Ik zit met een vreemd en vervelend probleem. Ik heb een ADSL lijn en ik wil simpele websites op mijn eigen server hosten en zo via het internet toegankelijk maken. Over mijn LAN kan ik de websites gewoon bekijken en met de snelheid is niks mis. Echter via het internet kan niemand de pagina's openen. Meestal krijgen zij gewoon een timeout. Ook FTP van buiten naar binnen werkt zeer gebrekkig en ik kan van buitenaf geen terminal service verbinding naar mijn server maken (wel naar een andere PC op hetzelfde LAN, via een gemapte poort in Winroute).
Eerst dacht ik dat het probleem aan Active Directory en Exchange Server lag, omdat die erg veel connecties naar zichzelf maakten (voornamelijk LDAP). Ik heb die twee dingen verwijderd en er zijn na een reboot inderdaad nog maar 4 or 5 connecties, maar nog steeds ben ik vanaf het internet nagenoeg onbereikbaar.
Ik zal even kort omschrijven wat voor spullen ik heb:
Alcatel Speedtouch Home ISDN ADSL modem (512 lijntje)
100MB/s LAN, 3COM kaartjes, Sitecom 10/100MB hub,
Server: PIII 800, 256MB, 2x20GB 7200RPM IDE Seagate, Winroute PRO (nieuwste versie), Internet gerelateerde services: IIS (HTTP, NNTP), Mdaemon PRO 6 Mail server (haalt alleen mail op en verstuurd, ontvangt niet), G6 FTP, SQL server 2002.
Iedere tip is welkom.
Eerst dacht ik dat het probleem aan Active Directory en Exchange Server lag, omdat die erg veel connecties naar zichzelf maakten (voornamelijk LDAP). Ik heb die twee dingen verwijderd en er zijn na een reboot inderdaad nog maar 4 or 5 connecties, maar nog steeds ben ik vanaf het internet nagenoeg onbereikbaar.
Ik zal even kort omschrijven wat voor spullen ik heb:
Alcatel Speedtouch Home ISDN ADSL modem (512 lijntje)
100MB/s LAN, 3COM kaartjes, Sitecom 10/100MB hub,
Server: PIII 800, 256MB, 2x20GB 7200RPM IDE Seagate, Winroute PRO (nieuwste versie), Internet gerelateerde services: IIS (HTTP, NNTP), Mdaemon PRO 6 Mail server (haalt alleen mail op en verstuurd, ontvangt niet), G6 FTP, SQL server 2002.
Iedere tip is welkom.