[Photoshop] Tekst in een cirkel

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Vraagje:
Ik heb een stukkie tekst en die moet ik in een cirkel van buiten naar binnen laten lopen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar in photoshop 6?

thnx

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
In een circel van binnen naar buiten? Als een spiraalvorm bedoel je?

Photoshop lijkt me niet echt de sofware hiervoor... maar misschien dat het wel kan.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• FaceMan
Kijk,
Ik heb een zin text, die moet ik op een cirkel van karton plakken, nu wil ik dat die tekst aan de buitenkant van het stukkie karton komt en dan naar binnen loopt (de tekst is langer dan de omtrek van het karton)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Of het in Photoshop kan weet ik niet, ben bang van niet.
Maar in Illustrator is het wel makkelijk, gewoon een cirkel/spiraal tekenen en dan met je text-tool erop klikken. Dus als je Illustrator hebt zou ik dat gebruiken.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• FaceMan
ja, toevallig heb ik ook nog illustrator liggen, ik zal eens gaan kijken of dat me lukt
thnx

Verwijderd

zou in photoshop wel gaan door een stukkie text te typen, ietsje skewen en dan overzetten op polar coordinates ofzo, maar ik zou idd voor illustrator gaan

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/black/got/rondetext.gif

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1