Vervelend probleem met audio in DivX film

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Nu wil ik de film Memento in VirtualDub laden, en dan krijg ik de melding:
VBR Audio stream detected
VirtualDub has detected an improper VBR audio encoding in the source AVI file and will rewrite the audio header with standard CBR values during processing for better compatibility. This may introduce up to 11521 ms of skew from the video stream. If this is unacceptable, decompress the *entire* audio stream to an uncompressed WAV file and recompress with a constant bitrate encoder. (bitrate 132.1 ± 15.7 kbps)
Nu weet ik dat VirtualDub niet met Variable Bit Rate audio streams kan omgaan, dus heb ik, zoals ook in de error staat, de audio uit de avi gehaald als .wav bestand (met het programma: avi2wav). Dit mag niet baten, want het programma ript de audio ook verkeerd. Als ik de wav door virtualdub laat maken krijg ik dezelfde als die van avi2wav, eentje die niet synchroom loopt met de film.

Mijn vraag is dus nu: hoe krijg ik die audio synchroom in virtualdub zodat ik bezig kan gaan met het editten van de film?

wat info:
Ik gebruik VirtualDub 1.4.9 (bij nandub krijg ik overigens niet de error, maar die ript de audio ook niet goed en crasht bij het editten van de film omdat nandub op virtualdub gebasseert is en virtualdub dus niet om kan gaan met vbr audio)
Het geripte wav bestand is 100 mb (beetje klein lijkt me voor een uncompressed wav bestand van 1 uur 48 minuten)

Ik heb google, virtual dub's eigen site, en vanalles al geprobeert, maar kom er zelf nu echt niet meer uit.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Openen met SoundForge (ik gebruik versie 4,5 en die kan het al, ze zitten nu bij 6)
En daarna opslaan als wav

Misschien werkt dat... anders proberen om de frame rate van de film aan te passen, zodat het weer synchroon loopt.

Die 100 MB Wav is denk ik een MP3 die gerenamed is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Of je gebruikt NanDub, die wel met VBR om kan gaan

• Ed.
soundforge werkt niet, en nandub heb ik al gebruikt (zie eerste post)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Jij zegt dat Nandub crasht bij het editen van de film omdat het op VirtualDub gebaseerd is ... ja het video gedeelte wel, maar het audio gedeelte niet. Als ie crasht op de video is je DivX waarschijnlijk niet helemaal 100%

Omzetten naar of vanaf VBR MP3 zorgt altijd voor desynchronisatie, dan moet je met een van de twee V/Nandub's even de framerate aanpassen naar de lengte van de geripte audio.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Met winamp kun je er ook een .wav van maken.

• Ed.
Ik denk dat het aan de framerate van de film ligt, ik ga er even mee puzzelen vandaag. Als het is gelukt post ik het hier wel

Verwijderd

Is het je al gelukt want ik heb hetzelfde probleem met Memento en Chicago
Ik wil hier de subs bijin streamen maar dat gaat niet ivm dit audio probleem

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 20:05 ]

Verwijderd

Ik heb het nu zover dat ik de audio los heb van de DivX alleen als ik deze er weer in wil plakken met Virtual Dub dan wordt mijn file groter dan 700 MB >> 900MB
Nu moet ik de audio recompressen maar dat krijg ik niet voor elkaar
Pagina: 1