koeler past niet!?

Pagina: 1
Acties:

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 18:50
Een vriend van me heeft een nieuwe koeler gekocht (een thermaltake volcano 7+). Toen we die wilden monteren paste het niet. Dat zwarte ding rond zijn socket 478 (koeler houder) was niet goed. Er zitten klemmen op speciaal voor zijn oude koeler. Zo heeft hij hem ook gekocht. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om ergens een andere houder te kopen en zo ja, waar dan.
De oude koeler zorgde bij zijn P4-1900 voor 64 graden en de nieuwe is dus hard nodig. Hopelijk kan iemand ons helpen, want we worden er helemaal gek van!! |:(

Greetz, Ander || Specs

Verwijderd

volgens mij moest de 7+ bevestigt worden aan het mobo met schroeven :?

• Ander
Nee, er zitten klemmen op de koeler die je bevestigd op die zwarte koelerhouder.
zie ook de install-guide: http://www.thermaltake.co...nstallations/v7plusP4.htm

Maar de houder op het moederbord is speciaal voor de coolermaster DI4-7H51C.
Het moederbord is trouwens een MSI MS-6507.

Greetz, Ander || Specs

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

terugsturen naar de winkel
Ik had een soortgelijk probleem met m'n Coolermaster, een bankschroef doet wonderen, maar met het oog op garantie is dit niet de beste en veiligste oplossing

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Ander
Het probleem is dus dat er geen standaard koelerhouder op ze moederbord zit, maar eentje die speciaal voor die coolermaster is gemaakt. Maar die thermaltake koeler gaat ervan uit dat je wél een standaardhouder heb zitten.

Greetz, Ander || Specs

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik zou dus gewoon terug gaan naar de winkel waar je je systeem vandaan hebt.
Volgens mij zit er op elk moederbord standaard een cooler houder die geschikt is voor een Intel cooler, en hebben zij die op een of andere manier vervangen door een niet standaard.

Dan ga ik er even van uit dat die vulcano gebruik maakt van de standaard intel "houder"

suc6

Extrada

• Ander
Ik dacht ook dat het er standaard bij zou moeten zitten. En dat het dus vervangen is. Het probleem is alleen dat die vriend zijn pc heeft gekocht bij Mediamarkt. En die werken vaak wat vaag. Toch zal ik je raad opvolgen en naar ze teruggaan om het te vragen.

Bedankt

[edited]
Maar als iemand nog andere suggesties heeft, zou ik die ook graag horen.

Greetz, Ander || Specs

• Ander
Geen suggesties dus. Maar kan iemand me dan in ieder geval vertellen hoe je die koelerhouder noemt in het engels? Dan kan ik wat searches doen.

Greetz, Ander || Specs

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:26

Maximus

There is no substitute

coolerbracket :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Ik heb vorige week een Zalman CNPS6500B gekocht en zit met hetzelfde probleem. Volgens de specs zou het op mijn moederbord passen, maar ik zit hier ook met brackets die niet passen. Ze staan te ver uit elkaar. Er zat een standaard Intel cooler op en die zat wel goed... |:(

• Ander
Geen probleem meer. MSI was zo vriendelijk om gratis een nieuwe bracket te sturen, terwijl Mediamarkt van niks weet en niet bereid is iets te doen.

Greetz, Ander || Specs

Verwijderd

koelerhouder = retention bracket.
Pagina: 1