Toon posts:

W2K : Kan niet meer inloggen als domein-administrator !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het bedrijf waar ik sinds kort werk ben ik aangenomen als systeembeheerder. Ik kan op de server wel inloggen (lokaal) als administrator maar ik kan niet inloggen als domain administrator. De vorige systeembeheerder is met veel problemen weggegaan en men baas wil geen contact leggen met deze man om het wachtwoord te vragen. Weet iemand of er nog mogelijkheden zijn om toch als domain administrator in te loggen ?

Heb de search al gebruikt maar kon weinig nuttigs vinden.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik denk dat dat een probleem word, het enigste wat ik kan verzinnen is door te gaan kraken of alles opnieuw erop te zetten (Kost ff tijd maar dan heb je wel alles weer goed :P) en voor, meer kan ik je niet bieden, hehalve dan dat je die man zelf belt :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

kijk of er nog meer administrator accounts zijn in het netwerk... of copy de .sam file van de server en crack die met LC3 ofzo

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jimbolino schreef op 07 september 2002 @ 16:22:
of copy de .sam file van de server en crack die met LC3 ofzo
Active Directory, passwords staan niet in de SAM.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik had LC3 al over de sam heen gegooid om het ww te achterhalen van de administrator account (lokaal). Weet iemand of het mogelijk is om wachtwoorden uit de active directory te halen ??

Verwijderd

Zodra je dcpromo over een win2k server heengooit kun je alleen nog maar inloggen op het aangemaakte domein. Het is dus niet mogelijk om lokaal aan te melden.

Wat bedoel je dan met lokaal aanmelden?

Verwijderd

Topicstarter
Kan alleen op het systeem zelf, maar aanpassingen maken aan de active directory e.d. kan ik niet maken (hij zegt dat ik geen domain-administrator ben). Op dit moment kan ik "lokaal inloggen" door gebruik te maken van de safe mode - active directory repair (geloof dat het zoiets was).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

windows 9x zijn wat slordiger met paswords .. als je domain admin daar een keer op ingelogd is heb je het wat makkelijker

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wordt deze dan niet opgslagen tussen de pwl files op de Win98 workstations. Weet niemand iets anders ??

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Reptile209

- gers -

heb je genoeg rechten om in de user manager het pwd van de domain admin te wijzigen? Of is dat te makkelijk? :? Kan je een nieuwe domain admin toevoegen?
Misschien heb je hier iets aan , 't is voor NT maar dat zal niet heel veel verschillen: http://www.nthelp.com/40/domain.htm (methode 2)

Zo scherp als een voetbal!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

zoek eens op "debug hack" of zo.

Ik kijk vanavond wel even hoe dit werkte en welke apps ik daarvoor gebruikte.

PS:
kan je wel op de domain controler inloggen? Als je dat wel kan kun je de screensaver truuk gebruiken.
rename logon.scr -> logon.old
rename cmd.exe - logon.scr
uitloggen en 15 min wachten en je hebt een command prompt met system rechten.

http://www.hroling.nl

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00
bolke schreef op 10 september 2002 @ 17:12:
uitloggen en 15 min wachten en je hebt een command prompt met system rechten.
Maar systeem rechten heb je niet zoveel aan als je domeinrechten moet hebben...

Ik denk dat het toch contact zoeken wordt met de oude systeembeheerder. Ik snap zowiezo niet waarom er geen wachtwoorden zijn bijgehouden. Om dit soort incidenten te voorkomen is het dus handig om een wachtwoorden boek te hebben wat je natuurlijk in de kluis moet bewaren.

Wel lekker relaxt, systeembeheerder zijn zonder een domein account. Lekker de hele dag op GoT zitten zeker ;)
Pagina: 1