Toon posts:

Kennisnet hoe lang nog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag die ik mij de laatste paar weken vaak stel... :?

Las namelijk laatst in de krant dat Kennisnet een jaarlijks tekort heeft van 100 miljoen. Nu zit ik op een school waar een Kennisnet aansluiting (via de satteliet :) :) ) is gerealiseerd, maar de computers moeten nog komen (dit ivm een verbouwing op school).
Weet iemand of deze hele kennisnetgein nog doorgaat en hoe lang nog?

Wil namelijk graag gebruik gaan maken van m'n schoteltje en die aansluiting komt niet voor het einde van dit jaar. :'( :'(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Ze stoppen er heus niet zomaar mee hoor :o

Mischien moeten de scholen nu zelf ook geld gaan bijleggen oid...Maar ik ga er vanuit dat het gewoon blijft draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
En jij dacht dat de scholen (die al zoveel geld hebben... NOT) dat geld wel even bij zullen leggen? We praten wel over 100 miljoen euro jaarlijkse kosten !!!
En in het onderwijs kijken we nergens meer raar van op. Hoeveel projecten zijn al niet ter ziele gegaan die miljoenen hebben gekost!

Verwijderd

Hoop dat het failliet gaat. Ten eerste omdat die snelheid zwaar brak is. Het er vaak uitligt en die proxy ook niet bijster super is. Tmag dan wel gratis zijn maar volgens mij heb je aan een ADSL of SDSL lijn meer dan aan een kennisnet lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Die berichten had ik ook al her en der gelezen.
In een brief van NLTree las ik dat onze toekomstige satellietverbinding 512 kb/sec. zou gaan halen. Maar zoals ik veel berichten lees krijg ik dat waarschijnlijk nooit.
En dat ik dat Kennisnet nou zo geweldig vind...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
Dat haalt ie vast wel, als de computers een beetje fatsoenlijk zijn gaat Kennisnet best snel, het enige nadeel van satteliet is de zeer hoge ping wat websites traag maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus downloaden wil wel lukken volgens jullie.

Is er trouwens iemand die werkt bij NLTree en die wat over de crisis kan loslaten?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57

AMDFreak

Intel is zo..

Erhm, de overheid hebben we ook nog.. dus wij betalen ook :(

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 12:43:
Hoop dat het failliet gaat. Ten eerste omdat die snelheid zwaar brak is. Het er vaak uitligt en die proxy ook niet bijster super is. Tmag dan wel gratis zijn maar volgens mij heb je aan een ADSL of SDSL lijn meer dan aan een kennisnet lijn.
Gratis?? In hoeverre gratis?

Is het nie zo dat je dan ook zoveel per uur moet betalen?

Ergens een linkje met meer info hierover? :9

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Kennisnet is niet gratis, en kost behoorlijk wat. Het is dan ook, vind ik, alleen interessant voor scholen die geen breedbandverbinding kunnen krijgen via bijv. DSL. Als school krijg je allerlei restricties, proxies en dergelijke opgelegd, terwijl je bij een net zo dure DSL-lijn complete vrijheid hebt (maar uiteraard wel wat meer expertise in huis moet hebben). Maar goed, als je ergens in een boerengat zit ben je al lang blij met je peperdure satelliet :+ ;).

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik...
En over het gratis, dat geld wat de scholen moeten betalen komt eigenlijk niet eens binnen op die scholen.
Het lijkt een beetje op de belasting. Je verdiend 5000 euro en je ziet er uiteindelijk 2000 op je rekening. Kregen we maar wat we verdienden... :P
En over die schotel...
Dat ding is er, de server is er, maar de aansluiting naar de rest komt nog lang niet !!! :(
Er staat dus een peperdure schotel helemaal niets te doen!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Kjev schreef op 08 september 2002 @ 16:31:
Kennisnet is niet gratis, en kost behoorlijk wat. Het is dan ook, vind ik, alleen interessant voor scholen die geen breedbandverbinding kunnen krijgen via bijv. DSL. Als school krijg je allerlei restricties, proxies en dergelijke opgelegd, terwijl je bij een net zo dure DSL-lijn complete vrijheid hebt (maar uiteraard wel wat meer expertise in huis moet hebben). Maar goed, als je ergens in een boerengat zit ben je al lang blij met je peperdure satelliet :+ ;).
Inderdaad. In een ander topic las ik zelfs dat het duurder was dan een normaal ADSL abbo. Het voordeel van kennisnet is imho ook alleen dat het beschikbaar is ook waar geen adsl is, en dat het een redelijk kan en klare oplossing is (proxy firewall ed. ik heb een keer een handleiding van Kennisnet gelezen, daar gingen ze zelf uitleggen wat coax is en utp...... 8)7 ) Kortom, het is alleen handig als je een domme BOFH bent van een basischool waar geen adsl is. anders zou ik zeker eens gaan kijken naar de kosten van kennisnet tegen adsl max/fast (of hoe het ook heet ).

En die schotel kan je wel verkopen, en die server kun je leuk als proxy/firewall gebruiken.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:11

qless

...vraag maar...

Kennisnet is alleen wel verplicht, er waren scholen met keurig ADSL , die over moesten naar kennisnet....

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Heel Veel scholen zitten op Kennisnet aangesloten het is dus niet wenselijk dat kennisnet weggaat (ondanks de soms slechte kwaliteit) :) Bovendien, zal dit wel weer zwaar gesubsidieerd worden zodat het spul in de lucht blijft.

Verwijderd

Topicstarter
En waar zou de overheid die 100 miljoen per jaar weg moeten halen dan?
Ze hebben nu al geen geld meer!
En volgens Pim (moge hij rusten in vrede) moest de meester weer voor de klas.
Mocht de LPF in die stijl doorgaan, is de plek van de computer niet meer zo belangrijk.

Maar zoals ik begrijp zitten de scholen weer eens met iets opgezadeld wat ze niet willen hebben en het toch weer moeten vreten. Lang leve het onderwijs !!!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 12:51:
Die berichten had ik ook al her en der gelezen.
In een brief van NLTree las ik dat onze toekomstige satellietverbinding 512 kb/sec. zou gaan halen. Maar zoals ik veel berichten lees krijg ik dat waarschijnlijk nooit.
En dat ik dat Kennisnet nou zo geweldig vind...
512 kb/sec ? Wij hebben een 8 mbit lijntje van Kennisnet en dat is al vaak niet vooruit te branden :+
Kennisnet sucked, en de enige reden dat scholen er gebruik van maken is die enorme subsidie die er aan gekoppeld zit (overigens wordt de subsidie losgekoppeld, dus dan valt het bestaansrecht van Kennisnet sowieso weg)

Wij hebben bijvoorbeeld tussen alle locaties glas aangelegd met de subsidie van Kennisnet _/-\o_
Maar, ik had liever Surfnet gehouden.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:31

TwoR

Gekleurde stippen

Kennisnet bestaat nog twee jaar tenminste dat zeggen ze zelf. Maar volgens mij duurt het geen jaar meer en dan zijn ze failliet. Maar goed de tijd zal het leren

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

TwoR schreef op 09 september 2002 @ 16:01:
Kennisnet bestaat nog twee jaar tenminste dat zeggen ze zelf. Maar volgens mij duurt het geen jaar meer en dan zijn ze failliet. Maar goed de tijd zal het leren
Mijn gok is dat ons huidige kabinet Kennisnet niet zoveel meer zal steunen, en daarom zal het snel pleite zijn. O-) 8)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

DGTL_Magician schreef op 09 september 2002 @ 16:04:
[...]

Mijn gok is dat ons huidige kabinet Kennisnet niet zoveel meer zal steunen, en daarom zal het snel pleite zijn. O-) 8)
Daar zit zeker wel wat in en ik denk dat je daar wel gelijk mee gaat krijgen. Maar goed ik :r van kennisnet. En ze kunnen er niet vroeg genoeg mee stoppen

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

TwoR schreef op 09 september 2002 @ 16:06:
[...]

Daar zit zeker wel wat in en ik denk dat je daar wel gelijk mee gaat krijgen. Maar goed ik :r van kennisnet. En ze kunnen er niet vroeg genoeg mee stoppen
Helemaal mee eens. Ik ben lokale beheerder op 1 van de grotere vestigingen van onze school (wij hebben 3000 leerlingen @ 2 locaties) en wij hebben zelf een 2 mbit lijn richting de hoofdlocatie, waar ze een 8 mbit lijntje hebben liggen.
Maar in het begin duurt het ontzettend lang om het voorelkaar te krijgen.
Wil je wel geloven dat ze alleen poort 80 open hadden gezet? :X :X
Nu nog, als ik iets wil opzetten mag ik 2 of 3 maand vantevoren het openzetten van een poort aanvragen! :'(
Hopelijk gaan we snel terug naar Surfnet, dan kunnen ze het op onze hoofdvestiging zo open zetten. 1 telefoontje, en het is klaar.

Lang leve de vrijheid! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Zullen we gewoon een mailtje gaan sturen richting NLTree waarin we vragen of ze er niet beter mee kunnen stoppen? >:)

Met een firewall, een netnanny e.d. kun je de boel van beide kanten toch goed beveiligen. En het zoeken op het net gaat toch het beste met Google. :)

Komt bij dat ik op een basisschool zit, dus de kinderen internetten toch niet zonder beheer. :P

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Nou ik werk bij een automatiserings bedrijf en bij alle scholen die hier in de buurt zijn beheeren wij het netwerk en hebben ze hoe kan het ook andes kennisnet. En het beroerde ervan is Dat het zo veel tijd kost om elke keer weer alles te regelen. Laatst moest ik een IP adres hebben om de meel in te stellen en dat wouden ze me niet geven want ze stopten er om half 5 mee. En het was kwart over vier :( heeft die school een week zonder meel gezeten. Echt ik heb een gruwlijke hekel aan die lui

Verwijderd

Bij ons op school hebben ze ook Kennisnet, maar de snelheid is zo ongeveer gelijk aan een chello verbinding. Bestanden van een snelle server haal je binnen met max zo'n 180 kb/sec. Ik geloof dat ze nu in verband met Slash 21 (nieuw onderwijssysteem) een schotel op het dak hebben, maar dat kan ook best voor de verbinding met de andere vestiging zijn. Vorig jaar ging de verbinding via 2 com21 modems, maar nu is het dus maybe ook satelliet geworden.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Kennis net is een voorbeeld van hoe het zou kunnen maar niet moet, de site zit vol met flash filmpjes (lekker handig met oude school computers), ze hebben een te duur systeem voor de verbinding... :( Dus het lijkt em niet echt goed lopend, als ze nu eerst begonnen aan gewoon internet. Dan was er misschien meer toekomst.

|>

Pagina: 1