Hoeveel MKeys/s doet een Pentium Pro 200???

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 19:59
ik was van plan om zo'n Quad Pentium Pro systeempie aan gaan schaffen (voor servertje oid), maar nou wou ik wel es weten hoe snel die Proc nou echt is.

als je reageert, vermeld dan aub ff de snelheid in MHz en de grootte van de processor-cache !!!!

ik wil heel erg graag wat reacties, want ik zou graag weten hoe zo'n ding graast!!!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51

winnie

de poes...

Twee dingen: Ik denk dat hier erg weinig mensen ervaring hebben met een QUAD PPro en waar denk jij zo'n ding vandaan te halen?
(over het algemeen is men al blij als ze een dual te pakken kunnen krijgen)

Verwijderd

Ooit eens aan de HCC gedacht? Vorig jaar kon je ze daar in ieder geval nog wel kopen. Echt goedkoop zijn ze echter niet. Afhankelijk van de cache grootte betaalde je er nog wel drie à vierhonder pieken voor (per proc). Mijn single PPRo 200 haalt max 561 KK/sec met 256KB cache

Verwijderd

Mijn Pentium Pro 200 doet in de benchmarks:
RC5: 560 Kkeys/sec
OGR: 1.35 Mnodes/sec

• winnie

winnie

de poes...

Het gaat me niet om de processor, maar om het moederbord. Die processoren zijn er in overvloed. De borden zijn nergens te vinden.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

mijn cyrix200 (geen ppro maar wel 200mhz) doet zo'n 350 kkeys/s oofwel zo'n 100wu per dag :)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Mijn PPRO 180@210 -> 587 KKeys/sec

• winnie

winnie

de poes...

Mijn vraag blijft nog steeds staan: waar kan je een quad PPro systeem vandaan halen?

• f1r3b4ll
aha, ik ben dus niet de enige die deze plankjes zoekt. ik weet wel een veilingsite in Amerika waar ze veel van deze spullen hebben: www.ebay.com. zoek naar "ALR" en je vind alle spullen om een quad of zelfs 6-way PPRO systeem te bouwen.

helaas moet er een speciale voeding bij.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• winnie

winnie

de poes...

EN ga je dan iets bestellen bij Ebay? Dan ben ik wel nieuwsgierig of dat allemaal goed gaat. Als je zo'n ding hebt, hoor ik het graag.

EDit: ik wist dat ze bij ebay te vinden waren. Sterker nog: er zijn in de vs nog winkels die dual borden voor de PPro nieuw aanbieden. Helaas heb ik nog geen winkel gevonden, die ook naar Nederlnad verzend.

Verwijderd

ga naar www.request.nl
en koop voor 5000 gulden een quad ppro 200 512 kb cache en 1gb ram met 4.3 gb hd in nederland wat wil je nog meer

• winnie

winnie

de poes...

Die kende ik dus al. Net zoals pcselect en abg ken. Maar nergens een goed dual bord (dus zonder ecc dimm, wel scsi, veel pci en weinig isa).

Verwijderd

Mijn Dual Ppro 200(512 en 256 cache) doet [1.34 Mkeys/s]
draait als server 24/7

• f1r3b4ll
hmm.. voor een koetje hoef je dus echt geen PPRo aan te schaffen. maar ik hoorde dat deze procs zo RETEsnel zijn met renderen. klopt dit????

dat lijkt me wel erg cool, ff renderen op Quad PPRO!!!!!

Verwijderd

Pro200 is echt niet zoveel sneller als een PII-200 wanneer ze 'single' draaien (PII heeft zelfs iets verbeterde core; mmx etc). Het enige voordeel van de pro is zijn grotere cache en de mogelijke bouw van een systeem met meer dan 2 proc's. Maar de performance van een pro200 ligt te ver achter op die van een pIII-600(als voorbeeld) om dat verschil goed te kunnen maken door er 2 van te gebruiken. Alleen een Quad-pro zou tegen een PIII-600 opkunnen in applicaties die goed multiprocessing ondersteunen. Maar dan is een dual PIII-600 denk ik veel interessanter... Waarschijnlijk niet veel duurder, meer compatible met hedendaagse hardware en veeeel betere prestaties :)

• f1r3b4ll
[kwijlmode]

ow, dan blijft de XEON natuurlijk het ultieme ;-)....

nou, ik ga maar eens sparen voor zo'n SuperMicro Quad XEON mobotje ;-)))))))

[/kwijlmode]

• winnie

winnie

de poes...

Uhm, de PPro@200 is absoluut sneller dan een Pll@200. Komt doordat de cache van een PPro op kloksnelheid loopt (dus 200MHz), en de cache van een Pll op 0.5kloksnelheid (dus 100MHz).
Een PPro op 233 (standaard ongedocumenteerde instelling op de intelborden Venus en Providence) is vergelijkbaar met een Pll@300. Maar dan heb ik het wel over real-life applicaties onder een 32bits OS (winNT, linux, unix). Niet een kunstmatig iets als RC5, onder win98.
RC5 wil alleen maar kloksnelheid hebben, en dan is zelfs een celeron goed genoeg.

Verwijderd

Een PII 200 bestaat toch niet? Hoe kom je trouwens aan die info om je Venus wat sneller te laten lopen, dat lijkt me wel aardig voor m'n koe namelijk}:O

• winnie

winnie

de poes...

Neuh, de p2@200 bestaat ook niet. Ik heb even blindeluings overgetypt wat er boven mij stond. EN de instelling voor de venus zal ik morgen even plaatsen (als ik het mij herinner). Het komt erop neer, dat er 8 mogelijkheden voor de jumpers zijn, en maar 4 gedocumenteerd. De ongdocumenteerde instellingen zijn 2.0*60, 2.0*66, 3.5*60 en 3.5*66. Ik heb thuis nog wel een plaatje liggen, maar als je het eerder wilt weten, moet je zelf even testen.
Pagina: 1