[gsm] Abonnement geweigerd

Pagina: 1
Acties:
  • 650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Was vandaag in een gsm winkel, en wou een abbo afsluiten met een nieuw toestel. Alles zo geregeld een half uurtje later kon ik terug komen en alles meenemen. Dus ik een half uurtje later terug, zegt die verkoper tegen mij dan mijn aanvraag is geweigerd :? :? Waarom vraag ik, ja waarom dat weet ik ook niet precies zegt die verkoper misschien heb je vroeger niet of slecht betaald, nee dat is toch echt niet zo heb geen schuld ofzo betaal alles op tijd en heb gewoon een fulltime baan, maar kan ook aan de buurt liggen waar je woont of dat je buren wanbetalers zijn zegt die verkoper (mmm m'n buren die oudjes van 75 wanbetalers :/ ja vast ). Nou ik woon in een gehucht en die buurt is wel ok, hier wonen volgens mij geen wanbetalers ofzo.

Maar hoe kan ik nou een abbo krijgen en hoe kan ik er achter komen waarom mij een abbo geweigerd wordt?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21
Volgens mij kan je er niet achter komen waar je op afgekeurd ben, meestal is het idd de postcode waar je woont.

Welke provider was het?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

de helpdesk van de provider bellen?
BKR in Tiel bellen?

Wise enough to play the fool

• 10us
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12-2020

10us

Quila

Even bij het BKR in Tiel vragen of je daar geregistreerd bent. http://www.bkr.nl
Of je neemt contact op met de provider die je geweigerd heeft.

Will work for food.

Verwijderd

vraag je status aan bij bureau krediet registratie, heb je deze niet dan mogen ze je niet eens weigeren.
Zelf ben ik notoire wanbetaler geweest (dan praat ik over 10 jaar terug, maar nog steeds geregistreerd), maar krijg wel zonder probs een abo.

• 10us
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12-2020

10us

Quila

U kunt uw gegevens opvragen bij iedere bank in Nederland. Het is niet mogelijk om gegevens via internet of telefoon op te vragen. Om inzage te doen moet u zich namelijk legitimeren bij de bank. Dit is om te voorkomen dat uw gegevens in verkeerde handen vallen. De bank controleert namens ons uw identiteit. U overhandigt het ingevulde formulier met € 4,50 aan de bankmedewerker. Hij voorziet uw formulier van aanvullende gegevens voordat het naar ons wordt gestuurd. Binnen enkele werkdagen ontvangt u dan het gevraagde overzicht op het opgegeven thuisadres.

Hebt u nog vragen? Bel dan met onze afdeling Inlichtingen & Inzage. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 2578435 ofwel 0900 - BKRTIEL.*
* € 0,15 per minuut

U kunt uw gegevens ook bij ons in Tiel ophalen als u deze snel wilt inzien. Maak dan wel minstens een dag van te voren telefonisch een afspraak met de afdeling Inlichtingen & Inzage. Net als bij de bank is het betalen van € 4,50 en legitimeren verplicht. Ons kantoor is op werkdagen open voor bezoek van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur.
Als u de afdeling Inlichtingen & Inzage vooraf belt, zorgen wij ervoor dat uw gegevens klaarliggen.
hier staat precies hoe je aan je eigen gegevens kunt komen.

Will work for food.

Verwijderd

dat heb ik nou precies het zelfde, wat een toeval, wou gister een abbo aanvragen, geweigert...

Nou kreeg ik zo'n brief mee die ik moest invullen, en dan krijg ik zo spoedig mogelijk bericht waarom ik geweigert ben.

De verkoper zei dat het meestal om een foutje ging, zelfs directeuren etc werden wel eens geweigert...

Dus ben benieuwd, wachten op antwoord

Verwijderd

het kan dus zijn dat u om de volgende redenen bent geweigerd:

- u heeft nog ergens een schuld openstaan
- u staat bij BKR geregistreerd
- u heeft een bedrijf gehad die onlangs failliet is gegaan
- u heeft al een abonnement
- u heeft de eerste rekening van een andere provider nog niet betaald
- u heeft al een goedkeuringsnummer (dus 2e aanvraag onmogelijk)
- u bent te jong
- u woont in een risicovolle buurt
- uw adresgegevens of andere gerelateerde gegevens kloppen niet

Voor de rest zou ik het ook niet weten... dan moet je het eens navragen bij de provider...

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
- u heeft nog ergens een schuld openstaan
nee

- u staat bij BKR geregistreerd
nee

- u heeft een bedrijf gehad die onlangs failliet is gegaan
nee

- u heeft al een abonnement
nee

- u heeft de eerste rekening van een andere provider nog niet betaald
nee

- u heeft al een goedkeuringsnummer (dus 2e aanvraag onmogelijk)
nee

- u bent te jong
nee

- u woont in een risicovolle buurt
lijkt me niet

- uw adresgegevens of andere gerelateerde gegevens kloppen niet
misschien heb ik die verkeerd opgegeven :?

Maar zal idd nog eens navraag doen bij de provider.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:05
Een vriend van mij kon ook geen GSM abo krijgen. Hij moest met de EDR ofzow contact opnemen.

Maar hij had ook 1 maand per ongeluk niet betaald en was afgesloten.

Er is zeker een zwarte lijst met wanbetalers waar ze naar kijken voordat ze abo's gaan aflsuiten.
> Geachte klant,
>
> We hebben u proberen aan te sluiten op het O2 netwerk. Echter, O2 heeft u
> niet geaccepteerd als klant. Dit betekent dat O2 uw abonnement niet heeft
> gehonoreerd en dat wij niet kunnen overgaan tot uitlevering van de
simkaart
> met evt. het toestel.
>
> Voor meer informatie over de reden waarom u niet geaccepteerd bent kunt u
> contact opnemen met de kredietinstelling van O2, namelijk het EDR op
> telefoonnr. 070-4525220.
>
> Onze ervaring is dat als u contact heeft gehad met het EDR uw aansluiting
in
> 99,9% van de gevallen wel gehonoreerd kan worden.
>
> Hopende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij,
>
>
> Met vriendelijke groet,

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
een BKR registratie heb je al snel in nederland! als je een pasje hebt van de bijenkorf of een VISA card dan heb je al een registratie!

maar zelfs met een registratie kun je nog een abo afsluiten! alleen als je als wanbetaler bekend staat is het lastiger volgens mij

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Ik ben geweigerd bij BEN. Als ik de reden wou weten moest ik een brief schrijven en dan zou ik binnen 2 weken de reden weten.

Ik wist de reden al. Ik zou een abbo+gsm afsluiten bij de Phonehouse. De telefoon zou ik voor X bedrag krijgen. Toen alles rond was moest ik opeens 25 o.i.d euro meer betalen voor de gsm. Op het internet kon ik hem veel goedkoper krijgen. Ik heb toen alles afgeblazen. Het abbo werd geannuleerd. Een dag later heb ik dus via het internet de abbo en gsm afgesloten. Maar ik werd dus geweigerd. Dat was denk ik de reden dat ik werd geweigerd.

Verwijderd

ouders van een vriend van me hadden in '96 bij libertel een schuld van 10 000 gulden, stonden ook vermeld bij het bkr in Tiel.
Maar die ouders hebben eind '99 nog een abbo afgesloten bij BEN bij de belcompany :?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

miel schreef op 07 september 2002 @ 20:15:
een BKR registratie heb je al snel in nederland! als je een pasje hebt van de bijenkorf of een VISA card dan heb je al een registratie!

maar zelfs met een registratie kun je nog een abo afsluiten! alleen als je als wanbetaler bekend staat is het lastiger volgens mij
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij word je bij aanvraag van een creditcard of BIJ kaart alleen getoetst bij BKR (of je niet geregistreerd staat) en niet direct geregistreerd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

haas schreef op 07 september 2002 @ 22:45:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij word je bij aanvraag van een creditcard of BIJ kaart alleen getoetst bij BKR (of je niet geregistreerd staat) en niet direct geregistreerd.

Volgens mij worden al je kredieten (waaronder ook creditcards, wat een Bijenkorf kaartje ook is) in principe geregistreerd.
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 16:07:
vraag je status aan bij bureau krediet registratie, heb je deze niet dan mogen ze je niet eens weigeren.
Waarom niet? Tenminste, van KPN kan ik het me voorstellen, omdat die een bepaald marktaandeel hebben waardoor ze aan allerlei voorwaarden moeten voldoen, maar een andere telecomprovider? Staat het in de vergunning ofzo? Zo ja, moet Ben er ook aan mee doen (aangezien die een veel vrijere vergunning heeft dan de rest van de providers)?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De meeste providers (één niet, O2 of Ben dacht ik) gebruiken dezelfde 'zwarte lijst' voor creditchecks, naam ervan weet ik zo snel even niet. Deze creditcheck is meestal direct gekoppeld aan de activatieprocedure, en een met een hoge sensitiviteit, om zoveel mogelijk 'probleemgevallen' te weigeren. Hoge sensitiviteit heeft als bijwerking dat relatief veel mensen ten onrechte niet door de check komen, die komen wel in aanmerking voor een tweede, uitgebreidere kredietwaardigheidscheck. Hier komen de meeste mensen dan alsnog doorheen. Kredietwaardigheid hangt niet alleen af van BKR registratie in ieder geval, maar ook van voorgeschiedenis. Iemand die bij de deelnemende providers al heel veel abonnementen heeft lopen, of op dezelfde dag bij verschillende providers abonnementen heeft afgesloten, kan bijvoorbeeld ook geweigerd worden. Providers hanteren strenge eigen regels om fraude te voorkomen, ze zijn je niet verplicht om een abonnement te verstrekken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

http://debiteuren.pagina.nl daar staat het een en ander.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1