Collisions door slecht geknepen kabel?

Pagina: 1
Acties:

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21
Beste mensen,

Ik heb dus een nieuwe kabel geknepen van een meter of 15. Nu werkt de kabel alleen brand de heletijd het collisionlampje van de hub als er dataverkeer over die kabel gaat.
Heb ik de stekkertjes er niet goed genoeg opgezet? Of ligt het ergens anders aan?

Verwijderd

colision, is dus eigelijk dat 2 pc's op exact het zelfde moment willen verzenden
op zich kan dit geen kwaad. aangezien ethernet hier op is gebaseerd.
maar als het constant is, schort er iets.
1 met je hub
2. een of allebij van de netwerkaaten
3.de kabel

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 15:59
Zoek even op wat het betekend als je collision-lampje brand op de hub.

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21
De hub en de netwerkkaarten zijn goed.
Het ligt aan de kabel. Maar mijn vraag is niet wat een collision is, maar wat ik er aan kan doen in dit geval.
Moet ik gewoon opnieuw stekkertjes knijpen, of is er kabelbreuk en moet ik een nieuwe kabel pakken?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Dat je collisions krijgt ligt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan het feit dat je meer dan één apparaat aan je hub hebt gekoppelt.
Zodra er meerdere apparaten aan een ethernet hangen die ook data versturen krijg je collisions. Als je geen collisions wilt moet je token-ring gebruiken. Een collision is nou eenmaal een eigenschap van ethernet, simple as that :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

wat denk je van een switch om collison te voorkomen operations...
nee maar ik heb dat ook weleens gehad d8 dat dat aan verkeerde volgorde van de adertjes lag

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
collisions zijn gewoon eigen aan een hub met twee of meer apparaten. En je kabel kan normaal gesproken niet voor collisions zorgen, aangezien dit in de hub zelf gebeurd.

Je kan een switch kopen, ik heb over een maand een level one 8 poorts 100Mbit switch gekocht in Leuven voor 60€ bij PCwarehouse, dus de prijs ligt stukken lager dan vroeger.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Volgorde van kabel krimpen is zeeeer belangrijk (ook al lijkt dit met korte kabels niet zo). Binnen een UTP-kabel zitten de 8 adertjes in aderparen om elkaar heen gewikkeld. Om nu interferentie in aderparen te voorkomen, is het de bedoeling dat je kabels in de juiste kleurvolgorde krimpt. Je zal versteld staan ;).
Een 'verkeerde' kabel kan wel degelijk voor 'verstopping' zorgen.

Oh ja WildOne : ...wat jij vindt, moet je naar de politie brengen. O-)

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Staan je netwerkkaarten of full duplex?
Als dat het geval is is het vrij logisch dat je collisions krijgt. Bij een gewone hub moeten de kaarten op half-duplex draaien. (Ik geloof dat het zo heet maar in ieder geval niet op full duplex.)
Pagina: 1