Te lage writespeed (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
Ik heb een MSI dragonwriter 40x12x48. Volgens de specs kan hij 40x schrijven, maar o.a. de Nero InfoTool geeft aan dat hij maar max 16x fikt. Dit is in de praktijk ook zo... Lezen doet hij trouwens ook niet met 48x, hij haalt met CD-speed veel lagere snelheden. Enig idee?

Mijn moederboard is een Asus A7V333, ik heb windows XP en de Via 4in1 - v4.42 en de IDE tool geinstalleerd. Verders staat de CD-R in U-DMA-2 mode.

Iemand enig idee of dit normaal is en zo nee wat ik kan doen om de normale snelheden te krijgen?.

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

OP welke maximale snelheid kunnen je cdrs gefikt worden?
Probeer ook eens een nieuwe nero uit

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
16x ipv 40x
Ik heb Nero versie 5.5.9.0 geïnstalleerd staan.

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt dus CDR's die op maximaal 16x geschreven kunnen worden? Dat staat dus op het doosje beschreven, zo van "1x-16x compatible" :?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40

Harrie

NederVlaming

Marcelloz schreef op 07 september 2002 @ 15:51:
16x ipv 40x
Ik heb Nero versie 5.5.9.0 geïnstalleerd staan.
hij bedoelt de maximale snelheid waarop de CD-tjes gebrand zouden kunnen worden, en dus niet de maximale snelheid van je brander. Dit staat vaak op de bovenkant van de CDR..

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
ah ok, MMore CD-R 80 multispeed 1-24x, 24 keer dus

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40

Harrie

NederVlaming

moet je eens ff in Nero kijlken of je Justspeed uit kunt schakelen. Probeer het dan nog eens. (Ik weet ff niet waar het precies staat in Nero, moet je maar ff zoeken)

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
Justlink is niet beschikbaar in Nero ( zou moeten staan bij Recorder->Choose Recorder)
Justlink is de buffer underrun techno ingebakken in cd cdrecorder, die van mij is heeft Seamless Link ipv justlink.
Verder staat in deze dialoog ook dat de max snelheid 16x is.

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Topicstarter
hhmmpffzz,
die 24x cdr kan ik alleen op 16x branden blijkbaar; stop ik de bij de cdrec. meegeleverde cdr erin, staat'ie keurig op 40x. maf. maar goed, weet nu wat er aan de hand was.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als Tweaker zijnde moet je toch wel eerst alles hebben uitgezocht en uitgeprobeerd, zo blijkt het maar weer ;)

Overbodigheidsgehalte van dit topic is hoog: dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.