Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
als ik die pricewatch bekijk dan zie ik wel veel winkels maar als ik op de sites van die winkels klik dan zie ik dat ze de built by ati radeon 8500 gewoon helemaal niet meer verkopen of nog steeds voor een belachelijke prijs als 270 euro voor een 8500 retail. ik heb wel een paar keer gesubmit dat ze de producten niet meer verkopen maar het zijn er zo veel.

ik wou graag weten waar ik de ati radeon 8500LE 128 mb retail kan kopen?
want in de pricewatch staat wel een winkel alleen die heeft deze kaart niet meer.
en deze kaart heeft toch ook wel dvi output, alleen de oem toch niet?

waarom ik perse bba wil is omdat deze versie gewoon 3.3ns en bgsdram (maakt de geheugen volgens mij minder warm) geheugen heeft en daarom goed overteklokken is en deze heeft wel 2 ramdacs in tegenstelling tot de versie van hercules. club3d heeft 4.0ns en oude versie ram en is over het algemeen minder goed overteklokken dan die van ati zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
Misschien omdat Ati ze maar kort gemaakt heeft en ze dus nu hooguit nog op vooraad zijn?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
omdat ATI besloten heeft dat europa het met 3rd party moet doen d8 ik
geen id waarom :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt blijkbaar een hele specifieke reden om DIE precies te hebben. Ongetwijfeld zullen meer mensen dat hebben eh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

ik heb er hier 1tje in m'n PC draaien, belangstelling??

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATi verkoopt naar mijn weten alleen nog maar onder de eigen naam in Noord Amerika. De Europese markt hebben ze uitbesteed aan voornamelijk Hercules, en nog een handvol (voor mij althans) vrij onbekende merken (PowerColor who?!). Dus als eenmaal de voorraad ATi kaarten hier op is (en die is nooit echt groot geweest, want bijna elke zaak verkocht over het algemeen alleen maar kaarten gebaseerd op nVidia chips), dan wordt het moeilijk.

Ik heb zelf een (Built By) ATi Radeon 8500 (64MB), maar kan iemand me vertellen wat voor soort geheugenchips dit zijn:

Hynix 149A
HY5DV641622AT-36
Korea

Is dat 5ns of zoiets? Of juist 3.6? Ik kom er in ieder geval niet uit (ben niet zo'n overklokker)...

/edit

Voor 175 euro is-ie van jou... ;)

*l*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Heb ook een BBA met 3.6ns geheugen. Belangstelling??? Mail me dan :)

Moet eigelijk in vraag en aanbod maar als topicstarter belangstelling heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:59:
ATi LALALAALA

HY5DV641622AT-36
Korea

Is dat 5ns of zoiets? Of juist 3.6? Ik kom er in ieder geval niet uit (ben niet zo'n overklokker)...
/edit

*l*
Das die 3.6ns versie dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:59:
Ik heb zelf een (Built By) ATi Radeon 8500 (64MB), maar kan iemand me vertellen wat voor soort geheugenchips dit zijn:

Hynix 149A
HY5DV641622AT-36
Korea

/edit

*l*
nee, dat kan niet 5ns zijn, volgens mij gewoon 3.6ns.
ja, ik was gewoon reviews aan het kijken voor welke versie radeon8500 het beste was dat ik kon kopen en toen zag ik dat er best wel veel verschillen in de versies zaten, kheb best wel veel dingen over vga kaarten geleerd man. 1/3.6=0.277778 zo reken je dan je clockspeed van je geheugen uit. 1/aantal ns. dus die 3.3ns kan ik tot 1/3.3= 303mhz overklokken.

maare sorry ik zoek de 128mb versie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
amdrulezzz schreef op 06 september 2002 @ 23:03:
Heb ook een BBA met 3.6ns geheugen. Belangstelling??? Mail me dan :)

Moet eigelijk in vraag en aanbod maar als topicstarter belangstelling heeft ;)
als je de 128mb versie hebt, dan heb ik wel belangstelling.

ik kan niet editten ik krijg steeds een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Laatst online: 11-08 18:58
Zijn deze kaarten ook duurder dan andere kaarten met dezelfde GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
sorry 't is de 64...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb zelf een club3d ATI kaartje, krengen zijnoveral te verkrijgen volgens mij (ook de 128MB versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 07 september 2002 @ 12:00:
Heb zelf een club3d ATI kaartje, krengen zijnoveral te verkrijgen volgens mij (ook de 128MB versies)
ja maar dat is powered by ati en ik heb liever build by ati.
maar als die nergens meer te verkrijgen is koop ik wel een club3d, die is idd veel verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ati verkoopt in europa alleen nog via 3de group, dus via bedrijven zoals guillemot enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je een Echte Ati wilt? Kijk hier even, zie je dat andere sneller en de Gigabyte zeker koeler blijft: > http://www.hardware.fr/articles/422/page1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mr.C4 schreef op 07 september 2002 @ 15:34:
ja maar dat is powered by ati en ik heb liever build by ati.
maar als die nergens meer te verkrijgen is koop ik wel een club3d, die is idd veel verkrijgbaar.
De Club3D radeon 8500 die ik heb is anders 100% indentiek aan een BBA.

Ook de BBA drivers werken er gewoon mee.

Verder zit er gewoon een ATi retail BIOS op (v7.008), is hij voorzien van 3.6ns Hynix RAM en zelfs het originele ATi stickertje ontbreekt niet op de GPU cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem igg geen club3d pro
Die dingen zuigen de pan uit (ik had er ook 1)

Maar ik heb hem geruild met iemand voor een gf4 ti4200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 18:08:
Neem igg geen club3d pro
Die dingen zuigen de pan uit (ik had er ook 1)

Maar ik heb hem geruild met iemand voor een gf4 ti4200 :)
Lekker onderbouwd ook.

Verder zie mijn reply above :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

en ander flash je hem toch gewoon naar een BBA ???
heb ik ook gedaan met mijn Club3D. totaal geen problemen met deze kaart :)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
de club 3d 8500LE 128mb heeft wel 4.0 ns geheugen.
dus liever heb ik wel bba maar die zijn dus niet meer te verkrijgen.

ik zou wel de gigabyte willen, de 8500pro met 128mb alleen die kost wel 250 euro.

ik heb trouwens nog een 3rd party gevonden die sinds feb. 2002 alleen maar ati kaarten verkoopt, de connect-3d. heeft iemand daar misschien ervaring mee?
anders koop ik gewoon de club3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Mr.C4 schreef op 07 september 2002 @ 18:54:
de club 3d 8500LE 128mb heeft wel 4.0 ns geheugen.
Ai, da's minder ja. Ik heb de 64MB versie (die heeft wel 3.6ns geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
fenrir schreef op 07 september 2002 @ 18:52:
en ander flash je hem toch gewoon naar een BBA ???
heb ik ook gedaan met mijn Club3D. totaal geen problemen met deze kaart :)
:? Welk BIOS had jouw kaart dan :?

Alle Club3D's die ik gezien heb hadden standaard al een ATi retail BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je eigenlijk perse de 128 MB hebben? Ik ken geen enkel game dat daar baat bij heeft. En tenzij je met twee monitoren aan de gang wilt, zie ik ook geen enkele reden om een originele ATI aan te schaffen. De Club-3D is even snel maar wel goedkoper en een stuk stiller. (De fan van de ATI's zijn echte lawaaibakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 22:44
ik heb een HIS (ook bekend als enmac d8 ik) ati radeon gehad..... wat een baggerkaart was dat, trillend beeld, behalve op 1024x768 en lager @ 60hz, hoger als dat en trillen als een gek, ook moest ik de kaart terugklokken om em stabiel te krijgen. Als je een powered by ATI kaart neemt, neem dan geen HIS, niks dan ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Die van mij hoor ik niet eens :) . Is gewoon pech hebben als de fan lawaai lawaai maakt.
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 19:36:
Waarom wil je eigenlijk perse de 128 MB hebben? Ik ken geen enkel game dat daar baat bij heeft. En tenzij je met twee monitoren aan de gang wilt, zie ik ook geen enkele reden om een originele ATI aan te schaffen. De Club-3D is even snel maar wel goedkoper en een stuk stiller. (De fan van de ATI's zijn echte lawaaibakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 19:36:
128 mb omdat ik me wil voorbereiden voor de toekomst. het heeft bij nieuwe spellen wel baat als je meer geheugen hebt. ik ben niet zo'n persoon die om de 3 maanden ofzo een nieuwe videokaart ga halen, ik wil met deze kaart wel minimum 2 jaar mee doen. zoals ik al eerder had gezegd heet de originele ati 3.3ns geheugen die beter is overteklokken als die van club3d met zijn 4.0ns geheugen.

maare met alle radeon kaarten kun je toch met 2 monitoren aan de gang? :? waarom alleen maar met originele ati :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
ja dat kan. Maar , als je een radeon hebt met maar 1 ramdac dan kun je niet verschillende resoluties kiezen op je 2 monitoren. Met een Radeon met 2x Ramdac wel. Bba's hebben er volgens mij altijd 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de bovenstaande postings is gebleken dat je alleen een ATI-RADEON AGP4 8500LE 128MB DDR + DVI+ TV-OUT wil hebben en dat deze kaart schaars is.
Je hoeft echter niet bij de pakken neer te zitten want ik verkoop deze kaarten voor € 215,- _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik ben ook op zoek naar een ATI Radeon 8500 128 (275/275) (Built by ATI) maar die is nergens te koop. Ik had gehoopt er eentje met korting te kunnen krijgen omdat de 9700 nu uit is.

Weet iemand hoe het zit met de 2D kwaliteit van de GeForce 4 TI 4200 kaarten? Misschien is dat een snel en betaalbaar alternatief.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 22:25:
Uit de bovenstaande postings is gebleken dat je alleen een ATI-RADEON AGP4 8500LE 128MB DDR + DVI+ TV-OUT wil hebben en dat deze kaart schaars is.
Je hoeft echter niet bij de pakken neer te zitten want ik verkoop deze kaarten voor € 215,- _/-\o_
sorry dat vind ik best wel duur aangezien ik een gigabyte 8500 pro( dus 275) 128 voor 222euro nieuw kan krijgen. maar toch bedankt.

en tyrian die ati radeon 8500 (275) 128mb is nergens te verkrijgen, alleen maar pba de bovenstaande gigabyte en hercules pro 128mb.

oja en amdrulez alleen hercules heeft maar 1 ramdac alle andere kaarten hebben er wel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tyrian,

De gf 4 ti4200 is ten opzichte van de 8500 duurder prijs/prestatie.
Daarom voor alle tweakers de ati radeon 8500 le 128 mb voor €195,- incl. btw
Deze radeon staat verder naar boven voor 215 euro door de 9700 is de prijs gedaald :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zo duur??? Als je niet voor de snellere kaarten gaat, maar perse een Ati wilt, kijk dan hier voor E113,-:> http://www.reichelt.de/index_direkt.html?DVB%20KARTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 10:40:
Daarom voor alle tweakers de ati radeon 8500 le 128 mb voor €195,- incl. btw
Hoe kom jij aan 195 euro? In de Pricewatch staat hij al voor 149 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warp schreef op 10 september 2002 @ 10:30:
[...]

Hoe kom jij aan 195 euro? In de Pricewatch staat hij al voor 149 euro ;)
Ik verkoop nieuwe systemen vanaf € 600,- maar met de ati hoor ik blijkbaar niet bij de goedkoopste bedrijven sorry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
tsk tsk.

beetje reclame maken hiero, kan niet hè! :P

Verwijderd

Muse schreef op 10 september 2002 @ 16:14:
tsk tsk.

beetje reclame maken hiero, kan niet hè! :P
Waarom niet?
Ik heb van tweaken mijn beroep gemaakt in de vorm van een webshop, ik kan dus advies geven over produkten en die ook daadwerkelijk leveren mooi toch??????? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

BadMotha schreef op 06 september 2002 @ 22:56:
ik heb er hier 1tje in m'n PC draaien, belangstelling??
Mail mij maar ;)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1