ik heb pas geleden de thermaltake Xaser 6000a aangeschaft, en nu wil ik de 5 fans die er in zitten aansluiten, maar als ik dat doe (ik lus ze op mekaar door), dan doet winxp pro. er ontzettend lang over om op te starten, het opstartbalkje gaat wel 35x door het beeld.... en als ik alle fans loskoppel (want in principe heb ik ze niet nodig) dan start winxp binnen no-time op...?? is mijn voeding te licht?? volgens mij is tie 300 W dus dacht ik voldoende. Of is doorlussen het probleem??
wat zijn je andere specs van je pc?? als we dat weten kunnen we beter weten of je voeding het trekt
Op elkaar doorgelust?
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
voeding te slap, koop een 350 W van een goed merk.
Waarschijnlijk alle fans over 1 draad ofzo?Xenon schreef op 07 september 2002 @ 11:53:
Op elkaar doorgelust?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
en dat maakt geen f&ck uit of je alles op 1 draad gooit. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je draadje doorfikt
Maar dat lijkt me niet met de minimale belasting van die fans.
btw topicstarter, probeer het volgende; start je pc op zonder je casefans ingeplugged. Installeer Motherboard monitor. Check de waarde van je voltages, (met name je 5+ volt en je Vcore) plug de fans er weer in en check hoeveel de voltages dalen, en post ze hier
Verwijderd
een maat van me heeft een antec kast met een 300 watt voeding en meer fannetjes dan dat jij hebt die voeding geeft totaal geen problemen zelfs lekker stabiel op zijn volt lijnen
ik mag aan nemen dat in die thermaltake Xaser ook gewoon een chenning kast is met voeding enkel die enkel wat aan gepast is
maak je kast open en kan je effe melden wat er allemaal op je voeding staat kijk ik vandaag of morgen effe bij me maat wat daar staat
ik mag aan nemen dat in die thermaltake Xaser ook gewoon een chenning kast is met voeding enkel die enkel wat aan gepast is
maak je kast open en kan je effe melden wat er allemaal op je voeding staat kijk ik vandaag of morgen effe bij me maat wat daar staat
Lijkt me extreem onwaarschijnlijk dat je voeding daar moeite mee heeft
.
ik heb zo snel ook geen sugestie waar het dan wel aan zou kunne liggen.
probeer eens wat SiQDiZ zegt.
ik heb zo snel ook geen sugestie waar het dan wel aan zou kunne liggen.
probeer eens wat SiQDiZ zegt.
ok, bedankt SiQDiZ ik heb dat geinstalleerd, maar ik weet waarschijnlijk waar het probleem lag... ik had de fans aangesloten via de HD... maar nu heb ik ze aangelsoten via mijn CCFL wat ik ingebouwd heb.. en nu zijn de voltages nagenoeg gelijk, dus geen vertraging tijdens het opstarten
Dat bedoelde ik dus met mijn post van hierboven.Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 13:03:
ok, bedankt SiQDiZ ik heb dat geinstalleerd, maar ik weet waarschijnlijk waar het probleem lag... ik had de fans aangesloten via de HD... maar nu heb ik ze aangelsoten via mijn CCFL wat ik ingebouwd heb.. en nu zijn de voltages nagenoeg gelijk, dus geen vertraging tijdens het opstarten
Dit had ik ook toen mijn CCFL aangesloten was op een verlengstukje die ook op de HD zat. De CCFL brandde helemaal niet meer fel. Kreeg gewoon te weinig stroom (Enermax 430watt).
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Pagina: 1