Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Modden mengpaneel (van Aernoud)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik ben van plan een oud mengpaneel te modden(6 kanaals, 2 analoge vu meters en wat leuke knopjes her end er: )).
dit is het plan:
-zwart spuiten
-ledjes onder de faders
-eventueel aan en uit schakelaar voor ledjes(gewoon, ruig:))
-eventueel digitale VU meter.

nu heb ik een aantal vragen(heb nog nooit gemod of iets dergelijks).

over dat spuiten/lakken/verven, of hoe het ook moet, waar moet ik op letten(als dat al moet)? en waar haal ik die, gewoon de praxis?

over die ledjes(moeilijkste) ik had een aantal dingen in gedachte:
-3 ledjes onder de faders met aansluiting op 9 volt batterij(of 3 penlights?)
-6 ledjes onder de faders met aansluiting op de gewone stroom aanvoer, allen weet ik niet hoe dat moet. ben erachter dat ik ze van die led die er al opzit kan aftrekken, want als de x aantal volt heeft, moet ik die toch ook kunnen gebruiken? en waar moet ik dat dan "afgieten"?
-zo'n plastic buis, met van die lichtjes erin(kent het wel, doen ze vaak huizen enzo mee versieren)
- zo'n voorgeprogrameert plaatje, die ik alleen op de batterij/gewoen aanvoer aan te sluiten hoef.

als ik met een batterij die ledjes ga aansluiten(makkelijkste) dan moet er wel(een goedkope, wil er niet teveel geld voor uit trekken, die dingen zijn toch niet zo duur?) een schakelaar op, anders is me bat. zo op. is dat wel nuttig, en hoe bedien ik die? batterij en leds zitten onder fronpaneel, dus schakelaar zal er moet uitsteken ofzo?

zo'n digitale vu meter, dat is natuurlijk niet nodig(heb 2 analoge)maar wat zijn daar de mogelijkheden van? heeft iemand een site ervan?

ik hoop dat jullie me helpen, misschien hebben jullie schema's(of is dit te simpel). hoop dat iemand het duidelijk uit kan leggen, zodat zelf is dadleijk met een gemod paneel draai : )

Aernoud aernoudf@hotmail.com

Verwijderd

Ja lak kun je gewoon halen bij de praxis neem gelijk ook vernis mee om je lak mee af te werken. MAar beter lak zou motip zijn die kun je bv halen bij de halfords dit is namelijk autolak en van betere kwaliteit.
de rest weet ik zo ook niet

Verwijderd

altijd netjes werken en eerst 3 keer nadenken voor dat je iets doet...

Verwijderd

VU meter is niet zo moeilijk, en ziet er zeer stoer uit

hier een topicje:
audio VU meter

of even googlen :)

je kan namelijk gewoon het signaal van je line-out af tappen

ledjes zou je gewoon kunnen aansluiten op de ledjes di er al in zitten (paralel)

succes