Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[el] Welke enermax voeding?

Pagina: 1
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 16:50
Ik ga binnenkort een aantal nieuwe onderdelen bestellen voor mijn pc. Dit doe ik bij salland automatisering.

Ik wil ook een nieuwe voeding. Dit word een 350 watt enermax voeding.

Maar nu kijk ik in het lijstje van voedingen en ik weet echt niet wat ik moet kiezen.

Zal eens beginnen met mijn toekomstige systeem.
GigaByte GA-7VAXP
Samsung Original 256 MB DDR PC3200
AMD XP 2600+
Radeon 9700
2* maxtor 60 gig ata 133
en de rest van de normale shit.

Min systeem is nu watergekoeld en de rest moet ook stil worden. Verder wil ik max € 80 uitgeven.

Nu zijn er bij salland de volgende mogelijkheden in mij budget:
code:
1
2
3
4
Enermax Silent 350 EG365P-VE(FM) € 62,26 
Enermax SilentPlus 350 (Adjustable Fan) EG365P-VE(FMA)  € 75,23 
Enermax SilentPlus-ActivePFC 350 (Adjustable Fan) EG365AX-VE(G)(FMA)  € 76,53
Enermax Whisper 350 (with sleepmode) EG365P-VE(FC)  € 73,93

Welke moet ik kiezen.

Ik wil een goeie stebiele voeding die niet veel geluid maakt dus zeg het eens.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Dat vraag ik me dus ook af.. Wat is nou stiller, Silent, Silentplus of Whisper? Die 3e heeft Active PFC dus dat lijkt me iig wel een goede keuze. http://www.perfect-systems.nl/ <- Die hebben nog meer (Enermax) voedingen.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 16:50
kutkip schreef op 07 september 2002 @ 11:38:
Dat vraag ik me dus ook af.. Wat is nou stiller, Silent, Silentplus of Whisper? Die 3e heeft Active PFC dus dat lijkt me iig wel een goede keuze. http://www.perfect-systems.nl/ <- Die hebben nog meer (Enermax) voedingen.
Nu maak het niet nog moeilijker dan het al is :)

Misschien is hier ergen iets over te vinden ofzo van een vergelijkinstest van alle enermax voedingen.

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-11 09:23

FXR1340

WTSHTF

Heb zelf de Enermax EG465AX-VE(G)(FMA) - 433 Watt, zou zeker de Enermax SilentPlus-ActivePFC 350 (Adjustable Fan) EG365AX-VE(G)(FMA) € 76,53 nemen.

Levert iets minder aan WATT maar volgens mij moet ie net zo stil zijn als mijn voeding.
Hij is regelbaar, full speed hoor je hem wel aardig blazen, maar op low niet. Std Intel koeler hoor je er bovenuit. :(

Heb hem nu ongeveer 10 weken en nog steeds lekker stabiel met p4 2.2 @ 2.94
1.65 volt.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Verwijderd

enermax staat voor stil + stabiel, ik denk dat welke van deze je ook kiest dat hij sowieso wel zal bevallen, ik heb zelf een Sparkle Power, en daar ben ik ook heel tevree mee, lekker stil en super stabiel.

Ik zou zeggen ga af op ervaringen van andere gotters, maar welke van deze 4 enermaxies je ook kiest, je hebt sowieso een goede koop

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb een tijd geleden de EG365PX-VE gekocht en ben er niet tevreden mee, hij maakt me veelsteveel herrie. het is het enige wat ik hoor op dit moment. daarnaast vindt ik mijn 12 V lijn ook te hoog ( gemiddeld 12.6 V) en dat terwijl mijn 5V maar 4.84 V is, stressed dat wel. maar van deze voeding had ik toch wel wat meer verwacht, zeker wat betreft de stilte. ik zou dus een ander nemen. ik las laatst ook dat een flowerpower ook zeer goed is tegenwoordig, die zijn ook iets goedkoper. dus om het nog makkelijker te maken voor je zou ik daar ook maar eens naar kijken als ik jou was.

Van klussen krijg je grijze haren

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45
kutkip schreef op 07 september 2002 @ 11:38:
PFC ? = power factor correction = maakt jou geen fluit uit maar nuon vind dat wel aardig van je

Repareren doe je zo.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Sine schreef op 07 september 2002 @ 13:58:
[...]

PFC ? = power factor correction = maakt jou geen fluit uit maar nuon vind dat wel aardig van je
Ehhhh, volgens mij toch echt wel hoor :) Dat haalt de pieken uit je stroom ofzow.

Verwijderd

Sine schreef op 07 september 2002 @ 13:58:
[...]

klopt, maar Active PFC maakt naast de belasting van het lichtnet constanter, ook de voeding efficienter (passive PFC zorgt er eigenlijk alleen voor dat je geen overmatig veel RFI het stroomnet opgooit, door de voeding meer als 'capacitive load' te laten lijken - PFC is trouwens verplicht in de EU)

Aangezien active PFC je voeding efficienter maakt, is de hitteproductie ook een stuk lager dan een die van een voeding met passive PFC. :) (al was 't maar om 't ontbreken van de (passive) PFC coil - zo'n inductor kachelt ook wat af onder load)

Ik heb zelf zowel de 365P(assive) als de 365A(ctive)X. Heb ze los, uit de kast dus, getest. (was ook wel nieuwsgierig eigenlijk) 12V en 5V lijnen beide met +/-45W belast (fikse draadweerstanden met heatsinks :) + multimeters om de boel te checken V+A)

Bij kamertemp van 22C was met exhaust-fans voluit, de uitstromende lucht +/- 36C voor de passive PFC en 31C voor de active PFC.

Qua actieve koeling - fans dus - beschikken beide modellen over gelijke capaciteiten - echter de passive PFC variant heeft zo'n PFC coil nog aan 't 'dak' hangen die misschien de luchtstroom iets beinvloed. (Die 300W Zalman heeft er ook zo een - als je langs alle lijm je voeding nog ziet ;) )

Oh, voor zover ik heb kunnen ontdekken, bestaat active pfc ook niet uit erg veel meer dan een paar extra buffer condensatoren en een paar torretjes.

Nog een downside van de Enermaxen: de +5V lijn heeft de neiging iets aan de lage kant te zijn - kan lastig zijn bij overklokken, is te modden - verder prima bakkie.

Staar je trouwens niet blind op Enermax, er zijn nog meer uitstekende PSU-fabrikanten (vaak zelfde prijsklasse - iets hoger vermogen)
Pagina: 1