Toon posts:

Swiftech wc upgrade help!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een swiftech quite power case:

- swiftech rad 676 met 2x120mm fans 110CFM samen
- swiftech MC462U waterblock
- geen reservoir
- eheim 1048 pomp

Mijn cpu is een athlon 2000xp@1880mhz/1,85V.
Temps 35°C idle en 41°C stressed.

Stel dat ik er een zwaardere pomp in steek, gaan mijn temps dan naar nog naar beneden of kan ik beter zoeken achter een reservoir?

Waar kan ik eventueel een reservoir vinden?

Radiator vervangen is geen optie, als je nog andere manieren weet om temps naar beneden te halen ... let me know!!!

Alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 08:56:
Heb een swiftech quite power case:

- swiftech rad 676 met 2x120mm fans 110CFM samen
- swiftech MC462U waterblock
- geen reservoir
- eheim 1048 pomp

Mijn cpu is een athlon 2000xp@1880mhz/1,85V.
Temps 35°C idle en 41°C stressed.

Stel dat ik er een zwaardere pomp in steek, gaan mijn temps dan naar nog naar beneden of kan ik beter zoeken achter een reservoir?

Waar kan ik eventueel een reservoir vinden?

Radiator vervangen is geen optie, als je nog andere manieren weet om temps naar beneden te halen ... let me know!!!

Alvast bedankt.
Je hebt met deze snelheden en dit WC set hele mooie temps. Sls je deze beter wil hebben helpt een andere pomp of reservoir niks, wat wel helpt is meer lucht (meer herrie)langs je rad.doormiddel van een fan met meer cmf. Of een grotere radiateur met meer fan`s erop.

Verwijderd

je gaat idd wel wat op de temp vooruit als je een net wat snellere pomp neemt... misschien je blokje er eens af en ASIII tussen smeren (als dit al niet zo was..)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 11:51:
je gaat idd wel wat op de temp vooruit als je een net wat snellere pomp neemt... misschien je blokje er eens af en ASIII tussen smeren (als dit al niet zo was..)
Snellere pomp als een eheim 1048 is niet nodig en ik weet bijna wel zeker als je een nog snellere/sterkere pomp neemt dat deze alleen maar meer warmte aan je water gaat afgeven(watts), dus nee dan is er zeker geen winst.

En over ASIII, het temp verschil tussen idle en stessed ligt normaal en dicht genoeg bij elkaar en dat geeft meestal al aan dat de warmte geleiding tussen blok en cpu al goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
de cpu is ingesmeerd met artic siler II ter info

Heb es effe op de site van Loveno gekeken (woon in België), daar zijn twee soorten fans die in aanmerking komen (de huidige zijn 55fcm en 26dba), de delta heeft 190cfm, ma die maakt me iets te veel lawaai 59dba, just ne straaljager :-) en de YS-Tech, 36dba en CFM van 74.

De Panoflo heeft een dba van 30 en CFM van 67,5, maar die kan ik hier in België nergens vinden :(

Hoeveel zouden mijn temps er nog vooruit op gaan +-, gokje misschien iemand?

In ieder geval al bedankt voor jullie reacties tot nu toe ...

Verwijderd

Topicstarter
PAPST 4412FM 120mm 82.4CFM (2400RPM) deze heb ik ook nog gevonden bij een winkel in de buurt, hebben dba van 38, denk dat ik deze maar zal helen, is de tussenoplossing, prijs is 22€ stuk!

Verwijderd

Topicstarter
http://forum.oc-forums.co...id=86255&highlight=qpower

als je onderaan leest, een van de personen heeft de 4 fans vervangen door panoflo fans en 2-3C° verschil.

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Je kan er een peltier van 226 Watt onder gooien, maar dan moet je er ook een extra voeding bij kopen. Je temps zullen wel een eind gaan dale dan!

Workstation

Pagina: 1