Netwerklogger in PHP?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Op mijn stage heb ik een project gekregen om een tool/applicatie te maken om netwerkverkeer te loggen. Het TCP verkeer van een bepaalde applicatie moet gelogd worden. Het probleem is namelijk dat er door de vele pakketjes die in korte tijd verstuurd worden er niet altijd een ACK terug komt. En dat deze pakketjes herstuurd worden. (packet loss).....

Ik heb nog niet veel ervaring met programmeren. Ik heb vorrig jaar alleen wat PHP gedaan icm MySQL. Is het mogelijk (en niet al te moeilijk) om een tool/applicatie te maken om deze gegevens te loggen (in MySQL) mbv PHP?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

Verwijderd

Nope. Voor zover ik weet kan php niet 'sniffen'. Alleen static content in de vorm van een HTML uitpoepen.
Zou Java of C++ hiervoor nemen. Eventueel Visual Basic nemen als je stalen zenuwen heb om die scheittaal te begrijpen :P

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:09
Zie FAQ/QuickStart met betrekking tot vragen stellen. :Z

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Das nou jammer, ik heb te weinig tijd voor dit project om een nieuwe programmeertaal te gaan leren. ;(

Heeft iemand ervaringen met tools die op de markt zijn die zoiets kunnen?

p.s
Soultaker die FAQ had ik al gelezen.... Waarom is dit een verkeerde vraag?

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Aangezien deze topic veranderd is van "kan dit met php naar een "tool die dit kan" is dit een "script" request geworden.

Ik stel voor om de vraag overnieuw te stellen in de afdeling die daar wel voor geschikt is.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.