[VB] Display type wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-08 15:47
Ok, vraagje...

Ik heb een NVidia TNT2 met TV-out
Nu wil ik in VB dus dat ik kan omschakelen naar de tv toe met een API call ofzo.

So the question is: Hoe doe ik dat?

Ik kan wel de resolutie etc veranderen maar niet naar een ander display toe...

Tnx in advance :)

In VB ist dus hè ;)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Geen idee, is de tV-out niet een aparte device die je als "monitor" kunt gebuiken oid? (Dus de monitoren op een of andere manier 'enumeraten')

Misschien vindt je hier wel wat over op de Nvidia site..

• Kix@$$
nee, het is geen aparte monitor, ik moet echt schakelen in het NVidia Device Selection scherm. Naar emurate had ik al gekeken, maar ik kan nix vinden :'(

• Sponge
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Hmm,verder geen idee. Misschien de google "groups" search nog proberen. zie op de Nvbidia dev site ook niet erg veel nuttigs volgens mij :x

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Niet echt (echt niet) een oplossing, maar hmm hoe gebruik jij de tv out? Ik bedoel, ik heb mn laptop op de tv aangesloten en alles op de monitor zie ik ook op tv, alleen voor (sommige) films (met sommige players..) is het afhankelijk van welke als primary display staat aangevinkt.
Moet jij echt switchen, dus als je beeld op tv wilt hebben heb je geen beeld meer op je monitor? Of werkt hetzelfde als bij mij?

(maar ik heb gister ook nog wat gezocht maar kon zo snel ook totaal niets zinnigs vinden...)

Exact expert nodig?

• Kix@$$
ik moet echt switchen, en hij ziet de tv ook niet als 2de monitor, maar echt helemaal apart...

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:46

johnwoo

3S-GTE

Lijkt me dan toch n feature die in NVidia's driver zit. Is daar geen documentatie over te vinden? Misschien biedt de driver een functie om te switchen...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Kix@$$
nee, ik heb er niks over gevonden. ik zie in de driver wel functions staan om te schakelen van display, maarja, hoe je die aanroept... :|

Verwijderd

volgens mij moet je dan een API call doen naar de Nvidia dllz .. dus moet je daar info over hebben .. .

ps: mocht je weten hoe. . hou ik me aanbevolen . .want ik heb dezelfde hardware als jou . .en zo'n tooltje is nooit verkeerd. . :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

API call lijkt me...
Maar dan moet de DLL wel geregistreerd zijn bij VB geloof ik...
* Demo is geen prog-guru en weet daar ook het fijne niet van...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• sopsop
  • Laatst online: 28-08 15:30

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik gebruik TVTool. Die kan switchen d.m.v. CTRL-F1 en CTRL-F2. Wellicht kun je die keystrokes genereren in VB. Wellicht kun je wat info loskrijgen bij TVTool of NVIDEA zelf.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Kix@$$ schreef op 08 september 2002 @ 21:04:
nee, ik heb er niks over gevonden. ik zie in de driver wel functions staan om te schakelen van display, maarja, hoe je die aanroept... :|
Wat staat er precies in de docs dan?

Exact expert nodig?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:46

johnwoo

3S-GTE

Demoniac schreef op 09 september 2002 @ 11:10:
API call lijkt me...
Maar dan moet de DLL wel geregistreerd zijn bij VB geloof ik...
* johnwoo is geen prog-guru en weet daar ook het fijne niet van...
Nope, lijkt me niet dat een driver een COM DLL is, eerder een reguliere. Functies daaruit kun je gewoon op de standaard manier declareren: Declare Function Blaat Lib "nvdisp.dll" (Param1 As Iets, ...) As Iets

Je zou ook even alle entry points in die DLL kunnen bekijken (zal vast wel een tooltje voor zijn :P )

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Pagina: 1