Toon posts:

frame van andere pagina in website opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met behulp van een tag een frame van een andere pagina op te nemen in een soort "layer" in een website ?
Ik heb de functie "iframe" al geprobeerd, maar die werkt niet..

Iemand ideeen ?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het is niet simpeltjes te doen, of helemaal niet te doen, kweet zo niet - om een layer met een compleet nieuwe pagina óver jouw pagina te leggen.

Met een IFrame kun je één pagina van een andere server zo in jouw pagina opnemen hoor, ik zie het probleem niet zo. ... ik neem toch aan dat een Iframe geen 'het mag alleen van eigen server komen' beperking heeft?
code:
1
2
3
<iframe scr="http://www.server.nl/frame.html">
Als je deze tekst leest werkt het i-frame niet in jouw type browser
</iframe>

Dus kijk er nog even wat beter naar en try again...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
het werkt nog niet, miss dark blue !...
in zuiver html wel, maar het is voor een html-forum...

Verwijderd

Dark Blue schreef op 07 september 2002 @ 13:55:
Het is niet simpeltjes te doen, of helemaal niet te doen, kweet zo niet - om een layer met een compleet nieuwe pagina óver jouw pagina te leggen.

Met een IFrame kun je één pagina van een andere server zo in jouw pagina opnemen hoor, ik zie het probleem niet zo. ... ik neem toch aan dat een Iframe geen 'het mag alleen van eigen server komen' beperking heeft?
code:
1
2
3
<iframe scr="http://www.server.nl/frame.html">
Als je deze tekst leest werkt het i-frame niet in jouw type browser
</iframe>

Dus kijk er nog even wat beter naar en try again...
Is er ook een Mozzilla variant van?

Verwijderd

Als "het" nog niet werkt (wat "het" ook moge zijn, wees eens duidelijker) dan zou dat kunnen komen omdat het src moet zijn in plaats van scr.

iframe valt keurig onder de HTML 4 standaard, en ook in XHTML kun je dit gebruiken.
Ik weet dus ook absoluut niet wat je bedoelt met "zuiver HTML", kun je iets beter beschrijven wat, hoe en waarom iets niet werkte?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oeps! Het moet inderdaad src zijn en geen scr! Tikfoutje... Dankjewel Cheatah ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 12:55
Ok, zoals reeds geopperd: met een Iframe ben je er voor IE5+ en NS6+ / Mozilla en wellicht nog voor enkele andere browsers... De iframe heeft echter wel domein-checks: als de page van een ander domein afkomt mag je er niet teveel aan scripten, maja werd HTML toch?

(ow ja: in IE 5 /5.5 is een iframe btw ook niet zo flexibel als een layer; je kunt um niet door andere dingen laten overlappen geloof ik etc)

As je ook NS4 wil ondersteunen kun je dat met een <layer> doen, die heeft ook een src attribuut, maar scrollbars eraan proggen is best wat lastiger... Heb zelf wellis zoiets gemaakt, zou echter Google aanraden...
Pagina: 1