Hoe volume van Subwoofer omlaag krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 10:00
Ik heb het 4.1 Arena 515 setje van Labtec, toen ik nog een creative sbLive had kon ik altijd het volume van de lage tonen omlaag doen, want ik vindt de bass niet al te mooi als hij standaard staat.

Maar aangezien de creative NOGAL wat probs gaf met mijn VIA mobo, heb ik sinds gisteren een Hercules Muse 5.1 DVD gekocht, maar nu kan ik nergens dat volume van die lage tonen omlaag krijgen, niet in t bijgeleverde mixertje en niet binnen WinXP zelf (Via eigenschappen van geluidsapparaten->geavanceerd->en dan staat opties voor geavanceerde volume regelingen op "grijs")

Iemand enig idee?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

JT

VETAK y0

ff zoeken op downloads.com naar een software equalizertje.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Heel simpel. Klik op je volume properties en dan advanced daar zie je de bas instelling. die moet je lager flikkeren ;)

• ChefChocolateball
En dat gaat dus nie! Staat op "grijs" (bij opties en dan geavanceerd volumeregelingen)

• ChefChocolateball
JT schreef op 07 september 2002 @ 13:08:
ff zoeken op downloads.com naar een software equalizertje.
Kun je er eentje aanbevelen?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

JT

VETAK y0

Nog nooit naar gekeken, dus kijk zelf ff rond daar.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

kan ook heel goed dat je dat met die kaart gewoon niet meer kunt veranderen. Die optie is bij m'n terratec ewx 24/96 ook grijs en zo hoort het ook imho... als je de bass van je labtec setje vervolgens niet fijn vindt klinken zou ik eerder es naar een ander setje kijken ipv proberen het softwarematig wat op te lossen ;)

• sammie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 14:10
Ik ergerde me ook aan die zware bas. Heb de basbox opengemaakt en een 10 ohm weerstand in serie met de luidspreker geplaatst. Let er wel op dat je een weerstand neemt van minimaal 10 wat. Anders vervormt het veel en brand de weerstand te snel door.
ChefChocolateball schreef op 07 september 2002 @ 13:06:
Ik heb het 4.1 Arena 515 setje van Labtec, toen ik nog een creative sbLive had kon ik altijd het volume van de lage tonen omlaag doen, want ik vindt de bass niet al te mooi als hij standaard staat.

Maar aangezien de creative NOGAL wat probs gaf met mijn VIA mobo, heb ik sinds gisteren een Hercules Muse 5.1 DVD gekocht, maar nu kan ik nergens dat volume van die lage tonen omlaag krijgen, niet in t bijgeleverde mixertje en niet binnen WinXP zelf (Via eigenschappen van geluidsapparaten->geavanceerd->en dan staat opties voor geavanceerde volume regelingen op "grijs")

Iemand enig idee?

Verwijderd

zit er niet gewoon een knop op die set???

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:12:
zit er niet gewoon een knop op die set???
nee die heeft alleen front en rear volume ( ik heb zelf de voorloper: LabTec 2514)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

En anders misschien je subwoofer ergens anders plaatsen? Is waarschijnlijk geen optie...
Ee subwoofer in een hoek klinkt veel harder dan eentje die 'los' staat!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Voo de zekerheid ff checken of je wel de laatste driver hebt...

http://us.hercules.com/su...rs.php3?prodid=32&c=1&p=3

Verwijderd

MahRain schreef op 08 september 2002 @ 16:14:
[...]

nee die heeft alleen front en rear volume ( ik heb zelf de voorloper: LabTec 2514)
:? maf setje, ik heb nog nooit een actieve Subwoofer gezien zonder regelaar of iets dergelijks... (niet lullig bedoeld) zal ook wel niet veel voorstellen dan...
Pagina: 1