Toon posts:

Internet via sateliet

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey!!

ik woon hier ergens op het platteland waar natuurlijk geen adsl/kabel mogelijk is...|:(
Daarom zoek ik een ander alternatief. Het meest logische lijkt me dan internbet via de sateliet. `kheb wel de zoekoptie gebruikt, maar geen recente topics gevonden...

Weet iemand een goede aanbieder die niet al te duur is (maximaal €50/maand)??
En wat zijn nu eigenlijk precies de grote voordelen van sateliet?? Ik had gehoord dat het heel snel is en dat de ping hoog is, maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik neem aan dat ik niet zomaar een 100mb-lijntje krijg ofzo :+

Graag hulp.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Kijk voor de snelheid en ping op speedtest :)

Maar je hebt one way en two way. Het laatste is extreem duur zeker als je kijkt hoeveel gb je der voor krijgt.

Als in je dorp er meer mensen zijn kun je ook naar hdsl kijken :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

internet via de sateliet
Sateliet Internet wie helpt mij
[search=sateliet] :Y)

Vooral in het laatste topic wordt door maartena in "Sateliet Internet wie helpt mij" goed uitgelegd wat het nadeel is van sateliet-internet.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, kijk. Ik woon in een dorp waar gewoon kabel is, maar ik heb de pech dat ik in het buitengebied woon...

HDSL, is dat niet iets dat je xx mensen moet verzamelen die dat ook willen? Dat lukt dus niet, vrees ik...
En wat betreft sateliet i`net...
One way is toch downloaden via de sateliet en uploaden via isdn? Moet je dan altijd als je op internet zit de isdnlijn open houden, of als je bijv iets aan het downloaden bent kan ie dicht, of...?

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Als je particulier een satelliet abbo wil hebben kost je dat zo'n 25 euro geloof ik bij www.bysky.nl
Je hebt nu nog wel upstream via je telefoon lijn. Je modem die je nu gebruikt. Het verschil is dat je de downstream via satelliet hebt. Die kan met 2Mbit gaan (als het niet sneller gaat).
Als je up en downstream wilt hebben via satelliet moet je RIJK zijn!! Dat kost nogal wat en het is nu alleen nog voor bedrijven geloof ik. Je ping is idd wel erg hoog dus dat wordt niet gamen.
Wel een groot voordeel. Als je meerdere dingen tegelijk download blijft elk bestand op max snelheid gaan en heb je dus in principe met meer downloads een 'snellere verbinding'.

En waar kan je dat hdsl krijgen en wat zijn de voorwaarden??

Erm...

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ja waar ik het eigenlijk voor wil gebruiken is dit:

- 24/7 internetten (gewoon surfen, isdn volstaat dan wel)
- Af en toe downloaden (meer dan een gigabyte per week zal niet hoeven...)

Maar het gaat me dus vooral om de tijd dat ik op internet kan. Ik heb nu 100 uur bij Onetel, maar dat vind ik niet genoeg, alleen de prijs vind ik wel hoog genoeg ;)

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Sorry, maar dat gaat je handen vol geld kosten. Als je wilt surfen zal je telefoon verbinding gewoon open moeten staan. Dus dat wordt tikken betalen.

En neem maar van mij aan dat je echt wel meer per week download as je satelliet zou hebben. :)

Erm...

Verwijderd

Topicstarter
hehe okee, dan gaat satelietinternet niet door :)

Zijn er nog andere opties? Ik las ergens hdsl, wat is dat precies?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Als je ff mijn site checkt, zie je dat het mogelijk misschien ook bij jou van toepassing is om toch breedband te krijgen!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, als ik het goed begrijp moet ik zorgen dat er een heleboel mensen mee gaan doen die allemaal breedband willen en dan lukt het??
Enige probleem is dat er hier in `t buitengebied zo weinig mensen zijn...in het dorp zelf is nl wel breedband, maar om nu een kabelte te gaan leggen van 5 km...:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Internet via de sateliet is al vaak langs geweest, zie de Search.

Via HDSL internetten, daar heb je inderdaad 25+ aanmeldingen voor nodig. Op het platteland waar dus geen 25 mensen in een KM rondom interesse hebben, is het dus geen mogelijkheid.

Zie ook: Introweb wireless

Overigens, het is wel mogelijk om over die 5KM vanaf het dorp naar jou een draadloze straalverbinding te leggen, maar dan moet je iemand kennen die aan de rand van het dorp woont, en breedbandinternet heeft.
Hierover staan ook een boel topics in de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.