Toon posts:

Livedrive II nog nooit lekker gewerkt -> iemand suggesties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het volgende. Ik heb enige tijd geleden een Livedrive II + platinum kaart aangeschaft. De geluidskaart is inmiddels vervangen voor een audigy.

Afbeeldingslocatie: http://www.soundblaster.com/products/shots/pdtpic-livedrive_01.gif

De Aux in (left and right RCA)
De S/PDIF In (Toslink/Optical)
De S/PDIF Out (Toslink/Optical)

Deze bovenstaande poorten worden wel geinstalleerd en worden herkend in de volume control in windows. Ik heb dit product onder verschillende os geporbeert met telkens de laatste drivers. Het is me echter nog NOOIT gelukt deze poorten te gebruiken. De optische uitgang geeft wel het welbekende rode lichtje maar ik heb weleens een minidisc speler digitaal aangesloten de spdif 2 in de volumebar van dempen afgehaald en dan zou je zeggen dat je geluid zou moeten horen. Hetzelfde geldt voor de Aux - in dit analoge kanaal zou heel eenvoudig het analoge signaal moeten doorvoeren maar ook het aux kanaal gedempt / ongedempt heeft nooit gewerkt. Iemand een idee wat ik fout doe? De kaart zelf werkt dus denk niet dat het iets met mijn via mobo te maken heeft. :?

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Dan doe je toch echt iets niet goed ;) , ik heb hem ook en hij werkt als een trein (zowel de AUX als S/PDIF coax of optisch)

Misschien de bandkabel niet juist aangesloten op een van de connectoren?

Verwijderd

Toen ik hem een paar jaar geleden net had, had ik dat probleem ook. De engelse drivers voor de Platinum loste dit probleem op. Sinsdien gebruik ik alleen nog maar die drivers dus ik weet niet of dat probleem al opgelost is, maar het is het proberen waard (met engelse drivers dus)

Verwijderd

Topicstarter
ok zal t ff proberen iig thnx :)