MBM Waardes Ok? , en koeler vraag;

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een duron 1200 op een ECS K7SOM in een hele platte kast gepropt, en de temperaturen zijn nog wat hoogjes (understatement). Bovenop de heatsink kan geen koeler dus die staat ernaast. Maar met de koelers wil ik nog gaan spelen. Er zit nu een Swiftech aluminium koelblok op, ik kon hem gratis krijgen, het lijkt me een OK merk, uit reviews enzo, of kan ik in dit geval een ander nemen, een koperen misschien? Iig wordt dit koelblok te heet om vast te pakken.Ik heb een enermax gesloopt en ook in de kast gezet.

Dit zijn de waardes van MBM5 op dit moment. De temperaturen zijn dus erg hoog, maar daar wordt aan gewerkt. Alleen zijn mijn voltages binnen de spec?

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/mbm5_02.gif

specs

Verwijderd

je core voltage is wat hoog en je +12 ook!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik denk dat je core voltage wel een stukkie omlaag kan... Mijn Athlon 1400 doet 1466 op 1,75 V dus die duron moet zijn standaard snelheid zeker wel op 1,65 - 1,70 V kunnen draaien :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• maratropa
  • Niet online
hmmm en waar kan dat aan liggen dat hij zo hoog is? Want op de K7SOM kun je wat dat betreft nix instellen. Dat verklaart natuurlijk ook waarom hij zo warm wordt? Zou het de voeding zijn?

specs

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Zag mijn voltage er maar zo uit :) De reden dat ze zo hoog zijn heb denk ik gewoon met je voeding te maken (doet te goed zijn werk ?) .
Maar daar zou ik me niet zo zorgen om maken , zoals je al zei moet je core temp omlaag . Probeer wat aan de airflow te doen .

• maratropa
  • Niet online
Ik heb net een andere voeding geprobeerd en de core temp blijft hetzelfde, 1,82. Valt dit binnen wat hoort?

specs

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Dat ligt er maar net aan , ik lees overal dat de duron 1200 een voltage van 1.6v zou hebben. Maar de gene die ik ingebouwd heb (dat zijn er aardig wat) hadden allemaal een standaard voltage van 1.75 volt , dan zou 1.82v niet raar zijn. Aangezien mijn P4 ook volgens mn mainboard op 1.7v draait terwijl dat toch ingesteld is op 1.65v.

Extrada

• maratropa
  • Niet online
ja ik lees nu hier en daar dat dat gewoon af en toe zo is, vaak je mobo die dat doet.

Ik zit te denken aan zo'n cooljag 1U cooler, zou dat goed werken? Maakt natuurlijk wel een takke lawaai.

specs

Pagina: 1