Toon posts:

Amiga, nieuwe hardware of aandachttrekkerij???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn standpunt:
Het persbericht is voornaamelijk gebruikt om aandacht te trekken. De "hardware spec's" zijn verouderd tegen de tijd dat Eyetech ze kan implementeren. (Over een jaar!)

Tegen argumenten tot nog toe:
-Nieuwe Matrox kaart, SBLive, Outdated ? Dacht het niet. Bedenk je tevens goed dat dit slechts een van de vele platforms is waar het OS van hun op gaat draaien.

Granted, maar ze precenteren het als "nieuwe amiga hardware" in de eerste zin van het persbericht, daar concentreer ik me dus op.

-OS dat out-of-the-box op allerlei processoren gaat draaien dmv een supersnelle virtuele processor

Zou leuk zijn als het wekt, maar met Java hebben we al gezien dat "virutele processor's" niet erg snel zijn, traag zelfs. Ik moet zeggen dat de prestaties van de Transmeta processor mij verast hebben, de beste oplossing voor een "virtuele processor" is dus een hardware oplossing, niet software emulatie.

-Amiga OS draait Java sneller dan welk platform dan ook, Solaris daar gelaten. Ik zie eerder een aanwijzing dat bestaande OS'en niet flexibel genoeg zijn.

Maar echt snel zal het nogsteeds niet zijn, ookal zijn ze een van de snelste ;) bovendien heeft dit totaal niks meer met het artiekel te maken.

Verwijderd

Topicstarter
I guess nobody cares ;)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Amiga is het ondode platform :)
Ze leven niet, maar ze willen ook niet dood gaan :)
Wil je per se RISCen, neem dan een Mac ofzo, anders moet je gewoon van dat vage platform afstappen en lekker een peeceetje nemen ofzo... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Amiga is altijd superieur geweest ten opzichte van de PC's uit die tijd. En dan moet je niet alleen denken aan de A500 maar ook aan de A3000 en hogere versies.

Zijn en zullen altijd onzettende rulende bakjes blijven en uit pure nostalgie draai ik ook gewoon WinUAE etc. :)

Alleen met het afsterven van de Amiga en het opkomen van de multimedia-add ons voor de PC (eerste geluidskaarten, 256 kleuren VGA etc) heeft de PC in de jaren na de 'dood' van de Amiga de plaats en rol van de Amiga overgenomen in vele huiskamers/studiekamers/hobbykamers.

Met een bijna volledige bezetting van PC's en Macs (iMac verkoopt ook niet zo onaardig) lijkt mij dat er op de huidige 'thuis PC markt' simpel weg geen plaats is voor de Amiga.

Waarom zou ik nu nog een Amiga moeten kopen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)