Toon posts:

knal cd's???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier wat over gelezen in de computer idee, en dat "knal cd's" steeds meer voorkomen met sneller burners, klopt dit?

Ik ben namelijk van plan om de LiteOn LTR40125S te gaan kopen, 40x12x48.
Maar als m'n cd'tjes dan ontploffen, heb ik daar niet z'on zin in.

En nog maar gelijk een vraagje, als ik m'n writertje dan aansluit, kan ik kiezen uit:

IDE 1- Harddisk, cd-rom speler
IDE 2- Burner

IDE 1- Hardisk, burner
IDE 2- cd-rom speler

Wat is de beste?

Alvast bedankt!

Verwijderd

ide 1 - harddisk
ide 2 - cdrom-speler burner

een ide kanaal draait altijd op de modus van het langzaamste device van dat kanaal dus kun je beter je dure ata-100 drive niet met een brander die een langzamere interface heeft op een kanaal zetten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat probleem begint pas boven de 40-speed. Vooral AOpen 52-speed drives zijn berucht om knal CD's. Ik heb al 4 jaar een Asus 40-speed drive en nog nooit problemen met een CD gehad. Ik heb ook een 40-speed liteon burner, en die brandt prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

maontje

better off Playing

Ik heb zelf een 52 speed Lg speler.. En nog geen problemen gehad...

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
okay, maar het kan niet gebeuren dat ze bijvoorbeeld in de brander niet knallen, maar als ik 'm dan aan iemand geef, en die gaat 'm leuk afspelen in z'n spelertje en dan opeens KNAL! dat is dan ook uitgesloten?

Ook brand ik voornamelijk VCD's, is z'on snelle snelheid dan wel goed? BV voor haperingen etc...?

Sorry dat ik zo doorzeur, maar ik wil altijd voordat ik iets koop, zeker weten dat het goed is, moet ook m'n studie betalen!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

Ik heb al wel verhalen gehoord van 52 speed normale (!!) cd-rom spelers die een cd naar hogere werelden hebben geholpen (zowel gebrande als, veel lulliger, originelen).

Ceci n'est pas une signature!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Gebruik de search .. staat genoeg in :)
Bij elke 52 speed CD-ROM drive kan het gebeuren dat je cdtje uit elkaar knalt, maakt niet uit wat voor cd of wat voor merk CD-ROM speler.

VCD's en audio cd's kan je met die LiteON meestal wel op max. branden en dan werken ze gewoon. Anders zet je hem op 16x speed ofzo, duurt het nog niet lang is je cd ook goed.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb diezelfde liteon als u heeft. Ik brand met TDK en Sony cd's. Die sony cds zijn nog oud en niet officeel voor mijn brander. Maar ze brandne gewoon perfect en knallen niet. Speler zelf is ook goed dus ik zie geen probleem. :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:12
Ik fik hier gewoon 12X Philips CDs op 32X met een Lite-on, werkt perfect (is 40x fikker, maar die fikker wil er gewoon niet meer van maken met die CDs, zegt ie dat max speed 32X is)
Wat betreft dat knallen: Vooral AOpen maakt er een potje van met de 52X en 56X. Heb laatst nog aandachtig naar een 56X zitten luisteren: je deed er een CD in en met een grote knal werd dat ding op toeren geslingerd, niet normaal.
Pagina: 1