Toon posts:

[xp]opstart problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik niet zeker weet of dit aan win-XP ligt zet ik mijn probleempje hier maar neer.

Ik heb vandaag nu al 2x gehad dat de pc tijdens het opstarten vastloopt. Ik zie linksboven zo'n streepje knipperen. Die blijft daar dan gewoon staan. Ik kan niets doen dan opnieuw opstarten.
Als ik nu opnieuw opstart vraagt hij of ik gewoon wil opstarten.. in veilige modus etc. Het gewoon opstarten gaat nu wel gewoon.

Ook hoor ik altijd 2x een piep bij het opstarten. Eentje als hij het geheugen gechecked heeft en eentje als volgens mij alles gecontroleerd heeft. Dit levert verder geen problemen op maar ik weet niet wat dit betekent...

iemand een oplossing? lijkt me niet de bedoeling dit (eerste) probleem.

Ik heb een k7s5a MoBo met sis chip. Amd 1800+ en 512 DDR. Niets is overgeclocked...

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Dus als je de PC aanzet, doet hij het de eerste keer niet, maar de tweede keer wel? Dan lijkt het of een apparaat niet genoeg "tijd" krijgt. Trek al je overbodige kaarten eruit en probeer dan nog eens. Ik zou het memory ook nog ff testen; misschien is dat wel corrupt.

Verwijderd

Topicstarter
tja.. maar het is dus lang niet altijd...En ook ng (bijna) nooit eerder geweest

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt me meer een Windows probleempje,

SA -> WOS

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff een memtest gedaan en hij geeft nogal wat errors. Van alle getalletjes snap ik niet veel.. maar bij test 3 had hij 792 errors.. en bij test 4 kwam het totaal op 1755. Ik heb het over deze test: http://www.memtest86.com/
Verder kwamen er geen erors meer. Ik heb vandaag geen last gehad met het opstart probleem, maar wat kan dit betekenen al die errors? Ze zaten vooral rond de 251 MB. De meeste getalletjes veranderden per test, de error-bits bleef hetzefde 00000800.

Ik kan hier niet veel mee.. jullie misschien?
bij mem speed stond 584MB/sec.