Toon posts:

AMD XP 2000 overklokken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik heb een XP 2000 , maar wil hem overklokken.

Ik heb hem nu op 1700 MHZ staan , Maar als ik hem hoger zet dan 1700 , Start ie wel op , maar kan ik niet Outlook Express (die ik dagen en nacht aan heb) gebruiken ..

Mijn Systeem:

AMD XP 2000+
512 DDR PC2700
Geforce 4 TI 4200
Gigabyte GA7VRXP VIA KT333 /ATA133/Raid/Lan/Sound Rev 2.0

Ik wil hem graag nog hoger hebben , Tempratuur is nu 53 graden , En de kast is 39 graden , Wat kan ik doen om hem nog hoger te zetten

FSB Staat nu op 136 als ik naar de 138/139 ga slaat ie uit
138 kan ik wel opstarten maar kom ik niet verder dan bureaublad, Wat kan ik hier aan doen ? 8)7
VCORE Voltage staat op Normal

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40
Vcore omhoog gooien, heel goed temperatuur in de gaten houden, en stressen na elke verhoging om te kijken of'ie het nog wel makkelijk aankan

En gebruik de search voor de grap eens :)

Ohja, mijn XP2000+ draait op 1820MHz, watergekoeld zonder voltage omhoog te draaien. 42 graadjes stressed

[ Voor 0% gewijzigd door FragFrog op 07-09-2002 19:10 . Reden: toevoeging ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Die van mij draaid op 1725mhz, ik heb alleen de FSB verhoogd en hij loopt nog zeer stabiel.

Temp: 48 graden
bijna het zelf de systeem als jouw. (zie Signature)

Verwijderd

XP 2000 - Aantal postings 1

Een GOT Abuser dus. Maar welkom op GoT misschien heeft het zin om de FAQ's eens een keer te lezen...

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Hey, ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij, en ik heb hem nu op 1700 mhz draaien. Ik kan FSB op 138 zetten, dan kan ik 3D mark nog lopen, maar gaat het echter niet meer om een dvd te rippen. Hij valt niet uit of zo, maar het programma geeft altijd errors, zet ik hem op 139, dan gaat 3dmark niet meer volledig. Nu staat ie dus stabiel op 136. Ik heb ook al eens geprobeerd om de Vcore te verhogen, maar toe wou mn windows niet meer opstarten.

temps:
idle 32/48
stressed 34/53

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik waterkoeling maandag ga aanschaffen , weet iemand online webshops?

Verwijderd

sjuuuuuuuuuuuuus he

of die xp's zuigen de pan uit of ik ben verwend met een gewone athlon 1133@1455@152 :p.

sjongejonge. mod die vcore is boven de 2 uit joh. check je temps ten alle tijden. stop boven de 60 a 65 graad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:04:
ik denk dat ik waterkoeling maandag ga aanschaffen , weet iemand online webshops?
Webshops zijn meestal online... |:(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:41

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:26:
[...]

Webshops zijn meestal online... |:(

Iedereen maakt wel eens een foutje, moet je daarom zo reageren ?
Brengt ook heel erg weinig bij aan dit topic :{

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Dit topic is toch al niet echt een topic, in de faq staan alle antwoorden.

De ene proc is de andere niet dus het heeft geen zin om te gaan schreeuwen van mijn pc is hetzelfde als die van jou maar ik kom 100 mhz hoger, want er zijn geen 2 pc's hetzelfde.

Het heeft ook geen zin om te vragen hoever iets overgeclocked kan worden want daar kom je maar op 1 manier achter, door het te doen. Er zijn ook genoeg overclock-guides enzo te vinden via de search en via google.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:09:
Dit topic is toch al niet echt een topic, in de faq staan alle antwoorden.

De ene proc is de andere niet dus het heeft geen zin om te gaan schreeuwen van mijn pc is hetzelfde als die van jou maar ik kom 100 mhz hoger, want er zijn geen 2 pc's hetzelfde.

Het heeft ook geen zin om te vragen hoever iets overgeclocked kan worden want daar kom je maar op 1 manier achter, door het te doen. Er zijn ook genoeg overclock-guides enzo te vinden via de search en via google.
hij zit met een probleem dat iets niet werkt als zijn pc geoverclocked is....hijs een nieuweling en weet er nog niet zo veel van maar weet er al wel wat van , want anders had i het niet al zover geschopt met overclocken van zn pc en hier terecht gekomen...dus beetje onnodig van je hoor...

[on-topic]
verhoog je v-core eens met een inimini beetje :) dat wil wel helpen, dan boot i wel..en wat heb je verder nog voor koeling in je kast? want dat zal je cpu ook wel fijn vinden..wat meer frisse lucht/ warme lucht afvoer :) succes!
[/on-topic]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Volgens mij is koeling een van de belangrijke kanten ivm oc'en.

Gisteren heb ik mijne Chieftec DX-01SL-D binnen, dus effe hele systeem maar overzetten, 4 enermax fans, 2 voor en 2 achter geplaatst, en een standaard fan (meegeleverd met de kast)op de zijpanel die direct op de northbridge blaast (volgens mij is de actieve koeling van northbridge van prominente belang bij oc-en).

In vergelijking met vorige kast Aopen H08 keerde ik in schock toestand, de temp van zowel cpu (XP 2000 @ 1750 Mhz met Volcano 7+ erop, ArcticSilver III ertussen) en systeem (zie signature) daalt 10 graden !!! Nu is cpu/sys bij idle: 36/34 met kast dicht... kast open scheelt 1 graad bij systeem. Wat een airflow van die chieftec!!! :9

OC resultaten:

oude kast: AOPEN H08 met 3 fans (1 intake, 2 out), idle cpu/sys temp: 47/45. FSB kan niet hoger dan 139, dan start winXP niet meer op.

nieuwe kast: Chieftec DX-01SL-D met 5 fans. FSB loopt tot 150 stabiel. XP2000 oc naar 1814 Mhz, met 1.82 Vcore, 3dmark2000se ermee gedraaid, hele zaak blijft rock stable met een idle temp van 40 c voor cpu, 38 c voor systeem.

conclusie: * koop een fantje voor je northbridge
* koop een chieftec kast of een gelijkwaardige.
* of mega mods van je huidige pc kast.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45
Lees de FAQ eens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.