Comp start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Sunburst_32
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-07-2024
Ok, eerst maar mijn hardware specs:

MSI K7T Turbo
AMD XP 1800+ (met gecertificeerde koeler)
Leadtek GF4400Ti
512 MB RAM (133 MHz, 2*256 MB)
AOpen 16/40 DVD-ROM
Maxtor 30 GB
Netwerkkaartje 3COM
SB Live Player 5.1
300 Watt PSU

Het probleem:

vanmiddag is mijn comp op zijn kant gedonderd, (stom ja, maar tis gebeurd) en nu gebeurt er het volgende:

opstarten --> geen beeld (andere grafische kaart geprobeerd, zelfde resultaat)
direkt na opstarten 3 beeps: lang kort kort
de ledjes op het mobo (DLED) zijn allevier groen
nog steeds geen beeld
na circa 5 minuten schakelt het hele geval zichzelf weer uit

Alle fans draaien, alle kaarten, stekkers en wat niet meer losgehaald en weer vastgezet: geen resultaat

De eerste keer dat ik mijn comp na de klap opstartte ging trouwens alles goed, tot ie vast liep. Daarna begonnen de problemen.

Dat er iets niet goed is is me duidelijk, de grote vraag is: Heeft iemand een idee wat er kapot is? Wat betekent die error-beep (kan er niks over vinden in mobo manual, ook niet op MSI site) 8)7

HELP AUB !

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
haal alle kaarten er 1 voor 1 uit, 3d-kaart, geluidskaart etc etc, telkens bij het uithalen van een kaart, pc aanzetten en kuijken of het lukt, memory verwisselen, of opstarten met 1 stick memory erin, werkt het niet, dan omwisselen, en kijken of hetw erkt, anders uit een andere comp halen. zou goed aan je mobo kunnen liggen dat je awp slot een knal gehad heeft en dus niet meer werkt

/edit

je moet kijken wel chipset je fabrikant heeft, dat is niet msi maar een andere naam , en dan in google zoeken op amibios beepcodes oid. staat ergens op je mobo zo'n zwart ding van 1 bij 2 centimter, staat ook bij het opstarten btw, maar daar heb je nu niet veel aan

[ Voor 0% gewijzigd door Carnagy op 07-09-2002 01:12 . Reden: extra stukkie tekst ]

Verwijderd

Je koeler is een van de zwaardere onderdelen op je mobo, dus bij een klap is het eerste wat vaak misgaat dat je koeler scheef schiet zodat hij niet meer goed contact maakt met de processor. Je computer zal het dan nog even doen tot de processor te heet wordt... en dan niet meer. Ik hoop niet dat dit bij jou nu het geval is, maar ik denk dat het verstandig is om als eerste te controleren of de koeler nog goed zit!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06-2025
zelf heb ik ook een msi k7t turbo, en van 4 groene ledjes staat in mijn boekje :operating systen booting; system available.

gok is dat het iets met je agp is, heb je al een oude pci videokaart erin geramd ?

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11
ff alles uit elkaar halen en goed ontstoffen helpt bij mij altijd :)

hier boot ie ook weleens zonder beeld te geven nl.