xp-netwerk: pc's zien elkaar pas na een kwartier?!?!?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:39
We hebben hier 3 computers met Windows XP staan. 2 computers hebben een smc 10/100 kaartje, 1 computer, een notebook, heeft een 3com 10/100 pcmcia netwerkkaartje. Deze computers hangen via een d-link 10/100 hubje aan elkaar.

Nu het probleem: We zetten normaal gesproken de pc's uit door ze in de hibernate stand te zetten. Als we de boel weer aanzetten, dan duurt het soms 10 minuten voordat we elkaar weer zien op het netwerk, we kunnen zelfs niet eens naar elkaar pingen. Zogauw er een reply is met pingen, dan kunnen we elkaar ook wel weer zien in de netwerkomgeving.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Misschien de hub? Misschien de software? Het is verschrikkelijk irritant, en ik wil graag dat dit op wordt gelost.

• JeroenTheStig
niemand een idee??

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoek maar eens op LM Announce en Browsemaster in de Microsoft knowledgebase ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BoKToR schreef op 07 september 2002 @ 12:46:
We zetten normaal gesproken de pc's uit door ze in de hibernate stand te zetten. Als we de boel weer aanzetten, dan duurt het soms 10 minuten voordat we elkaar weer zien op het netwerk, we kunnen zelfs niet eens naar elkaar pingen.
Als je al niet eens kunt pingen, dan heeft dat niet met browse-master conflicten te maken, maar eerder de manier waarop XP omgaat met netwerkdrivers re-initialiseren na een hibernate...

Er zijn regelmatig topics geweest van mensen die hun netwerk met XP na een standby of hibernate niet meer aan de praat kregen.
Ik denk dat je van hetzelfde probleenm last hebt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

niet hibrineren. er zijn enrom veel pronlemen me

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58
Zet gewoon in je connectie-instellingen op dat hij dat icoontje in de system tray weergeeft.
Nadat je computer uit hibernate komt rechtermuisklik je hier dan op en doe je 'Repair'.

Als je deze problemen niet wil moet je spijtig genoeg niet hibernaten.
Misschien is dit gefixed in SP1?

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Gewoon aan-uit zetten dus. Of eventueel bij de NIC instelling het een en ander tweaken (stond daar zoiets als reload drivers?)

Forget your fears...
...and want to know more...

• JeroenTheStig
sorry

(maar het heeft wel geholpen ;) )

• JeroenTheStig
Aetje schreef op 07 september 2002 @ 20:34:
Gewoon aan-uit zetten dus. Of eventueel bij de NIC instelling het een en ander tweaken (stond daar zoiets als reload drivers?)
hoe kan ik die tweaken? met een speciaal tweakui voor xp?
ik zal eens proberen, thanx

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Nee, gewoon in de Device Manager ff bij je NIC kijken. Windows wil die nogal eens uitzetten om energie te besparen als ie geen activiteit detecteert. Bij Hibernate gaat alles op die manier uit. Goedkope kaarten kunnen daar niet goed mee omgaan.

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1