Toon posts:

IBM schijf wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n broertje heeft gisteren zijn IBM Deskstar geformatteerd... Nu is ie dus onder XP aan het formatteren geslagen. Na 10 minuten kwam hij tot de conclusie dat het wel erg lang duurde en heeft hij het formatteren en dus brak het de gewone format af. Direct daarna heeft hij een fast format uitgevoerd. Nu is het probleem dat de HD die in een bracket zit niet meer herkend word.. :( Disk manager zegt dat de schijf niet geinitialiseerd is, maar als je XP de opdracht hiertoe geeft kan hij het niet... Ook met Fdisk heb ik geen geluk... :( Nu heb ik van IBM een tooltje gedownload voor een lowlvl format maar dat progje zegt heel droog dat het geen IBM schijf is!!! (Staat een joekel van een IBM sticker op de schijf)

Dus wat kan ik nog meer proberen?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Met fdisk zou je de partitie(s) toch gewoon moeten kunnen verwijderen? Zo nee, dan moet PartitionMagic het ook wel lukken. Een low level-format zou niet nodig moeten zijn als je een format afbreekt.

Je topictitel is overigens niet echt beschrijvend, want dat je problemen hebt begrijpen we en dat het om je broertje gaat interesseert ons niet veel :P..

Verwijderd

Topicstarter
Euhm.. mee eens.. . hoe verander ik die topic titel??

Tja.. fdisk vanaf een W98 bootflop zegt dat hij een partie aanmaakt.. start je daarna XP dan is die partie weer weg. En als je via een bootable xp cd opstart ziet hij de niet gepationeerde ruimte, maar hij kan er geen partie op maken :(

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 21:34:
Euhm.. mee eens.. . hoe verander ik die topic titel??

Tja.. fdisk vanaf een W98 bootflop zegt dat hij een partie aanmaakt.. start je daarna XP dan is die partie weer weg. En als je via een bootable xp cd opstart ziet hij de niet gepationeerde ruimte, maar hij kan er geen partie op maken :(
Topictitel schop je een modje voor...

Lijkt me dat de harde schijf een beetje brak is geraakt. Partitioneer hem eens hard door een partitie in Win98 aan te maken, dan verwijderen, reboot, weer aanmaken en formatteren, reboot.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze: SCHOP! is er een modje in de buurt die de titel even wil aanpassen??

Bedankt voor de tip, ga ik maar eens proberen.. brb

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 21:39:
Bij deze: SCHOP! is er een modje in de buurt die de titel even wil aanpassen??

Bedankt voor de tip, ga ik maar eens proberen.. brb
Nee, je moet in schop een modje [SM] een modje hierom vragen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
ships.. m'n partie verdwijnt telkens bij het opstarten nadat hij is aangemaakt.. :( iemand nog andere ideeen??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel is aangepast ;)

Wordt de schijf wel correct in de BIOS herkend? Lukt het ook niet met FDISK /MBR of met PartitionMagic? Als je FDISK /MBR gaat proberen, dan moet de harddisk wel de Master zijn op de Primaire IDE kanaal. Als PartitionMagic een bepaalde foutcode geeft, zoek dan de betekenis ervan op in www.powerquest.com enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
HD word goed herkend in bios... PM7 ziet hem als een schijf van 640.000 mb... PM7 kan geen party aanmaken, hij geeft code48 maar de uitleg op de powerquest site is erg vaag.. :(

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24

wowi

boot eens met je winxp cd
en verwijder dan daarmee de partities en maak weer nieuwe en formateer dan
is te proberen
En dan maar lang zijn gang laten gaan het kan zijn dat er veel bad sectors op zitten
of je schijf is stuk

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat als je boot via een xp cd dat hij de ruimte ziet als niet gepationeerde ruimte.. als je de cd opdracht geeft om er een partie op te maken dan reageerd hij helemaal niet... :(

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24

wowi

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm
draai de drive fitnes test van ibm eens en kijk wat daarvan de uitkomst is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan, het vervelende is dat dat progje de schijf niet als IBM kent en het weigerd dus te werken... :( staat echt wel ibm op die schijf!

Verwijderd

Altijd problemen met die Deathstars... de mijne is vorige week exit gegaan na een jaar trouwe dienst, mijn niet-gebackupte data meenemend.

Er is een programmatje op de IBM site (Drive Fitness Test)... wellicht is dat wat. En anders even kijken wat je met recoveryprogjes kan doen (r-studio, EasyRecovery).

Succes.

Verwijderd

Oh, en wellicht ter overvloede: als je de boel niet werkend krijgt, breng hem gewoon terug... no sense in trying to fix it.
Pagina: 1