Toon posts:

flash animatie met beperkte levensduur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuur wel eens voorbeelden van flash animaties naar potentiele klanten. Om te voorkomen dat deze klant mijn werk onbetaald gaat gebruiken zou ik in die flash animatie een soort tijdslot willen inbouwen.
Het mooiste zou zijn als ik een bepaalde datum zou kunnen invoeren waarop de animatie verloopt.
Als hij/zij }) mijn werk toch illegaal op een site zet dan krijgen bezoekers na verloop van tijd (als de uiterste datum is gepasseerd) geen flash animatie meer te zien, waardoor de website niet meer werkt. Mooie stok achter de deur!
Zodra de klant alles heeft betaald krijgt hij de flash-animatie zonder tijdsristrictie.

Wie weet hier iets voor?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:33

Blauw

De Schreeuw

Kan je niet gewoon ff groot onderin de animatie zetten dat dit de TRIAL is :? Dan ben je daar toch ook vanaf?

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 00:26
Dat kan je naar mij weten best simpel met code inbouwen, gewoon als het die tijd is (en dan niet de tijd laten checken van de computer zelf, maar van een of andere time server) een bepaalde frame laten zien..

Heel goed mogelijk lijkt mij

Edit:

Wat Jozz zei is natuurlijk ook een goed idee :)

Verwijderd

In eerste keyframe iets als dit:

code:
1
2
3
4
5
6
time=new Date();
year=time.getFullYear();
if (year>=2002){
fscommand ("quit");
}else{
}

Werkt dus alleen stand alone, kunt zelf wel beetje aanpassen met exacte datum.

Verwijderd

je kunt ook het idee van Seraph doen en gewoon een extra scene bouwen met daarin een stuk tekst waaruit blijkt dat de trial pagina verlopen is en dat men moet klagen bij de klant.
verander dan fscommand gewoon naar "goto" en dan de scene.Zo werkt die ook in non-standalone (dus html.Zorg er natuurlijk wel voor dat niemand je SWF'je zomaar kan editen of jatten door import)

edit : ook even de controls disabelen zodat mensen niet zelf op play of vooruitspoelen of zo met de rechtermuisknop

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 14:07

Puck

EINDBAAS.org

Er zijn ook programma's (zoals SWF Sudio geloof ik) waar je dus zo kan maken dat je ze maar een bepaald aantal keer kan runnen, daarna werkt de animatie gewoon niet meer. Best handig in jou geval. Ik geloof trouwens wel dat je er dan een .exe van moet maken.

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

dan is het dus weer standalone en ik weet niet of dat gewenst is bij een webpagina.En een bepaald aantal keer runnen is leuk , maar niet voor degene die die trial gebruikt.Stel dat je de limiet op 100 hebt staan en er is een lolbroek die 100 x die site op een dag bezoekt , dan is je limiet al weer gehaald en stopt de trial , terwijl je met een trial op datum heel wat bezoekers kunt laten passen.Mensen raken erin geinterreseerd , de klant is tevreden als er veel mensen komen en hij zal de volledig gereleaste versie kopen
Pagina: 1