Ik heb sinds gister een erg vaag probleem.
Elke keer als ik met de (windows) explorer aan het browsen ben en ik selecteer een media file (wma, mp3, avi, wav etc) dan loopt dat mapje vast. Ik klik de file dus nog niet eens 2 keer aan en het gaat al mis. Als ik winamp (bv) al open heb en dan kies voor "Open File" en dan blader naar een mp3 dan gaat het wel goed, maar (dubbel)klikken op een media file resulteert dus in het vastlopen van dat windowtje (windows werkt gewoon door, maar ik moet de betreffende map met de task manager afsluiten).
Het vreemde is dat elke keer dat ik een media file selecteer de (oude) windowsmediaplayer 6.4 op de achtergrond wordt gestart. Ik zie dus steeds in m'n taskmanager lijstje 'mplayer2.exe' verschijnenen (terwijl mp3's met WinAmp gaan!)
Ik vond dit sinds gister in m'n system logs (heeeel vaak):
Ik heb niets veranderd aan mijn settings (alleen Dreamweaver MX geinstalled) en ik draai Win2kPro NL (sinds 4 dagen met SP3). Het enige vreemde is dat ik in mijn log entries als laatste melding (voordat al die DCOM meldingen begonnen) dit zag:
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop hier echt nog iets aan te kunnen doen! (Anders gooi ik er wel gewoon een format tegenaan, maar ja, nooit geschoten..)
Elke keer als ik met de (windows) explorer aan het browsen ben en ik selecteer een media file (wma, mp3, avi, wav etc) dan loopt dat mapje vast. Ik klik de file dus nog niet eens 2 keer aan en het gaat al mis. Als ik winamp (bv) al open heb en dan kies voor "Open File" en dan blader naar een mp3 dan gaat het wel goed, maar (dubbel)klikken op een media file resulteert dus in het vastlopen van dat windowtje (windows werkt gewoon door, maar ik moet de betreffende map met de task manager afsluiten).
Het vreemde is dat elke keer dat ik een media file selecteer de (oude) windowsmediaplayer 6.4 op de achtergrond wordt gestart. Ik zie dus steeds in m'n taskmanager lijstje 'mplayer2.exe' verschijnenen (terwijl mp3's met WinAmp gaan!)
Ik vond dit sinds gister in m'n system logs (heeeel vaak):
Als ik nou in m'n registry zoek naar die lange (schuingedrukte) string dan kom ik dus steeds bij ClassID: mplayer2.exe terecht. Het 1 heeft dus zeker met het ander te maken, maa HOE in godsnaam? En waarom start die mediaplayer iedere keer?Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: DCOM
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 10010
Datum: 7-9-2002
Tijd: 14:44:40
Gebruiker: OOK\michiel
Computer: OOK
Beschrijving: De server {22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.
Ik heb niets veranderd aan mijn settings (alleen Dreamweaver MX geinstalled) en ik draai Win2kPro NL (sinds 4 dagen met SP3). Het enige vreemde is dat ik in mijn log entries als laatste melding (voordat al die DCOM meldingen begonnen) dit zag:
En tien minuten later begon de ellende! Zou dit ermee te maken hebben?Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Windows File Protection
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 64002
Datum: 6-9-2002
Tijd: 10:04:10
Gebruiker: n.v.t.
Computer: OOK
Beschrijving: Er is geprobeerd om bestandsvervanging toe te passen op het beveiligde systeembestand msdxms.ocx. Dit bestand is teruggezet naar de oorspronkelijke versie om systeemstabiliteit te behouden. De bestandsversie van het systeembestand is 6.4.9.1121.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop hier echt nog iets aan te kunnen doen! (Anders gooi ik er wel gewoon een format tegenaan, maar ja, nooit geschoten..)
Wees consequent, maar niet altijd