Toon posts:

[6510] hoe ringtones vanop cdrom in gsm krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus bij mijn 6510 is een cdrom geleverd met oa ringtones
hoe krijg ik die in mijn toestel?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 19:21
met een datakabel of via de infrarood verbiding

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niet de ringtones componeren via mijn toestel?
want ik heb geen datakabel noch IR op mijn pc
bestaan die datakabels in namaak ? prijs?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 16:55:
kan ik niet de ringtones componeren via mijn toestel?
want ik heb geen datakabel noch IR op mijn pc
bestaan die datakabels in namaak ? prijs?
Datakabels + 82/83/65-etc-serie blijft geklooi
Moet namelijk onder de accu bevestigd worden; je toestel heeft aan de buitenkant namelijk geen aansluiting hiervoor.
Neem beter een IrDA dongle (zo'n extern infraroodpoortje). Veel makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 07 september 2002 @ 18:02:
Neem beter een IrDA dongle (zo'n extern infraroodpoortje). Veel makkelijker.
wat is dat juist, een IrDa dongle? een ir-poortje voor op de pc? extern?
is het niet beter een ir-poort via usb of via pc-kaart te kopen? en wat is het goedkoopst?

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 19:30:
[...]

is het niet beter een ir-poort via usb of via pc-kaart te kopen? en wat is het goedkoopst?
Goedkoopste is een IR/IRDA module van bv je moederbord fabrikant. Ik weet niet wat voor mobo je hebt, maar zelf heb ik een Asus (eerst TX97, nu P4T-E) en ik heb mijn IR altijd mee overgenomen. Koste destijds rond de 30 gulden en daarmee ben je snel klaar (inpluggen op mobo en klaar).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 19:30:
[...]

Een dongle is een extern infrarood apparaatje dat je via serieel of usb aansluit.
Via je mobo kan ook (dan heet het geen dongle), maar als je dan een keer een ander merk mobo koopt heb je ook niks meer aan je module.

• Jivecar
Korakal schreef op 07 september 2002 @ 21:46:
[...]

Een dongle is een extern infrarood apparaatje dat je via serieel of usb aansluit.
Via je mobo kan ook (dan heet het geen dongle), maar als je dan een keer een ander merk mobo koopt heb je ook niks meer aan je module.
Zo'n module is wel aanmerkelijk goedkoper dan een ser/usb dongle....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
Je kunt ook zelf een IR poort bouwen. Totaal geen technische kennis voor nodig, het zijn maar 3 onderdeeltjes ofzo :)

Zoek maar eens in C&E, er bestaan genoeg topics over hoe en wat :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Cutebritney schreef op 08 september 2002 @ 11:49:
Je kunt ook zelf een IR poort bouwen. Totaal geen technische kennis voor nodig, het zijn maar 3 onderdeeltjes ofzo :)

Voor zover ik weet zijn de meeste (of: alle?) van die zelfbouwprojecten infraroodpoorten die niet IrDA compatible zijn; meestal voor het gebruik als afstandsbediening.

Let daar dus even goed op. Als het een 'afstandbediening' IR is gaat 'ie op een andere golflengte en werkt het niet met je telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
hier waag ik mij niet aan want ik ben echt een nobody met dit soort dingen :)
maar ik denk dat het beste voor mij een ir-poort via usb-aansluiting zal zijn --> wat kost dit ? is het de moeite waard om dit aan te schaffen enkel en alleen om ringtones naar mijn gsm te versturen (want ik weet niet wat ik allemaal kan doen met een ir-poort :( )?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 13:48:
[...]

hier waag ik mij niet aan want ik ben echt een nobody met dit soort dingen :)
maar ik denk dat het beste voor mij een ir-poort via usb-aansluiting zal zijn --> wat kost dit ? is het de moeite waard om dit aan te schaffen enkel en alleen om ringtones naar mijn gsm te versturen (want ik weet niet wat ik allemaal kan doen met een ir-poort :( )?
kijk eens bij www.stuntprijzen.net
voor 35 icro's heb je een seriële, tel er nog 12,5 bij op en hij gaat via USB

heb je nog een Palm oid? die kan ook via IR.
en natuurlijk je toestel backuppen e.d.

• Jivecar
Korakal schreef op 08 september 2002 @ 12:01:
[...]

Voor zover ik weet zijn de meeste (of: alle?) van die zelfbouwprojecten infraroodpoorten die niet IrDA compatible zijn; meestal voor het gebruik als afstandsbediening.

Let daar dus even goed op. Als het een 'afstandbediening' IR is gaat 'ie op een andere golflengte en werkt het niet met je telefoon.
Gaat om de aansturing; windows kan IR op 2 manieren aansturen. Als IRDA en als Generic IR. Vroeger hadden de Nokia's GEN.IR nodig, tegenwoordig draaien ze allemaal op het IRDA protocol.

Met mijn IR module kan ik overigens ook andere apparaten (tv, radio e.d.) aansturen. Niet altijd even nauwkeurig (ab werken met smallere golflengtes, en veel nauwkeuriger dan een IR oog).

Verwijderd

Dat is een IR poort.

Dies alleen geschikt voor het ontvangen van signalen.

IRDA kan ook nog data terug sturen. (En dat is nodig wil je een ringtone oid ontvangen)
Pagina: 1