[PHP] Secure socket verbinding

Pagina: 1
Acties:

• arcadis
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02-2009

arcadis

Gele Stip

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb 'stad en land' afgezocht naar een manier om een directe socketverbinding met een andere partij te maken en daarbij gebruik makend van certificaten om de verbinding te beveiligen. Het gaat om normale X.509 certificaten, waarmee de server dan bepaald of de client verbinding mag maken ja/nee.
De server is het probleem niet, maar de verbinding moet met PHP gemaakt worden. Een socketje openen is het probleem niet: fsockopen()
Een beveiligde verbinding ook niet: fsockopen(ssl://hostname, poort)
Maar nu is de vraag hoe ik de client (PHP) zichzelf laat authoriseren door de server met een lokaal certificaat. Ik heb nl. geen flauw idee hoe ik dit voor mekaar moet krijgen.
Ik weet dat het mogelijk is, maar heb tot nu toe nergens een code snippet of iets dergelijks kunnen vinden waarin dit geimplementeerd is.

Ik wordt ook niet echt veel wijzer uit de Openssl docs in de PHP manual dus ik zit met mijn spreekwoordelijke handen in het haar.
Heeft iemand al eerder met dit bijltje gehakt of heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet gaan pakken? Ik kan alle hulp gebruiken.

Alvast bedankt,

Maarten