Toon posts:

UPC storing of toch niet..

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net ff de "deskundige helpdesk" van UPC aan de lijn :r
Een neef van me heeft geen internet (opeens) dus hij checkt ff of de UTP kabel goed vast zit.. ok goed vast, hij loopt door naar de kabelmodem en ja die deed het ook prima, zover je van de buitenkant kon zien.
Dus hij ff in windows kloten, linux ook geprobeerd.
Maar nee internet werkt niet..
Dus de upc ff gebeld en volgens hun was de netwerkkaart kapot :? opeens zeker..
Volgens hun kan je dit testen door naar 127.0.0.1 te pingen en als die reply geeft dan is ie niet kapot..
Ok dus ik ga straks ff langs met een ethernetkaartje om ff te kijken hoe en wat..
Maar goed daarvoor moet ik het mac- adress enzo doorgeven, is het mogelijk dat ik voor hem het mac adress enzo, via een upc site doorgeef, zodat hij weer kan internetten ? .. als het dan toch aan die ethernetkaart zou liggen..

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje ; is het mogelijk om aan de nieuwe ethernetkaart hetzelfde mac-adress te geven als die van de upc ethernetkaart zelf ? zodat het internet het dan wel werkt.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

volgens mij ligt upc er gewoon uit... eerste waar ze mee beginnen is dat of je NIC of je modem kapot is aan storingen denken ze niet zo vaak :|

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
SithWarrior schreef op 07 september 2002 @ 16:55:
volgens mij ligt upc er gewoon uit... eerste waar ze mee beginnen is dat of je NIC of je modem kapot is aan storingen denken ze niet zo vaak :|
volgens hun geen storing.. maar ik had ook een keer storing bij upc voor 5 a 6 dagen, maar toen zeiden ze dat er ook geen storing vermeld stond.. dikke lul voor ze.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Modem resetten (aan/uit dus). Overigens is mijn verbinding nog geen een keer uitgevallen sinds ik Windows 2000 draai.

LinkedIn WoT Cash Converter

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je 127.0.0.1 pingt dan gaat dit rechtstreeks via je toetsenbord door je CPU naar je scherm, komt geen netwerkkaart aan te pas.

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 07 september 2002 @ 17:13:
Als je 127.0.0.1 pingt dan gaat dit rechtstreeks via je toetsenbord door je CPU naar je scherm, komt geen netwerkkaart aan te pas.
volgens die lullo`s bij chello wel..

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 07:57
op je vraag of een MAC adres te "faken" is......==> onder linux wel als ik me niet vergis maar bij de meeste kaartjes lukt dit niet onder windows....(voor zover ik weet)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 17:15:
[...]

volgens die lullo`s bij chello wel..
ping eens naar www.chello.nl en als dat niet werkt naar 212.83.64.248

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 07 september 2002 @ 17:17:
[...]

ping eens naar www.chello.nl en als dat niet werkt naar 212.83.64.248
dat is het probleem hij krijgt niet eens een ip toegewezen.
Zo een standaard 169. adres heeft ie alleen, ipv een ip in de chello range.

Verwijderd

Topicstarter
http://provisioning.upc.nl/ ik ben ff hier gaan kijken, hij vraagt op een gegeven moment de locatie code, heb ik de postcode geprobeerd maar werkt niet, wat moet hier ingevuld worden ?

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 17:19:
[...]

dat is het probleem hij krijgt niet eens een ip toegewezen.
Zo een standaard 169. adres heeft ie alleen, ipv een ip in de chello range.
DHCP server ligt eruit., stel bovenstaand ip eens in en kijk of het wel werkt >:)

Verwijderd

Topicstarter
NRCommand Server failed to find the MAC Address for IP Address

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Kijk eens in de advanced settings van je netwerk kaart (via device manager). Vaak kun je daar het network address (=MAC adres) aanpassen. Controleer daarna met IPCONFIG /ALL of WINIPCFG of het wijzigen het gewenste adres oplevert. Ik heb ook een keer gehad dat na een storing mijn internet het niet meer deed, doordat ik teveel had zitten proberen. Chello moet dan een ARP flush uitvoeren, volgens mij gaat dat alleen op voor de Terayon modems. Zo'n ARP tabel schijnt vol te lopen als je niet een release doet van het IP voordat je een andere configuratie probeert.

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:08

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Hmmm,

In mijn werk heb ik veel met ADSL/UPC te maken. Soms ligt er (bij een klant van mij gebeurde dit vorige maand) opeens de verbinding eruit. Wat blijkt nu? Als je nog niet zo heel lang op een bepaald adres woonachtig bent omdat je verhuist bent (bedrijf of prive maakt geen ruk meer uit; ze hebben alle support op 1 hoop gegooid) dan willen nog wel eens van die trigger-happy monteurs van UPC met debiteurenlijsten de wijkcentrales afschuimen naar "illegale aansluitingen".
Vinden ze zo'n aansluiting de worden resoluut de filters er uit gejast en zit jij (idg mijn klant) zonder internet! Voor dat de knulletjes op support daar achter komen dan duurt het (in mijn geval) op z'n minst 2 weken.... :r

Ben je dus recent verhuist en heb je problemen? Vraag eens fijntjes of "dirty Harry" weer aan het knallen is in de wijkcentrale })

"Dit verhaal isch ter leringh ende vermaeck"

Verwijderd

Topicstarter
Nee is al 2 jaar zelfde adres

Verwijderd

Tja... niet voor niets levert UPC bij Chello installatie geen NIC meer mee. Die is voor rekening en ter verantwoording van de klant zelf. Zoals ik eerder eens heb gezegd, heeft UPC dit louter gedaan om problemen op de NIC en daarmee dus de klant te kunnen afschuiven :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:23:
Tja... niet voor niets levert UPC bij Chello installatie geen NIC meer mee. Die is voor rekening en ter verantwoording van de klant zelf. Zoals ik eerder eens heb gezegd, heeft UPC dit louter gedaan om problemen op de NIC en daarmee dus de klant te kunnen afschuiven :(
Alleen deze nic had UPC 2 jaar geleden zelf geleverd is een Intel 21041 10 mbit kaartje.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 17:22:
http://provisioning.upc.nl/ ik ben ff hier gaan kijken, hij vraagt op een gegeven moment de locatie code, heb ik de postcode geprobeerd maar werkt niet, wat moet hier ingevuld worden ?
Je moet daar de postcode ZONDER letters invoeren.

En uhm.. je hebt dus een 169-adres he... Heb je een Motorola (Eurodocsis) modem? Zo ja, probeer dan eens het volgende:

1. Haal de coax-kabel uit 't modem
2. Vraag opnieuw een ip-adres aan. Je krijgt als 't goed is dan als adres 192.168.100.11. Dat krijg je van het modem omdat er een routertje in de Motorola-modems zit ingebouwd. Als dat modem geen contact met Chello heeft gaat ie dus zelf adressen zitten uitdelen.
3. Affijn, coax-kabel er weer in.
4. Opnieuw ip aanvragen. Tadaa, online.

Werkt in 9 van de 10 gevallen. Bovenstaande werkt dus niet als je geen Motorola hebt, dan hoef je het niet eens te proberen.

Nouja... heb je geen Motorola? Post dan ff hier wat je WEL hebt en hoe de lampjes branden enzo...

Btw, kap es met iedereen over één kam scheren op Chellosupport... Als je maar een of twee mensen aan de lijn hebt gehad is dat natuurlijk niet representatief voor de rest van de ihd.

Verwijderd

Topicstarter
Is een Lan City modem, en postcode zonder letters invullen werkt ook niet.

Ok en alle chello medewerkers over één kam scheren.. tja, vast niet allemaaal.
Maar is toch wel het algemene beeld ;)

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 20:28
de modem kan niet bij de dhcp server komen van chello, hierdoor kan jouw computer geen ip adres toekennen, en krijg je een 196 ip. dit is ook een ip adres dat je krijgt op het moment dat je netwerkkabel geen verbinding krijgt.
dit kan verschillende oorzaken hebben, de modem is stuk, de netwerkkaart is stuk, de dhcp heeft een storing, of ze hebben je "per ongeluk" uit het systeem verwijderd. controleer eers of het de netwerkkaart is. haal het mac adres uit de oude kaart, haal deze kaart uit de kast, en zet een nieuwe kaart in de computer, cloon hierop het oude macadres, hoe je dit kan doen kan je in de search vinden. werkt dit niet, controleer dan de kabel. probeer eens een andere kabel uit. ik neem aan dat de modem zelf geen problemen opgeeft. op het moment dat geen van deze dingen werken zit de storing bij brello zelf, of de dhcp werkt niet of ze hebben je afgesloten, dit hoeft niet eens in dat verotte chello systeem te staan, iedergeval niet het systeem dat de heldesk gebruikt.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 08:01:
Is een Lan City modem, en postcode zonder letters invullen werkt ook niet.

Ok en alle chello medewerkers over één kam scheren.. tja, vast niet allemaaal.
Maar is toch wel het algemene beeld ;)
Het algemene beeld bij jou ja :)

Maarehm.. Tja klinkt een beetje raar allemaal. Ben je niet van netwerkkaart gewisseld? Dan moet het nieuwe mac-adres in het systeem worden gezet en dat kun je niet zelf doen (kan bij alle modemtypes BEHALVE lancity's :'() In dat geval moet je dus met de helpdesk bellen (of ff naar mij mailen ;)) De foutmelding ken ik niet maar in concludeer eigenlijk dat het mac-adres van je nic gewoon niet goed in 't systeem staat.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 21:16

Nessuno

io sono nessuno

als je een lancity hebt kun je het oude ip adress (als je die nog weet )
statisch invoeren in windows
moet je natuurlijk ook de dns + gate way weten
dit heb ik ongever anderhalf jaar gehad tot dat ik een motorola modem kreeg
had nl ook zo'n intel kaartje die het om 1 of andere reden vaker niet als wel dee
3com er in zooi statich ingevuld en gaan met die bannaan werkt trouwens alleen met lancity

Na rose e cient spin

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

prodigy schreef op 09 september 2002 @ 01:35:
als je een lancity hebt kun je het oude ip adress (als je die nog weet )
statisch invoeren in windows
moet je natuurlijk ook de dns + gate way weten
dit heb ik ongever anderhalf jaar gehad tot dat ik een motorola modem kreeg
had nl ook zo'n intel kaartje die het om 1 of andere reden vaker niet als wel dee
3com er in zooi statich ingevuld en gaan met die bannaan werkt trouwens alleen met lancity
Tja... maar dat statisch invullen gaat ook maar goed totdat de DHCP-server vindt dat je aan een nieuw adres toe bent. Wat er dan namelijk gebeurt (intern, de gebruiker merkt dat niet, dit is trouwens standaard bij providers, niet alleen bij chello)

1. De DHCP-server zet jouw ip-adres op status 'beschikbaar' (maar ondertussen houd jij hem statisch vast)
2. Een ander vraagt een ip-adres aan op de DHCP-server.
3. De DHCP-server biedt hem een IP-adres aan.
4. Die pc accepteert het adres en verstuurt een aanvraag voor de dns-gegevens etc
5. De DHCP-server stuurt de gegevens
6. De pc verifieert de gegevens met de toegewezen gateway en hoort van de gateway dat het zojuist toegewezen ip-adres al in gebruik is!! (want die heb JIJ)
7. Zijn pc stuurt een Decline en het begint weer van voorafaan bij stap 2.
8. Gevolg: de gebruiker krijgt geen adres toegewezen! Na onderzoek bij upc blijkt dat er steeds maar Declines binnenkomen van die gebruiker, UPC kijkt in de ARP-tabel op de gateway bij wie dat ip-adres hoort en JIJ krijgt een telefoontje van UPC, of je je pc weer ff op dynamisch ipv statisch wilt zetten! :) Foutje bedankt..

Verwijderd

Topicstarter
Handmatig invullen heb ik al gedaan gateway,dns enz.
Alleen werkt dat niet.
Vast en zeker een storing bij UPC, stelletje naaibakken.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
Mijn Motorola modem kan ik berijken op http://192.168.100.1, draait de Lancity modem ook niet zo'n 'webserver'. Heb zelf ook wel eens zo'n slimme helpdeskmedewerker gehad die beweerde meteen dat het aan mijn thuissituatie moest liggen. Ik uitleggen dat ik niets veranderd had en dat de modem online was. Ah dan zou ze er een storingsmelding van maken. Ik zou maar weer achteraansluiten bij die betaalde storingslijn, waar je wonderbaarlijk altijd direct de wachtrij wordt ingeschopt.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 08:33:
Handmatig invullen heb ik al gedaan gateway,dns enz.
Alleen werkt dat niet.
Vast en zeker een storing bij UPC, stelletje naaibakken.
Dat zeg ik dus net... Je moet de boel NIET handmatig invullen. Je krijgt de handel wel van de DHCP-server toegewezen. Hmm... Je krijgt wel een ip-adres toegewezen toch?
Waslijn schreef op 09 september 2002 @ 09:26:
Mijn Motorola modem kan ik berijken op http://192.168.100.1, draait de Lancity modem ook niet zo'n 'webserver'. Heb zelf ook wel eens zo'n slimme helpdeskmedewerker gehad die beweerde meteen dat het aan mijn thuissituatie moest liggen. Ik uitleggen dat ik niets veranderd had en dat de modem online was. Ah dan zou ze er een storingsmelding van maken. Ik zou maar weer achteraansluiten bij die betaalde storingslijn, waar je wonderbaarlijk altijd direct de wachtrij wordt ingeschopt.
Alleen Motorola's hebben zo'n webservertje ingebouwd zitten. En tja... Als jij bij hoog en bij laag beweert dat het probleem NIET bij jou thuis ligt en je nix na wilt kijken, fine, maken we een afspraak voor een monteur! Als die dan langskomt en blijkt dat het TOCH bij jou thuis ligt dan betaal je uiteraard wel voorrijkosten.

Verwijderd

Topicstarter
He mr Chello support.
Normaal draait alles perfect zonder wat in te stellen ik krijg een ip van dog.a2000.nl =DHCP.
Ik heb ff geprobeerd de boel handmatig in te stellen in 2e instantie dus.. maar dan doet het internet het nog steeds niet.
En trouwens pc stond aan en paar uur later kwam ik thuis, ik wil ff internetten (pc stond nog aan) geen internet.. ik denk hmm. ff ipconfig /renew maar krijg fouten enzo, dus ik ff rebooten nog steeds geen moer.
Ik start linux ff op nee ook geen internet, ik heb meerdere OS`.
Opeens geen internet.. niks veranderd ook.

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 09 september 2002 @ 14:13:
Alleen Motorola's hebben zo'n webservertje ingebouwd zitten. En tja... Als jij bij hoog en bij laag beweert dat het probleem NIET bij jou thuis ligt en je nix na wilt kijken, fine, maken we een afspraak voor een monteur! Als die dan langskomt en blijkt dat het TOCH bij jou thuis ligt dan betaal je uiteraard wel voorrijkosten.
Denk je echt dat ik zo een zielige sloeber laat komen hier ?
Ten eerste rommelt ie maar wat met mijn pc wat vervolgens niet eens helpt.
Lijkt me ook sterk dat de kabelmodem opeens na ze malle moer is.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 21:35:
Die monteur (zieliege sloeber? chill dude..) rommelt echt niet aan je pc hoor, wees maar niet bang. Hij kijkt alleen of de tap in de wijkkast open staat en of je modem ok is.
Waarom zou dat niet kunnen dan? Je weet toch hopelijk wel dat alles ooit een keer stuk gaat? Als je morgenvroeg de tv in de huiskamer aan zet kan ie ook wel stuk zijn, bij wijze van spreken. Niet alles heeft een eeuwige levensduur, alles gaat ooit een keer stuk... helaas voor jou.

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 10 september 2002 @ 01:01:
Waarom zou dat niet kunnen dan? Je weet toch hopelijk wel dat alles ooit een keer stuk gaat? Als je morgenvroeg de tv in de huiskamer aan zet kan ie ook wel stuk zijn, bij wijze van spreken. Niet alles heeft een eeuwige levensduur, alles gaat ooit een keer stuk... helaas voor jou.
Kan je me vertellen hoe ik een nieuwe kabelmodem krijg (motorola) het liefste.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als de helpdesk vanalles probeert met jou en niets blijkt te werken concluderen we dat het best eens aan 't modem kan liggen (tenzij meteen aan het begin al blijkt dat het modem niet online is (te zien aan de lichtjes)) sturen we er een monteur heen. DAN krijg je een nieuw modem of zelfs een van een ander type.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 21:35:
[...]

Dankje, ik zal eraan denken de volgende keer dat ik weer zo'n klant zie die weer 's zelf heeft lopen kloten en z'n installatie heeft verziekt, vervolgens ''zo'n zielige sloeber" laat komen die de boel dan mag opknappen.... En dan ook nog glashard ontkennen... "Neej meneer, ik ben er echt niet aan geweest... :X

Maarre, als je zo zeker weet dat er aan jou kant niks mis is, zul je toch een monteur moeten laten komen, die is de enige die jou probleem op kan lossen...

Verwijderd

Topicstarter
Mark_640 schreef op 10 september 2002 @ 23:16:
[...]

Dankje, ik zal eraan denken de volgende keer dat ik weer zo'n klant zie die weer 's zelf heeft lopen kloten en z'n installatie heeft verziekt, vervolgens ''zo'n zielige sloeber" laat komen die de boel dan mag opknappen.... En dan ook nog glashard ontkennen... "Neej meneer, ik ben er echt niet aan geweest... :X

Maarre, als je zo zeker weet dat er aan jou kant niks mis is, zul je toch een monteur moeten laten komen, die is de enige die jou probleem op kan lossen...
He gozer ik heb de upc aan de lijn gehad en ik heb jawel 3 keer terug moeten bellen, en jawel de eerste die ik aan de lijn krijg zegt er is geen storing.
De volgende 2 losers ook niet..
Dus ik d8 weet je wat ik ga maar weer eens langs bij die kankerleiers krijg ik bij het UPC center te horen dat er een storing is, die potverdomme al 10 dagen aan de gang is ~! :r
En wat lul je eigenlijk met een klant die aan ze installie heeft gekloot ik zei toch al dat ik geen ene moer heb veranderd |:( zielige losers, doe maar op slot, tis alleen maar afwachten totdat chello weer hersteld is..
en opzekers dat ik de hele maand niet betaal.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 23:41:
[...]

He gozer ik heb de upc aan de lijn gehad en ik heb jawel 3 keer terug moeten bellen, en jawel de eerste die ik aan de lijn krijg zegt er is geen storing.
Dus ik d8 weet je wat ik ga maar weer eens langs bij die kankerleiers krijg ik bij het UPC center te horen dat er een storing is, die potverdomme al 10 dagen aan de gang is ~! :r
En wat lul je eigenlijk met een klant die aan ze installie heeft gekloot ik zei toch al dat ik geen ene moer heb veranderd |:( zielige losers, doe maar op slot, tis alleen maar afwachten totdat chello weer hersteld is..
Waar zie jij mij zeggen dat jij aan je installatie hebt gezeten??
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat klanten er soms ook een potje van maken, daarmee bedoelde ik jou niet...

En mij post heb ik ook geplaatst omdat jij mensen die bij UPC werken maar meteen zielige sloebers, losers en kankerleiers noemt... En daardoor voelde ik me een beetje aangevallen... NOFI... Jij kunt ook niet weten dat ik daar werk... ;)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mark_640 schreef op 10 september 2002 @ 23:47:
...
Jij kunt ook niet weten dat ik daar werk... ;)
Vond ik wel... Ik kon meteen aan je post zien dat je er werkt (net als ik :P) Je schreef immers: "...ik zal eraan denken de volgende keer dat ik weer zo'n klant zie..."

En September, kap asjeblieft eens met dat gescheld. Gedraag je eens volwassen man...

Verwijderd

GerbenW schreef op 08 september 2002 @ 00:33:
[...]

Je moet daar de postcode ZONDER letters invoeren.

En uhm.. je hebt dus een 169-adres he... Heb je een Motorola (Eurodocsis) modem? Zo ja, probeer dan eens het volgende:

1. Haal de coax-kabel uit 't modem
2. Vraag opnieuw een ip-adres aan. Je krijgt als 't goed is dan als adres 192.168.100.11. Dat krijg je van het modem omdat er een routertje in de Motorola-modems zit ingebouwd. Als dat modem geen contact met Chello heeft gaat ie dus zelf adressen zitten uitdelen.
3. Affijn, coax-kabel er weer in.
4. Opnieuw ip aanvragen. Tadaa, online.

Werkt in 9 van de 10 gevallen. Bovenstaande werkt dus niet als je geen Motorola hebt, dan hoef je het niet eens te proberen.

Nouja... heb je geen Motorola? Post dan ff hier wat je WEL hebt en hoe de lampjes branden enzo...
Btw, kap es met iedereen over één kam scheren op Chellosupport... Als je maar een of twee mensen aan de lijn hebt gehad is dat natuurlijk niet representatief voor de rest van de ihd.
Amen _/-\o_ O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 23:41:
[...]

Een storing die al 10 dagen aan de gang is. Het modem van je is online. Krijgt echter geen IP adres. Ik vind dat nogal erg lang duren voor een storing. Vind het zeker nogal verdacht. Waarom is daar niks van bekend als het een algemene storing is die volgens jou horen zeggen al 10 dagen aan de gang is :? Beetje vreemd niet :?

En dan nog wat. In plaats van je bont en blauw zitten te ergeren kun je ook de helpdesk benaderen met het verzoek je broadcasts van en naar de DHCP server te bekijken. Wij werken dan niet niet met lancity, maar ik heb begrepen dat het mac van je NIC geregistreerd moet staan om een ip op te kunnen halen bij de DHCP server. Dit kun je ook laten controleren. Als dit het geval is kunnen ze kijken of de DHCP server een discover ontvangt van je PC en of jouw PC een offer krijgt van de DHCP.

Ik heb het vaker zien gebeuren dat een PC gewoon niet reageert op een offer van de DHCP. Dit is erg vervelend voor de klant maar wij kunnen daar vrij weinig aan doen. En er moet bij gezegd worden dat microsoft niet onschuldig is. Het probleem komt nogal frequent voor bij gebruikers met XP home editie. Er is ook een update van de dhcp service in sp1 waar dit schijnt opgelost te zijn.

In de meeste gevallen van het niet verkrijgen van een ip adres helpt het om de tcp/ip stack opnieuw in te stellen. Oftewel tcp/ip verwijderen en opnieuw toevoegen. Maar in sommige gevallen werkt dit ook niet.

Verwijderd

jadjong schreef op 07 september 2002 @ 17:13:
Dit is onzin wat jij zegt. De loop ping test. 127.0.0.1 oftewel localhost is een test om te controleren of het tcp/ip protocol goed functioneert voor de betreffende adapter die eraan gekoppeld is.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 00:36:
[...]

Een storing die al 10 dagen aan de gang is. Het modem van je is online. Krijgt echter geen IP adres. Ik vind dat nogal erg lang duren voor een storing. Vind het zeker nogal verdacht. Waarom is daar niks van bekend als het een algemene storing is die volgens jou horen zeggen al 10 dagen aan de gang is :? Beetje vreemd niet :?
Inderdaad, er waren wel een paar storinkjes in Friesland/Flevoland maar die zijn eind vorige week allemaal opgelost. Op dit moment is er geen enkele algemene storing. Conclusie: je zit iedereen maar wat op te fokken. Leun es achterover man, 't is echt een persoonlijk geval hoor dat jij geen verbinding krijgt enzo...
Pagina: 1