Oudere games op XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik vroeg me af of oude games nog steeds draaien onder XP, want ik heb van meerdere mensen gehoord dat daar soms problemen mee waren, en ik wil wel graag m'n oudere games kunnen spelen.....

Kan dit niet houd ik het gewoon bij win98

specs desktop | specs laptop

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Als je dos games wilt spelen kun je het beste een opstartflop maken die dos opstart. Heb ik ook gedaan voor Fantasies Pinball (ofzo). Het kan wel in XP maar dat was traaaaaaaaag.

Erm...

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Wat versta je onder oude games? Als het DOS games zijn wordt het iets moeilijker of je moet idd een opstartflop maken...

Win95 en hoger zijn bij mij over het algemeen goed te draaien... eventueel in Win95-compatibility modus.

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05-2025
bedoelde idd win9x games. iig bedankt voor de hulp dan neem ik bij nieuwe comp XP...

specs desktop | specs laptop

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 17:48

Wimmel

Hello

Je kunt van te voren even kijken bij www.ntcompatible.com Op deze site hebben ze een aardige database met welke games op welk OS draaien en of er misschien oplossingen zijn zodat het alsnog werkt. Ikzelf heb op deze manier aardig wat oude games aan de praat gekregen.

Een voorbeeld, ze hadden een link naar een Win32 beta executable van de 11th hour waardoor deze pure-dos game het nu bij bij onder WinXP doet :)

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

Stunts (ja dat HEEEEEEELE oude spel) draait gewoon goed onder winXP. Onder Win2k niet overigens ;(

Verwijderd

Ik heb laats gewoon Wolfenstein nog gespeeld in windows XP :) Alles kan gewoon draaien onder XP :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Laatst heb ik Postal gespeeld onder XP. Standaard liep het spel héél traag en reageerden de toetsen ook pas na 1 seconde. In Win95 compatible mode draait het prima :)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Veel Windows 95 en DOS spellen werken nog perfect onder Windows XP! Meestal erg, of tè langzaam, en het geluid doet het vaak niet omdat Windows de spellen niet toe staat de hardware direct aan te spreken.

Tip: Je kunt programmas in compatibiliteit modus draaien, kan vaak helpen!

Het beste is gewoon je spellen te proberen of even op internet zoeken of ze compatible zijn. Wij kunnen hier niet meer mee dan nu al gezegd.

Verwijderd

[/offtopic] waar kan je stunts downen?[offtopic]

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hier hebben al wat topics over gelopen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.