[make[ error?

Pagina: 1
Acties:

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
Voor de drivers van nvidia, moet ik MAKE INSTALL typen in tekstmode. Maar ik krijg dan te zien dat het commando niet bestaat ... heb hier verder niks over gevonden. Zou het zo zijn dat ik een brakke installatie heb, en/of is dat make proggie ergens te downlaoden?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je moet inderdaad make apart installeren, en als je make niet hebt, dan gok ik dat je gcc en libc6-dev ook niet hebt ;)

Deze kun je trouwens gewoon op de cd van je distro vinden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Maurice schreef op 07 september 2002 @ 12:13:
Voor de drivers van nvidia, moet ik MAKE INSTALL typen in tekstmode. Maar ik krijg dan te zien dat het commando niet bestaat ... heb hier verder niks over gevonden. Zou het zo zijn dat ik een brakke installatie heb, en/of is dat make proggie ergens te downlaoden?
MAKE bestaat inderdaad niet nee, make vaak wel. INSTALL is ook geen target, install is er wel een.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19
Alles is case sensitive, dus MAKE is niet make, dat is iets anders in linux

make ; make install zou wel werken als je gcc hebt.

• Aphelion
caps waren om te zeggen welke commands ik bedoelde...

maar inderdaad mn cd3 van mandrake is stuk, dus moest files van die cd overslaan bij het installen.

Kan iemand me dan even die files toemailen? die ik nodig heb om make aan de praat te krijgen?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Dat lijkt me niet mogelijk omdat we niet weten wat je nou precies gebruikt voor distro (Mandrake hoeveel ?). Verder kun je op een ftp-site die files meestal zelf wel downloaden. make, automake, autoconf, gcc + bijbehorende dependencies en -devel packages, zoiets zul je wel nodig hebben.

• Aphelion
ok. ik heb met de RPM de development packages gesintalleerd.. heb ook me geforce2mx aan de praat.. quake3 geinstalleerd, maar blijft steeds bij het beginnen van een map hangen en stottert het geluid. Volgens ID software ligt het aan mn 3dmax.. Ze zeggen dat ik dat uit mn kernel moet halen, met compilen e.d Nu omdat ik mn systeem niet graag om zeep help nu ik zover gekomen ben, zou iemand een sttappenplan kunnen maken waarmee ik 3dmax uit mijn kernel haal?

Pagina: 1