[XP] Pinnacle PCTV Pro heeft er geen zin in?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik heb via "wie kan deze oude hardware nog gebruiken" in OH een tv-kaartje bemachtigd. Ik krijg deze echter niet goed geinstalleerd.

"Drivers" heb ik van internet gedownloaded, maar ik heb het idee dat dat meer de software voor de kaart is. Ook na het installeren van deze software blijft windows roepen dat hij de kaart niet herkent. Dus met de software die op de site van pinnacle staat, wordt de kaart niet herkend door windows xp.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Mijn dank is groot _/-\o_

edit:

Misschien nog ff leuk om te vermelden:
De Assistent (een of ander progje om te testen of alles goed werkt), komt niet door de tests heen. In de log-file vond ik dat deze files:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ROB_A.SYS
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ROB_V.SYS

zouden ontbreken. Deze heb ik gevonden in de driver dir in de installatiemap van pinnacle, gekopieerd naar de betreffende bestemming, en dan komt hij een stuk verder in de tests. Hij komt tot de laatste test, waar uiteindelijk de hardware wordt getest....

[ Voor 0% gewijzigd door eL_Jee op 06-09-2002 22:23 . Reden: toevoeging... ]

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Heb je de Pinnacle PCTV Rave 5.01 drivers? Die gebruik ik voor mijn PCTV kaartje, en die werken perfect onder windows XP. Zag windows de hardware wel na het installeren?

• eL_Jee
woutervs schreef op 06 september 2002 @ 22:26:
Heb je de Pinnacle PCTV Rave 5.01 drivers? Die gebruik ik voor mijn PCTV kaartje, en die werken perfect onder windows XP. Zag windows de hardware wel na het installeren?
Yup, ik heb die drivers gedownloaded van pinnacle (30mb:?)
Windows ziet de kaart wel naar het in het systeem drukken, maar kan geen geschikte drivers vinden (en daar zorgen de "drivers" van pinnacle ook niet voor)

• woutervs
Mmmm...bij mij installeerde die software toch echt de drivers. Heb hem toevallig net nog geinstalleerd onder Windows 2000 Pro...ging prima...hoe staat hij in je apparaatbeheer (tja, ik heb een nederlandse XP)

• eL_Jee
Hij ziet 2 apparaten (onder "Other devices", met een uitroepteken erbij):
Multimedia Controller
Multimedia Video Controller

Misschien is het net een iets ander type kaart? Ik zag dat er geen radio-ingang op zit, wat volgens het pdf'je van pinnacle wel het geval moet zijn bij de pro...

[ Voor 0% gewijzigd door eL_Jee op 06-09-2002 22:35 . Reden: toevoeging ]

• woutervs
Dan is inderdaad de driver niet goed geinstalleerd. Wel vreemd, want volgens mij moet de installatiesoftware van Pinnacle dat toch meteen doen. Bij mij wel in ieder geval :) Misschien moet je ze eerst uit je apparaatbeheer verwijderen en dan die Pinnacle software opnieuw installeren? Ik zou niet weten waarom, maar je kan het altijd proberen natuurlijk...

• eL_Jee
Ik heb het net geprobeerd, maar hij blijft roepen dattie nieuwe hardware heeft gevonden. Hij ziet op de 1 of andere manier niet dat het een pinnacle pctv pro is. (en ik begin er ook aan te twijfelen of het niet iets anders is) De drivers die bij het pakketje zitten (in Program Files\Pinnacle\Pinnacle TV\Driver) vindt hij niet geschikt... :(

• woutervs
Mmm..dat is wel vreemd hoor...maar mijn ervaringen met Pinnacle en drivers zijn niet echt goed. Ik heb hem nog nooit echt lekker draaiende gehad (ik heb ook een pctv pro). Nu werkt hij opzicht wel, maar het is nog steeds niet om over naar huis te schrijven...geen irq-conflicten ofzo (om dat magische woord maar weer eens te gebruiken)

*edit* zat even mijn kaart te verwarren met die van mijn vader...oepsie |:(

• eL_Jee
Het enige wat ik in deze pc verder nog heb zitten, zijn 2 netwerkkaarten, misschien die er eens uitslopen en een ander pci-slot proberen?

Ik heb eigenlijk toch meer het idee dat het meer ligt aan een probleem met de drivers. Misschien is het ook wel een andere kaart, hij werd verkocht als:

Pinnacle WinTV Pro bt878

Ik ging ervan uit dat wintv pctv moest zijn, misschien vergis ik me daarin. Is er misschien 1 of ander tooltje waarmee je wat precieze info over de kaart kunt krijgen? Nummers op chips en de kaart zelf hebben me nl. niet erg veel verder geholpen...

• woutervs
Ik zou het niet weten, kijk eens op de site van Pinnacle. Misschien hebben ze wat. Heb je er geen originele cd-rom bijgekregen? Ander pci slot lijkt me niet echt nodig, want windows herkent hem wel...hoe ziet die kaart eruit. Vierkant, met die grote tuner erop, en een svideo, tulp, stereo en coax aansluiting op de achterkant?

• eL_Jee
Ik heb er geen cd bij gekregen. :( Hij ziet er exact hetzelfde uit als op fotootjes eigenlijk. Alleen is de coax-aansluiting een beetje lang geval. Bij Pinnacle is verder weinig te vinden.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

ik heb ook een PCTVpro, en ik krijg er GVD geen stereogeluid meer op...
(XP)
anywan?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• woutervs
Ja, die coax is nogal extreem lang, dat klopt. Het zal vast wel een PCTV Pro zijn, die zijn volgens mij het meest verkocht, ooit...ik zou verder ook zo snel geen oplossing weten. Heb je niet nog ergens windows 98 ofzo draaien? Die is een stuk minder kieskeurig wat drivers betreft...daar heeft hij bij mij altijd wel lekker onder gedraaid....

• eL_Jee
Ik heb hier ff geen andere besturingssystemen geinstalleerd, moet ik eerst weer ff een filmpje kijken om wat ruimte vrij te krijgen. :)
Ik zou hem ook in een Pentium-1 kunnen drukken, maar dat zal weinig zin hebben vrees ik

• woutervs
BadMotha schreef op 06 september 2002 @ 23:36:
(XP)
anywan?
Hiervoor is volgens mij een patch te krijgen op de site van pinnacle...

http://www.pinnaclesys.co...t_name=PCTVpro&page_id=66

• eL_Jee
BadMotha schreef op 06 september 2002 @ 23:36:
(XP)
anywan?
Dat stond geloof ik ook bij die drivers, die versie 5 drivers geven wel eens problemen met stereogeluid, als je, ik geloof 5.1, update (2-3mb) downloadt zou het kunnen werken.

edit:

woutervs was me voor :)

• eL_Jee
Ik heb inmiddels Windows XP een keer opnieuw geinstalleerd. Dit hielp niets. Hierna heb ik Windows 98 er bijop gezet, dit heeft ook nix geholpen. In een wanhopige poging heb ik de drivers nog een keer opnieuw gedownloaded, ook zonder resultaat.
Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen? Ik word zo langzamerhand een beetje wanhopig...

[ Voor 0% gewijzigd door eL_Jee op 07-09-2002 13:05 . Reden: typo ]

• Michel Holtkamp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik heb zelf ook een Pinnacle PCTV Pro en wilde aanvankelijk ook met de nieuwste drivers van internet gaan werken, deze kreeg ik echter met geen mogelijkheid aan de praat. Uiteindelijk heb ik de kaart geïnstalleerd met de meegeleverde CD-ROM. Dit werkt gelukkig goed, ondanks dat de drivers niet gecertificeerd zijn door Microsoft. Als je wilt, kan ik je een kopietje van de installatie cd sturen. Stuur in dat geval een mailtje met je adresgegevens naar kmj.holtkamp@hccnet.nl.

• eL_Jee
Helpdesk schreef op 07 september 2002 @ 13:50:
Ik heb zelf ook een Pinnacle PCTV Pro en wilde aanvankelijk ook met de nieuwste drivers van internet gaan werken, deze kreeg ik echter met geen mogelijkheid aan de praat. Uiteindelijk heb ik de kaart geïnstalleerd met de meegeleverde CD-ROM. Dit werkt gelukkig goed, ondanks dat de drivers niet gecertificeerd zijn door Microsoft. Als je wilt, kan ik je een kopietje van de installatie cd sturen. Stuur in dat geval een mailtje met je adresgegevens naar kmj.holtkamp@hccnet.nl.
You've GoT mail ;)

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

eL_Jee schreef op 06 september 2002 @ 23:43:
[...]

Dat stond geloof ik ook bij die drivers, die versie 5 drivers geven wel eens problemen met stereogeluid, als je, ik geloof 5.1, update (2-3mb) downloadt zou het kunnen werken.

edit:

woutervs was me voor :)
tja, die staan er allebei al op.
heb dit probleem pas sinds ik m'n nieuwe mobo heb (a7v333)
werkte daarvoor prima in XP, met dezelfde drivers + de 5.1 patch...

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb de getweakte WDM drivers van iuLAB geïstalleerd. Deze werken perfect, ook de stereoweergave is prima. Ik geloof trouwens nietdat deze WDM drivers samenwerken met de PCTVsoftware.
Je zou dan een ander tv-ontvangst en videoprogramma moeten gebruiken, zoals WinDVR, Showshifter, PowerVCR etc.

Deze getweakte drivers kun je hier downloaden: http://www.iulabs.com/eng/drv/index.shtml

Ik hoop dat je hier wat aan hebt (8>

Verwijderd

Ik heb exacte hetzelfde probleem gehad in XP, met de PC TV Rage ..
zelfs een topic over geopend, maar het probleem kon gewoon niet opgelost worden, uiteindelijk heb ik besloten om de luxe versie te kopen (PC TV Pro), in eerste instantie werkte de kaart perfect met die nieuwe 5.1 drivers ..
naderhand had ik door wat het probleem was, ik was vergeten dat er nog een 56k rotmodem uit jaar 0 in zat, die pikte de irq in van het audio gedeelte van de PC TV Pro.
Nu werkt alles hier als een trein.

Verwijderd

ik heb zo ongeveer het zelfde probleem
ik heb een nieuwe PCTV PRO gekocht doet GVD KL*TE ding het niet!
windows XP zegt:de bestanden zijn ongeldig :(
de drivers zijn versie 5.11 op een ECS K7S5A mobo
als iemand me uit de brand kan helpen graag!!!

• aphx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10-2024
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 16:27:
ik heb zo ongeveer het zelfde probleem
ik heb een nieuwe PCTV PRO gekocht doet GVD KL*TE ding het niet!
windows XP zegt:de bestanden zijn ongeldig :(
de drivers zijn versie 5.11 op een ECS K7S5A mobo
als iemand me uit de brand kan helpen graag!!!
hier is een oplossing voor, het is een authorisatie probleem van XP. kijk maar in de knowledge base van pinnacle, daar staat 't ergens uitgelegd.

Dit was eerst ook mijn probleem. Daarna werkte de kaart perfect, totdat ik een keer xp opnieuw installeerde, daarna hangt mijn pc telkens.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer eens de 5.20 drivers van pinnacle.
het feit dat ze beta zouden zijn moet niets uitmaken want de niet-beta zijn toch ook brak.
en ik gebruik dscaler ipv pctv

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ehmm, wat ik laatst las was dat Pinnacle de PCTV Pro kaarten / software heeft vernieuwd en geen ondersteuning meer bied voor de mensen met een oudere PCTV Pro.

Ik bedoel, als je nu een PCTV Pro kaart koopt, je een andere (nieuwere) software en drivers erbij krijgt (5.xx) en die stereo zijn. De PCTV Rave drivers die je gratis kan downloaden van Pinnacle zijn mono :(

Als er iemand hier die CD heeft en de drivers ff inzipt dan is mijn dank zeeeeeer groot :) :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

duh zelfs de pctv pro deluxe is een gewone pro hoor, daaraan is niets nieuws
http://www.filemirrors.co...pinnaclepctvupdate520.exe

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Nielson
  • Nu online
PipoDeClown schreef op 18 maart 2003 @ 20:14:
probeer eens de 5.20 drivers van pinnacle.
het feit dat ze beta zouden zijn moet niets uitmaken want de niet-beta zijn toch ook brak.
en ik gebruik dscaler ipv pctv
'k Gebruik ook DScaler, kun je gewoon proberen zonder dat er drivers geinstalleerd zijn, deze laadt íe automatisch tijdens gebruik van de software.

't Klinkt misschien dom, maar heb je op het moment dat Windows met de melding kwam over ongetekende drivers hier wel akkoord op gegeven ?

Verwijderd

Ik heb dus ook precies hetzelfde,

Ik draai WinXP
Ik heb Pinnacle PCTV Pro

Ik doe de kaart in, wordt gezien als Multimedia controller etc.. (wat hierboven ook staat)

Als ik met de meegeleverde CD-ROM installeer, krijg ik op het einde een foutmelding dat de kaart niet wordt gevonden, waarne me leuk wordt verteld dat ik eventjes alles moet deinstalleren en opnieuw moet installeren, die op CD werken dus niet..

Ook de nieuwste drivers gedownload van Pinnacle website, maar die geven echt exact hetzelfde.. Ik heb die kaart nu al 3 maanden op me kast liggen, maar krijg em echt niet aan de praat..

Zou dat CDtje hier effect hebben? :?
Pagina: 1