Handige tips voor Daemon Tools

Pagina: 1
Acties:
  • 856 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien er vast nog niet zo'n topic bestaat over dit sublieme proggie, begin ik er maar vast een :)

Ik zal gelijk beginnen met een tweetal simpele tips die ze eigelijk al in DAEMON Tools hadden moeten stoppen.

Mede omdat je -en dan voornamelijk door Grote Truuk TM #1- nog maar één virtueel cd-station nodig hebt voor al je images! :D

....Na wat gepruts met batchfiles presenteer ik:

De grote DAEMON Tools mount truuk #1:
Uhh... wat de fuck moet ik hiermee?

Je hoeft niet handmatig je CD's te mounten/unmounten, of je druk te maken over een programma wat je hebt opgestart terwijl het eigelijk een CD nodig heeft...

OK, maar hoe fix ik dat?
Door het maken van een simpel batch-filetje.

Klinkt makkelijk... kan ik dat ook?
Nou... als je verder leest, hoef je alleen maar CTRL_C, CTRL_V te doen ;)

Ingrediënten:
- Eén werkende CD-Image
- DAEMON Tools [ik gebruik in dit voorbeeld versie 3.17]
- Een klein beetje moeite [voor het maken van een batchbestand en een snelkoppeling]

Men beginne... met een CD-Image. Ik kies in dit voorbeeld voor de CD Foongids.

Het batch bestand
Start je favoriete tekst-editor, en maak het volgende batchbestand:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/daemon/foongids.gif

De copy'n paste code:
code:
1
2
3
4
@echo off
echo KPN CD-foongids CD Loading...
daemon.exe -mount 0,"D:\CD_Images\CD-Foongids 1999.ccd"
foongids.lnk

Sla dit op als foongids.bat

Toelichting: dit batchfiletje mount de (clonecd)image van de cdfoongids naar Device 0. Daarna wordt er een snelkoppeling opgestart die ervoor zorgt dat de CD-foongids opstart.
Om het niet te ingewikkeld te maken m.b.t. padnamen heb ik zowel batchfile als snelkoppeling beide in dezelfde directory gezet als DAEMON Tools.
In feite zorgt de 3e regel ervoor dat de CD gemount wordt. De eerste twee regels zijn alleen 'cosmetisch'.

De laatste regel, foongids.link start uiteindelijk de snelkoppeling zoals deze door de standaardinstallatie van het programma is aangemaakt.
Wat heb ik vervolgens gedaan? De oorspronkelijke snelkoppeling heet nu foongids.lnk, en ik heb een nieuwe snelkoppeling gemaakt [naar het batch-bestand] en deze voorzien van het originele icoon.
Als ik nu de CD-Foongids op wil starten, klik ik -net als altijd- gewoon de cd-foongids aan. Met het verschil dat deze nu automagisch gemount wordt, en niet meer gaat mekkeren over een CD die nergens te bekennen is :D

De grote DAEMON Tools mount truuk #2:
Een andere manier, dezelfde werking. Maak met een kleine aanpassing mogelijk je CD's vanuit explorer te mounten...

Hoe?
'Open' een CD-Image, kies bij het programma voor de DAEMON tools executable, en vergeet niet 'Always use this program...' aan te vinken :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/daemon/iso_0.gif

Nee... dit is niet alles. ALs je nu namelijk probeert te dubbelklikken zul je de volgende fout krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/daemon/iso_error.gif
Om deze fout weg te werken... lees maar effe verder :D

Ga naar 'Folder Options', en ga naar 'Advanced' van de extensie die je zojuist hebt gelinkt met DAEMON Tools.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/daemon/iso_1.gif

Klik hier op 'Edit'
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/daemon/iso_2.gif

En verander de opdrachtregel in het volgende:
"C:\Program Files\Daemon Tools\daemon.exe" -mount 0,"%1"
Uiteraard moet het pad anders zijn als je een andere installatiedir hebt gekozen voor DAEMON Tools :D
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/daemon/iso_3.gif

En vanaf nu kan je door gewoon te dubbelklikken je cd images mounten. Scheelt weer een zooi nutteloos geklik in DAEMON Tools :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ja, ik had effe niks te doen :P :9

En als 'het grote' nie mag... maak er dan maar 'Het kleine' van :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik gebruik het tooltje ook is wel een mooi stukje programmatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

even een rename van je topictitel gedaan :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een kleine opmerking... Bij dit stuk:
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 23:13:
De grote DAEMON Tools mount truuk #2:
...
En verander de opdrachtregel in het volgende:
"C:\Program Files\Daemon Tools\daemon.exe" -mount 0,"%1"
...
[afbeelding]
Moet je er effe op letten dat er geen spatie zit tussen het gedeelte -mount 0 en "%1".

En aan het overdonderd aantal reacties te horen zal ik voorlopig wel effe niks meer zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zmn schreef op 06 september 2002 @ 23:17:
Ik gebruik het tooltje ook is wel een mooi stukje programmatuur :)
dankje jelle voor het op je ftp te zetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVDR images mounten en dan bekijken met deamon tools werkt ook perfect! Stukken beter dan brakke divx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

nog een tip, als je eerst een cue maakt voor je iso, mount die een stuk sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Komt deze topic nog een keer in een of andere FAQ, of bloed 'ie dood? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 15:10

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hulde _/-\o_ _/-\o_
W.m.b. mag dit zo ergens in een FAQ, maar daar heb ik niks over te zeggen :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 11:57:
Komt deze topic nog een keer in een of andere FAQ, of bloed 'ie dood? :)
waarom zou die in een faq moeten komen :?
zoveel tips staan er niet in ;) daarbij komt dat er niet voor elk programma wat er bestaat een tip ljistje in de faq kan :P
ik vind dit trouwens een nutteloze kick :/ lol er komen toch weer tips binnen :P
had je beter even contact op kunnen nemen met een modje alhier ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 14-12-2002 12:25 . Reden: :o ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Vooral die tweede tip is wel handig... maar eigenlijk moet er iets zijn waarmee je kunt aangeven dat ie de 0de, 1ste 2e of 3e virtual drive pakt.

Helaas is dat niet mogelijk met de standaard open, dan moet je meerdere acties aan bv. de .cue bestanden plakken...

Maar daar is nu ook de oplossing voor:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/daemon/iso_2.gif
Druk op new, en maak dan een nieuwe actie.

Pak als naam iets anders dan open, bv Mount 2nd Device of zo ... zodat het duidelijk is dat ie dan in een andere virtuele drive van Daemon-Tools komt.

Dan bij de actie om te openen zet je dezelfde tekst als bij open, alleen verander je de 0 in 1 ( en 3e device is een 2, 4e is een 3) :
"C:\Program Files\Daemon Tools\daemon.exe" -mount 1,"%1"
Even closen ( en de daemon.exe aanwijzen om het icoon uit te halen, icoon wordt dan mooier :) ).

Daarna kun je met de rechtermuisknop ook een image laden in het 2e virtuele device van D-Tools.

( en in het 3e en 4e, aanmaken via dezelfde methode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hulde mensen, zonder die "nutteloze" kick was ik hier waarschijnlijk nooit achter gekomen.

een vraagje heb ik nog wel: Ik gebruik meestal .bin bestanden, nu kreeg ik van XP een waarschuwing dat dit wel eens problemen op kan leveren omdat windows deze zelf ook gebruikt.'

In hoeverre moet ik me daar zorgen over maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Fantomas schreef op 14 December 2002 @ 12:26:
Hulde mensen, zonder die "nutteloze" kick was ik hier waarschijnlijk nooit achter gekomen.
true, maar een linkje in de faq had dat ook niet uitgemaakt ;)
misschien is het een idee om een ideeen topic te met links en tips voor diverse programma's enzo, maar of dat handig is weet ik niet
een vraagje heb ik nog wel: Ik gebruik meestal .bin bestanden, nu kreeg ik van XP een waarschuwing dat dit wel eens problemen op kan leveren omdat windows deze zelf ook gebruikt.'

In hoeverre moet ik me daar zorgen over maken?
niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 16:30
Bedankt iedereen dit is echt verekte handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Well done, officer !

Van mij mag dit wel in de FAQ, ook al is het niet vaak gevraagd, maar het is wel handig :)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ideaal proggie ik gebruik het ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
speed24 schreef op 14 December 2002 @ 12:22:
Vooral die tweede tip is wel handig... maar eigenlijk moet er iets zijn waarmee je kunt aangeven dat ie de 0de, 1ste 2e of 3e virtual drive pakt.
...*knip knip*
Woei, daar was ik nog niet opgekomen! Thnx for sharing that with us :D

Anyway, waarom ik dit toen in elkaar had gefrutseld was juist omdat je dan geen 4 virtuele drives meer hebt, wat dus lekker opruimt bij My Computer Total Commander ;).
Over het algemeen speel je geen meerdere spellen tegelijkertijd, en heb ik dus eigelijk ook geen zoveel spellen nodig die allemaal zitten te zeuren om een CD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 09:30

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

tijdens een installatie is de pc vastgelopen, daarna stond er opeens niks meer op de c: schijf, geen partities, niks, in andere computer gehangen, zelfde resultaat, iemand een oplossing?? t kan toch niet zomaar opeens allemaal wegzijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt me handig als je daar even een nieuw topic over begint :? Wat heeft dit met daemon tools te maken :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.