Toon posts:

rare weergave van muziek in auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar ik dit neer moest zetten...

Ik krijg als ik mijn radiocdspeler ( brakke philips radio van uit de oertijd) harder zet een vervormend geluid uit mijn achterste speakers(infinity max 200 watt)
Ligt dat aan de brakke radio cdspeler of de speakers?

De stem en lage tonen krijgen een rafel effect.... of hoe zeg je dat beetje krakerig..

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

zijn de infinity speakers nog wel goed?
- rubber rand ok?
- even indrukken> de spoel mag niet aanlopen.

Ik leg de schuld bij je radio denk ik. (Als het tegenzit heeft die je speakers opgeblazen...)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Denk ook dat het met je cd-speler te maken heeft. Waarschijnlijk kan ie het vermogen van de boxen niet aan en daarom begint hij te kraken. Post ff je specs van je radio/cdspeler!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan jullie helaas geen beschrijving geven van de cd speler... alleen dat het een brak dingetje is met weinig vermogen....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 23:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

het heeft niets met de cd speler te maken of al helemaal niet met "te zware speakers" Met "lichte" speakers had die versterker hetzelfde gedaan hoor :P. Tenzij die speakers een veel hogere gevoeligheid hebben, dan hebben ze minder vermogen nodig om even hard te gaan. Maar "te zwaar" is dan een verkeerde uitdrukking (dan gaan mensen dat met te groot associeren), je kan beter zeggen een te lage gevoeligheid dan :).

MAAR!

De autoradio heeft gewoon een erg matige versterker met amper een voeding en staat gewoon keihard te clippen denk ik. Lage tonen flink wat zachter zetten zou kunnen helpen omdat die vaak te hard staan voor de versterker (en kosten als bas op +5 staat dan ook 10xzoveel vermogen).

Speakers vervormen in principe niet echt op die manier, tenzij je ze zo hard aanstuurt dat ze op het uiterste van hun kunnen zitten en gaan klapperen, maar wat jij omschrijft klinkt nogal meer als analoog clippen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens nakijken
bedankt!!
Pagina: 1