Telnetten "door" een proxy, is dat mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• 13582
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hallo, op mijn werk wil ik graag even via telnet kijken of ik mail heb enzo, ipv via twigger e.d. moeilijk te doen. ,echter het commando : telnet pop.hetnet.nl 110 werkt niet omdat ik daar via een proxy (anakin08:80) verbonden ben, kan ik toch telnetten naar mijn pop bij hetnet??

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik denk dat dat heel moeilijk wordt..

Probeer anders eens webmail, waarbij je inlogt op de popserver: http://webmail.antoniswebmedia.com

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kan toch gewoon je eigen bak thuis alles wat op 80 binnenkomt laten forwarden naar je meelserver op 110? En dus met "telnet mijnbak.nl 80" je meel gaan checken.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 11:10 schreef Nikel het volgende:
Je kan toch gewoon je eigen bak thuis alles wat op 80 binnenkomt laten forwarden naar je meelserver op 110? En dus met "telnet mijnbak.nl 80" je meel gaan checken.[/quote]Als je achter een proxyserver zit gaat dat niet werken. De proxy onderzoekt de langskomende packets op inhoud, wat voor packets het zijn. Als hij ziet dat het POP-packets zijn, sluit hij de boel. Dan maakt het niet uit op welke port dat draait..

• 13582
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mmm jammer, ik zal dat webmail even proberen, hier had ik nog niet echt aan gedacht, ik was zo gewend aan telnet..

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 14:52 schreef RickJansen het volgende:
Als je achter een proxyserver zit gaat dat niet werken. De proxy onderzoekt de langskomende packets op inhoud, wat voor packets het zijn. Als hij ziet dat het POP-packets zijn, sluit hij de boel. Dan maakt het niet uit op welke port dat draait..[/quote]Je hebt helemaal gelijk :). De dnet client doet ook inderdaad een http sessie na om te fetchen/flushen via poort 80.
Pagina: 1