Heb een Teac CDR-55S brander (SCSI) nou kon ik altijd DAO branden onder windows, maar X-cdroast (gebruikt geloof ik cdrecord) wil NIET DAO branden. Alleen TAO mode, wat natuurlijk waardeloos is met een audio cd
Doe ik iets verkeerd?
cdrecord kan zeker wel DAO branden. Of X-cdroast dat ook kan weet ik niet, lijkt me toch wel.
Zal het eens installeren
Edit: Okay, ik heb 'm even geinstalleerd.
In de tab 'Write tracks' zie ik gewoon de optie 'Write mode' in een combo-box waar ik DAO, TAO, TAO with pregap en zo nog een paar opties kan kiezen?
Zal het eens installeren
Edit: Okay, ik heb 'm even geinstalleerd.
In de tab 'Write tracks' zie ik gewoon de optie 'Write mode' in een combo-box waar ik DAO, TAO, TAO with pregap en zo nog een paar opties kan kiezen?
Ja dat zie ik ook, MAAR zodra ik DAO wil branden krijg ik meldingen dat m'n brander het niet support, beetj vreemd toch?
Ja dat zie ik ook, MAAR zodra ik DAO wil branden krijg ik meldingen dat m'n brander het niet support, beetj vreemd toch?
apabilities : RELADR SYNC LINKED
Vendor_info : 'TEAC '
Identifikation : 'CD-R55S '
Revision : '1.0Q'
Device seems to be: Teac CD-R50S.
Using driver for Teac CD-R50S, Teac CD-R55S, JVC XR-W2010, Pinnacle RCD-5020 (teac_cdr50).
Driver flags : SWABAUDIO
Supported modes: TAO
En zodra ie wil branden kapt programma er gewoon mee
apabilities : RELADR SYNC LINKED
Vendor_info : 'TEAC '
Identifikation : 'CD-R55S '
Revision : '1.0Q'
Device seems to be: Teac CD-R50S.
Using driver for Teac CD-R50S, Teac CD-R55S, JVC XR-W2010, Pinnacle RCD-5020 (teac_cdr50).
Driver flags : SWABAUDIO
Supported modes: TAO
En zodra ie wil branden kapt programma er gewoon mee
cdrecord is op dit moment een beetje buggy met DAO audiocds. Als ik een audio CD fik in DAO modus, mislukt ie met de melding in /var/messages:
"ide-scsi: requested to send 259 bytes but received 260 bytes. Last byte discarded"
Leuke melding, maar je CD wordt niet meer gesloten waardoor je CD-speler zich rot zoekt om een trackindex die er niet is (nummer 1 gaat goed, alles daarna wordt aangegeven als -90 minuten en vervolgens telt ie af. Het eind van de CD ziet ie ook niet, speelt ie overheen
)
Ik fik op dit moment gewoon mn CDs met Nero onder Wine, werkt net zo goed of beter zelfs.
"ide-scsi: requested to send 259 bytes but received 260 bytes. Last byte discarded"
Leuke melding, maar je CD wordt niet meer gesloten waardoor je CD-speler zich rot zoekt om een trackindex die er niet is (nummer 1 gaat goed, alles daarna wordt aangegeven als -90 minuten en vervolgens telt ie af. Het eind van de CD ziet ie ook niet, speelt ie overheen
Ik fik op dit moment gewoon mn CDs met Nero onder Wine, werkt net zo goed of beter zelfs.
Je kunt cdrdao proberen als cdrecord niet werkt.
[ Voor 0% gewijzigd door Fatal-Error op 07-09-2002 15:06 . Reden: link toegevoegd ]
Welcome to the desert of the real.
Ah...
Dat zuigt dus gewoon flink dan, ja.
* Wilke brand nooit audio-CD's
Daarom wist ik niet dat 't buggy was.
* _JGC_ kwam er pas achter toen ie al 6 verneukte CDs geschreven had.Wilke schreef op 07 september 2002 @ 15:08:
Ah...
XCDRoast zegt gewoon aan dat ie 100% completed is... tjah, dat ie niet gefinalized is lees je dan overheen
er zijn 2 soorten DAO: RAW disc-at-once (ondersteund door de meeste branders) en session-at-once (SAO-DAO). cdrecord-1.10 ondersteunt alleen SAO, als je brander alleen RAW DAO ondersteunt (zoals die van mij) dan moet je een unstable versie downloaden. de nieuwste daarvan is 1.11a32.
hier zijn rpms te vinden en hier source tarballs
.
cdrdao ondersteunt btw wel RAW DAO, maar met dat programma heb ik niet zulke goeie ervaringen (veel cd's verpest enzo...
)
edit: je hebt hiervoor minimaal xcdroast-0.98alpha10 nodig, die kun je hier vinden.
hier zijn rpms te vinden en hier source tarballs
cdrdao ondersteunt btw wel RAW DAO, maar met dat programma heb ik niet zulke goeie ervaringen (veel cd's verpest enzo...
edit: je hebt hiervoor minimaal xcdroast-0.98alpha10 nodig, die kun je hier vinden.
Verwijderd
Misschien lukt het met CD-BakeOven. Die heb ik laatst ontdekt, en dat is dus echt fantastisch. Het eerste programma dat Burn-Proof ondersteund!
Werkt bij mij iig goed.
maakt bij jou natuurlijk alleen verschil als het em niet in cdrecord zit..
maakt bij jou natuurlijk alleen verschil als het em niet in cdrecord zit..
XCDRoast gebruikt gewoon cdrecord, net zoals CDBO dat ook doet. Beide ondersteunen standaard Burnproof dus.
Nero onder wine werkt perfect hier, kan gewoon alles fikken. Moet er alleen rekening mee houden dat ik niet met mn fikker in wil lezen, dan moet ie eerst op de virtual recorder om een image te maken (wine is wat traag en spiegelt nero dan gewoon de inhoud van de volle broncd voor, zodat nero de lege CD niet herkent)
Nero onder wine werkt perfect hier, kan gewoon alles fikken. Moet er alleen rekening mee houden dat ik niet met mn fikker in wil lezen, dan moet ie eerst op de virtual recorder om een image te maken (wine is wat traag en spiegelt nero dan gewoon de inhoud van de volle broncd voor, zodat nero de lege CD niet herkent)
Hmm, misschien overbodig, maar cdrdao werkt bij mij prima...
(Alpha 21164 , NCR scsi controller, yamaha brander)
Gebruik ik alleen de CLI van , dus zonder xcdroast.
(Alpha 21164 , NCR scsi controller, yamaha brander)
Gebruik ik alleen de CLI van , dus zonder xcdroast.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
En wat is er mis met TAO branden? CDRecord heeft de optie 'defpregap=#', die enkel voor Teac drivers geldt. Daarmee geef je de gap tussen twee nummers op. Standaard is dat dus 2, maar die Teac's doen het ook perfect als je hem op 0 zet. Enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat je je gefikte TAO-CD niet als master-CD kan gebruiken om te persen, maar ach....
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Pagina: 1