[WIN2000] Patch voor pagefile weglaten?

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik pikte vandaag ergens iets op en ik vroeg me af of dit waar was.
Iemand vertelde mij dat als je bv. ipv 512 MB, 768 MB of 1024 MB ram hebt dat je dan met een bepaalde patch ervoor kan zorgen dat windows die alles boven de 512 MB gebruikt als pagefile ipv de pagefile op je HD te zetten. vragen:
1. kan dit
2. zo ja waar vindt ik deze patch (linkje zou welkom zijn...google levert niets op)
3. heeft dit nut?

Ik denk wel dat het nut heeft omdat het ram sneller is als HD maar maakt windows ALTIJD gebruik van een pagefile? of alleen als het nodig is. Ik neem aan dat als je 1024 MB hebt en niet echt spannende dingen doet...gewoon word en internetten dat je dan geen pagefile nodig hebt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bedoelt misschien een pagefile op een RAMdrive draaien..

Mja, whatever floats your boat, ik zie het nut er niet zo van in om je sys dusdanig te gaan verbouwen.

Als het niet snel genoeg / instabiel is (en dan refereer ik aan deze post van jou vermoed ik eerder dat er iets anders aan de hand is..
Maar dat terzijde ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
BackSlash32 schreef op 07 september 2002 @ 00:15:
Je bedoelt misschien een pagefile op een RAMdrive draaien..

Mja, whatever floats your boat, ik zie het nut er niet zo van in om je sys dusdanig te gaan verbouwen.

Als het niet snel genoeg / instabiel is (en dan refereer ik aan deze post van jou vermoed ik eerder dat er iets anders aan de hand is..
Maar dat terzijde ;)
Het is niet specifiek voor mezelf maar voor een vriend van mij. Hij kwam er mee aan er ik was benieuwd. De link werkt niet die je erbij hebt gezet maar als je verwijst naar het scsi probleem van mijn ultra160 scs schijven dan heb ik daar een aparte nieuwe ontwikkeling over...
als ik een ghost image terugzet van ide naar scsi of van ide naar andere ide dan heb ik een max van zo rond de 400 MB per minuut....zet ik een image terug van scsi naar andere scsi schijf dan is dezelfde image zeer snel klaar. Ik heb dan snelheden van 1100 MB per minuut. De image die eerst in 4/5 minuten was teruggezet is nu in 1,5 minuten klaar :) maar ja onder windows is performance nog steeds waardeloos. Maar goed dit is beetje off topic.

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom een pagefile in je memory? Waarom dat niet gewoon geen pagefile? Of wordt de ram-belasting/benutting dan te groot waardoor normale lookups trager worden of zo?

MAW: ik sluit me aan bij vraag 3.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Mike je moet ffies in je signature bijvoorbeeld

code:
1
 [url=http://users.skynet.be/bk237789/pc.htm]Specs![/url]

ipv wat er nu staat ;)

Verder gewoon laten zoals het is

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

wouter93 schreef op 07 september 2002 @ 12:21:
Waarom een pagefile in je memory? Waarom dat niet gewoon geen pagefile? Of wordt de ram-belasting/benutting dan te groot waardoor normale lookups trager worden of zo?

MAW: ik sluit me aan bij vraag 3.
Can't agree more. Geen pagefile instellen dus.
Pagina: 1