[netware] trage server

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik loop nu stage op een school met honderden leerlingen. Ze hebben een netwerk met Novell Netware 5.1 (of hoger) en Groupwise enz. De clients draaien op win2000. Volgens mij werkt alles wel naar behoren, alleen de inlogprocedure duurt ontzettend lang. Naar schatting wel een halve minuut of zo.
Dit lijkt me niet echt normaal, en op mijn eigen school gaat het inloggen een stuk sneller. Daar draaien de clients allemaal op winnt. Dat zou volgens mij niet zo veel mogen uitmaken, maar ik ben echt een noob op gebied van Novell....

kan iemand mij uitleggen waar het aan kan liggen dat het inloggen zo lang duurt?
En of dat sneller kan, of dat het in een bepaalde situatie niet anders mogelijk is?

tnx B)

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie: Summary of Slow Login Problems - TID10051665
http://support.novell.com...archtid.cgi?/10051665.htm

Hier staan vele mogelijke oorzaken, te veel om zo op in te gaan.
Ik heb wel eens gezien dat aan het einde van je loginscript het gebruik van @nal ipv #nal ENORM veel kan schelen.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ah tnx wouter93 ... dat zocht ik! :)

Verwijderd

Een halve minuut hoeft niet lang te zijn.... als ook de nal start en zo... winNT/2000 is gewoon errug traag met netwerk-connecten...

Novell update zijn client bijna continu. En voor de nal komen ook regelmatig updates..

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
met de goede syntax in het loginscript hoeft aanloggen zeker niet traag te zijn.

Verwijderd

Wij hebben ervaren dat de volgorde van de clients in je netwerkomgeving ook bepalend kan zijn:

Standaard staat de Client for Microsoft Network boven de Client for NetWare in de lijst.
Als je de Client voor Microsoft verwijderd en vervolgens weer opnieuw installeert staat de Client for NetWare bovenaan.

Je zult merken dat NetWare sneller reageert.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:20:
Een halve minuut hoeft niet lang te zijn.... als ook de nal start en zo... winNT/2000 is gewoon errug traag met netwerk-connecten...

Novell update zijn client bijna continu. En voor de nal komen ook regelmatig updates..
Maar, daarvoor zijn wel Win2000 patches verschenen. En als je NAL traag gaat in een mixed IP/IPX environment dan is er ook nog een registry key die je kan changen.
Ik heb bijvoorbeeld @ work een Win2000 machine (ben wel bezig met Linux clients maar helemaal overschakelen lukt nog niet) die wel snel inlogd. En dat terwijl we een groot uitgebreid login script hebben. Tevens maakt Treewalking bij het inloggen nogal veel uit. Zo zie je maar hoe belangrijk Design van de NDS is. Maar ik gok in ieder geval dat het hier om een Win2000 probleempje gaat.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ah mooi, ik zal proberen om de Netware Client boven die van Microsoft te zetten...
dat is zo gepiept... voor de rest zal ik nog wat gaan stoeien met het login script ...

tnx so far guys!
Pagina: 1