Hoe verwijder je een jail?

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Op een bak waarop FreeBSD 4.6.2 staat hebben we een aantal jails gemaakt in /usr/JAIL. Het zijn er een stuk of 10, met als naam het IP waaraan deze jail gekoppeld is: bijv. /usr/JAILS/153.231.211.209.

Nu blijkt er iets fout te zijn met deze jails en willen we ze verwijderen om er nieuwe voor in de plaats te zetten. Bij het verwijderen van deze jails krijgen we echter constant Operation not permitted errors.

Wat is de truc voor het verwijderen van een jail? We hebben geloof ik alles al geprobeerd... (als root rm -rf /usr/jail/IP ligt voor de hand maar werkt dus niet, terwijl de jails niet draaien) :? :?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 17:44

Super_ik

haklust!

singe user modes al geprobeert?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Super_ik schreef op 07 september 2002 @ 14:21:
singe user modes al geprobeert?

Jammer genoeg wel (althans single user mode op de host machine)

Verwijderd

:?
heb je alle processen in de jails wel gekilled ? Anders zijn er natuurlijk files in gebruik. Verder is 't environment voor een jail meestal gewoon 'n stel files, die je gewoon moet kunnen verwijderen.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:19

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

een jail is opzich gewoon een directory. een jail wordt pas een jail omdat een proces ZELF een chroot()-call maakt.

je zou ze dus gewoon net zo moeten kunnen verwijderen als elke andere bsd directory.

Verwijderd

heb je in bsd ook een 'i' bit bij files? zo ja misschien is een van de bestanden door root op 'imune' gezet. probeer eens met de bsd versie van lsattr en chattr.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

chflags -R noschg <dir>
Pagina: 1