• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 10:50
Ik zoek een programma waarmee ik het volgende mee kan doen.
Ik bel met gsm/normale telefoon naar het nummer waaraan mijn modem hangt. De modem neemt op, vraagt om een pincode. Vervolgens een menu (druk 1 voor...druk 2 voor....) Met de menu-opties wl ik vervolgens vbscripts, jscripts batchbestanden en applicaties op de pc kunnen opstarten. Dingen zoals een script om een ftp-sercer te starten of stoppen e.d.

Weet iemand zo'n programma? Liefst natuurlijk gratis of goedkoop, het is immers voornamelijk als aardigheidje bedoelt.

Verwijderd

Zou eens zoeken op domotica 8)

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
SirBlade schreef op 07 september 2002 @ 06:02:
Ik zoek een programma waarmee ik het volgende mee kan doen.
Ik bel met gsm/normale telefoon naar het nummer waaraan mijn modem hangt. De modem neemt op, vraagt om een pincode. Vervolgens een menu (druk 1 voor...druk 2 voor....) Met de menu-opties wl ik vervolgens vbscripts, jscripts batchbestanden en applicaties op de pc kunnen opstarten. Dingen zoals een script om een ftp-sercer te starten of stoppen e.d.

Weet iemand zo'n programma? Liefst natuurlijk gratis of goedkoop, het is immers voornamelijk als aardigheidje bedoelt.
Ik ben op dit moment bezig een voice response systeem te maken met visual basic.
In eerste instantie had ik gezocht naar een bestaand pakket, die zijn er (al is het wel schaars), maar je betaald je er scheel aan.

Het is te bouwen met visual basic dus, wat je daarvoor wel nodig hebt is een voicemodem met dtmf herkenning. Ikzelf gebruik een modem van tornado (het enige merk die nederlandse nummerherkenning ondersteund), en je kan dan dmv. AT commando's voicedata naar je modem sturen. Ook geeft ie netjes DTMF codes terug die je kan opvangen (en menu's mee kan maken).

Like this yall...