boot van usb 2.0 usb2

Pagina: 1
Acties:

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Het antwoord hierop is volgens mij ja en nee. Gigabyte heeft meen ik een BIOS update met usb 2.0 support. Ik heb een Abit KR7A RAID en er is hiervoor geen BIOS update te vinden. Als iemand toch informatie heeft hoe ik boot van usb 2.0 met de KR7A, dan hoor ik het graag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

volgens mij heeft dit bord geeneens USB 2.0 of wel?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Terw_Dan schreef op 07 september 2002 @ 13:39:
volgens mij heeft dit bord geeneens USB 2.0 of wel?
ik denk dat hij een appart kaartje met USB2 bedoelt en dat hij de bios zover wil krijgen dat hij daarvan kan booten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

MindfluX schreef op 07 september 2002 @ 13:30:
Het antwoord hierop is volgens mij ja en nee. Gigabyte heeft meen ik een BIOS update met usb 2.0 support. Ik heb een Abit KR7A RAID en er is hiervoor geen BIOS update te vinden. Als iemand toch informatie heeft hoe ik boot van usb 2.0 met de KR7A, dan hoor ik het graag.
Je bent een beetje onduidelijk, wat bedoel je precies?

• MindfluX
Ik heb inderdaad een USB 2.0 kaartje (Adaptec) en wil de bios zover krijgen dat hij boot vanaf dat kaartje, net zoals dat ging vanaf mijn vorige scsi controller. Toen zat er nog een SCSI optie voor in, nu heb ik een USB optie nodig, maar met dit moederbord gaat dit niet lukken... tenminste dat is het antwoord op mn eigen vraag, maar misschien heeft iemand ideeen, dan wel niet ter zijner tijd. Het zit er aan te komen, dat is duidelijk... in een powerpoint presentatie van Microsoft wordt hierover uitvoerig gesproken.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Probeer hem eens op boot from SCSI of pci te zetten (Asus schijnt alle losse controlers als scsi te benaderen om van op te starten, misshien dat dat bij jouw ook zo is)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• MindfluX
Ik heb het zojuist geprobeerd, maar ook SCSI is de oplossing niet. Boot from PCI heb ik niet. Verder lukt boot from CDROM ook niet. Het zit er op dit moment gewoon niet in denk ik.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Je zou eerst moeten achterhalen of je Adaptec USB kaartje support om ervan te kunnen booten, want de firmware moet dit kunnen supporten. Met netwerk kaarten heb je de PXE/MBA standaard om ervan te kunnen booten, en voor scsi en IDE kaarten heb je ook firmwares die het booten toestaan. Dus met USB kaarten zou je ook een USB firmware moeten hebben om ervan te kunnen booten.

Ik heb een sterk vermoeden dat je wel kunt vergeten dat je met je PCI kaart kunt booten. Je zou een moederboord moeten kopen met USB 2.0 support in de southbridge. En zelfs dan zou je moeten checken dat de bios support om van een USB device te booten (al kan dit hoogst waarschijnlijk wel, want mijn K7S5A support USB boot (onboard usb), dus nieuwere boordjes kunnen dit waarschijnlijk ook).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Pagina: 1