Toon posts:

Poorten scannen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk wel eens bij mijn firewall en zie dan dat er af en toe poorten gescant worden.
Mensen die dat doen zijn die eigenlijk strafbaar daarvoor of is zoiets gewoon toegestaan?

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Tja ... het is eigenlijk wel strafbaar. Maar omdat het zo veel gedaan wordt is het gewoon niet te controleren. Ik heb dat ook een tijd gedaan hoor dat poortscannen. bijv: het hele chello netwerk aflopen op zoek naar een RAT (trojan). Tja ik heb er geen problemen mee gehad erna. ok af en toe een sukkel die met een ping flood ofzo mij iets probeerd te doen. of de bekende netbios nuke. (die al jaren niet meer werkt).

Als het je echt iriteerd ofzo dan kan je de IP adressen opsturen naar je isp. als het ook iemand is die op de zelfde provider zit en ze krijgen meer klachten over hem dan krijgt i een waarschuwing. meestal houden ze daarna wel op.

grtz

- DutchMan

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Poortscannen is iig niet bij wet verboden... wel bij veel policies van ISPs...

Verwijderd

Topicstarter
maar als je gewoon een goeie firewall hebt kan er niets gebeuren. Ik heb Zonealarm en die registreerd alles. Ik heb trouwens geen last van die scanners, ze doen me toch niets....

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Ik gebruik al jaren geen geen firewall meer. die dingen zijn echt niet meer nodig tegenwoordig. Je moet gewoon je systeem up to date houden via de windows update site.
Firewalls waren goed in de windows 95 tijd. ivm de netbios bug enzo. ik wil niet over een trojan gaan beginnen want een firewall heb je echt niet nodig voor een trojan je moet gewoon geen rare en onbekende files openen.

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?