[XP] Installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:42

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Ja inderdaad, weer een topic hierover :Z . Maar goed, ik heb niks kunnen vinden in de search helaas.

Ik ben ondertussen al een tijdje bezig met de installatie van Windows XP. Probleem is dat de installatie al vroeg mislukt. Hierbij de volgorde van wat ik gedaan heb:

1. Eerst gewoon geprobeerd via de officiële Windows XP opstartdiskettes (6). Na 6 diskette gewisseld te hebben, crashte de installatie met de volgende foutmelding.

STOP: C000221 Unknown hard Error
/SystemRoot/System32/ntdll.dll

Smartdrv natuurlijk wel elke keer geladen.

2. Toen heb ik het geprobeerd met de CD en een Win98 opstartdiskette. Setup draait wel, maar blijft steken met de volgende melding.

Please wait while Setup copies files to your hard disk

Op dat moment heeft hij wel alle temp bestanden naar de HD geschreven. Maar zodra dat gebeurd is, komt de bovenstaande boodschap er weer te staan. En dan doet ie ook meteen niks meer. Nu wordt dit probleem wel beantwoord bij Microsoft, maar de daar geboden oplossingen werken niet.

3. Ik heb nog geprobeerd om de CD op de HD te zetten, maar dat veroorzaakte hetzelfde probleem als hierboven. Oh... en van CD booten werkte ook niet (installatie wordt niet eens opgestart).

4. Later zag ik dat de door mij gemaakte partitie met fdisk een FAT16 partitie was. Ik heb geprobeerd om er FAT32 van te maken (zowel met fdisk als met Partition Magic op een andere compu). Dat lukte wel, maar dat had ook de eerder genoemde foutmelding tot gevolg.

Ook heb ik nog even met de hardware gespeeld. Op dit moment hangt er alleen in:
Athlon MP 2000+ (2x)
Point-of-View GF4 Ti4200
WD 80Gb IDE (1x)
DVD-speler
PCI USB kaartje (hoort bij mobo)

Wie kan mij helpen? _/-\o_

Verwijderd

Dat booten van CD niet wil lukken komt misschien door verkeerde boot volgorde in je bios
Heb wel eens gehad dat ik alle andere boot mogelijkheden moest disablen voordat hij ook maar probeert van cd te booten

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
STOP: C000221 Unknown hard Error
/SystemRoot/System32/ntdll.dll
Unknown Hard Error wijst erop dat er toch iets flink fout zit qua hardware.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 14:06:
Dat booten van CD niet wil lukken komt misschien door verkeerde boot volgorde in je bios
Heb wel eens gehad dat ik alle andere boot mogelijkheden moest disablen voordat hij ook maar probeert van cd te booten
Bootvolgorde is goed. De rest disablen heb ik nog niet geprobeerd. Dus dat zal ik even doen (al denk ik dat het nihil is).

-edit
Geprobeerd, boot error :?
-/edit-
blackd schreef op 07 september 2002 @ 14:09:
Unknown Hard Error wijst erop dat er toch iets flink fout zit qua hardware.
Ja, dacht ik ook. Vandaar dat ik zo'n beetje alles uit het complete systeem heb gesloopt. Eigenlijk zitten er nu alleen de basisonderdelen in. Dus waarom zou er dan nog een conflict zijn? Ja, misschien zijn er persoonlijke problemen tussen de videokaart en het mobo (oid).

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vanDaal schreef op 07 september 2002 @ 14:14:
Ja, dacht ik ook. Vandaar dat ik zo'n beetje alles uit het complete systeem heb gesloopt. Eigenlijk zitten er nu alleen de basisonderdelen in. Dus waarom zou er dan nog een conflict zijn? Ja, misschien zijn er persoonlijke problemen tussen de videokaart en het mobo (oid).

Error Message: STOP: C0000221 Unknown Hard Error or STOP: C0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

"STOP: C0000221 Unknown Hard Error" or "STOP: C0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH" Error Message Occurs

Misschien staat daar nog wat nuttigs tussen.

Ik denk eerder aan brakke hardware: HDD of kabel stuk, IDE poort stuk of iets dergelijks.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[rml][ WinXP] & Maxtor HDD = problemen?[/rml]
NTDLL.DLL
Dll file vervangen??
Wellicht staat er hier nog wat meer tussen.

De installatie die je doet, is dat een compleet nieuwe installatie (dus op een lege HD) of een over een oude versie heen? Uit de andere topics komt zo niet 1, 2, 3 naar voren wat het probleem is. In het laatste topic lag het aan de VIA-driver ;).

Als het een hardwareprobleem is zal het je geheugen zijn (www.memtest86.com) of je HD (even kijken op de website van de fabrikant).

Verwijderd

Heb je nog toevallig een oude PCI videokaart liggen ??
Werkte bij mij wel in dit geval.

Dus bij mij moet ik iedere keer als ik XP her-installeer mijn videokaart switchen :(

Hier was wel het probleem mee opgelost.

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
De installatie die je doet, is dat een compleet nieuwe installatie (dus op een lege HD) of een over een oude versie heen?
Het is een nieuwe installatie op een nieuw systeem.
blackd schreef op 07 september 2002 @ 14:17:
Ik denk eerder aan brakke hardware: HDD of kabel stuk, IDE poort stuk of iets dergelijks.
Ondertussen heb ik het volgende gedaan:
- Point-of-View GF4 Ti4200 omgewisseld voor een Asus V6800 GF1
- Andere HDD gepakt (ik heb 2 dezelfde)
- IDE-kabel van de HDD verwisseld
- Ander geheugen gepakt (256mb Samsung PC2700 ipv 512 mb Kingmax PC2700)

Maar ik kreeg nog steeds dezelfde Hard Error bij het installeren :(

Wat zou ik nog meer kunnen proberen? :?
Ga ik proberen :)

• sharkdog@GOT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
heb je wel op F6 gedrukt....vanwege je raid kaart....(zal wel) maar t was maar een vraag die bij me op kwam....

PC1 : AMD Athlon Classic (slot A) 750Mhz., ASUS K7V, 512 Mb, 4*40Gb MAXTOR 7200 U133 op een Promise Supertrak SX6000(128Mb), Plexwriter 16/10/40A, ASUS DVD-rom; PC2 (FTP+toekomstige Webserver) : Compaq deskpro PII400, 384 Mb , 40 Gb Maxtor U133

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
sharkdog@GOT schreef op 07 september 2002 @ 15:20:
heb je wel op F6 gedrukt....vanwege je raid kaart....(zal wel) maar t was maar een vraag die bij me op kwam....
Die heb ik er allang uitgehaald :)

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 14:56:
Heb het zojuist geprobeerd, helaas geen succes....

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 16:38

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Installeer eens Windoos 98 en upgrade die met XP en kijk of dat wel lukt

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Pagina: 1