ide poort brak?

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
IK heb een p166 mhz systeem. Met 2x hd + cd-rom. HD op master op de primaire ide en cdrom en andere HD op de secundaire ide. Als ik de pc opstart vind hij alleen de hd op de primaire ide poort. Als ik de cd-rom op de primaire hang doet ie het wel is het mogelijk dat m`n secundaire ide poort gaar is. Op mijn soundblaster zit ook een ide poort kan ik die ook gebruiken of doet ie het nie?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:48

Nobby

Nuts!

kijk ff of je slave en master goed heb in gesteld, misschien ligt het daaraan :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
jep alles is goed. master/slave

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Mwa zou kunnen, probeer eens een autodetect in de BIOS met een HD op secundary master. Als ie detect doet ie het, als ie niet detect doet ie het niet. (Duhh......)

Over die soundblaster, das een goeie ouwe AWE 32 (lomp maar mooi kaartje :) ). Ik gebruikte deze ide poorten in mijn 386, en dat werkte perfect. Ik weet echter niet of de BIOS'sen van tegenwoordig een tertiare IDE-poort ondersteunen.

[edit] typo

[edit2] Break-out box?? Deze aansluitingen lijken mij veel korter?

-

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43
I/O Controller verhaaltje dit, dus move PMG -> OM :)

Oh, en op je Soundblaster zit géén IDE poort (lijkt er wel op, maar dat is zo'n ding voor een evt. breakout box [edit] er bestaan oude Soundblasters met IDE poort :? Wel, mijn manual vertelde me dat ik daar géén IDE kabel in moest steken, maar ik heb dan ook een wat nieuwere).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
jawel hoor ik heb hier twee geluidskaarten zo groot als kern centrales . De ene is een creative awe32 met ide poort en twee simm sockets max 32 mb. 2e creative soundblaster pro 2 met ide poort.

Pagina: 1