Vaag Wacom tablet probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Hoi,

Ik heb donderdag een Wacom Graphire 2 USB gekocht. Leuk.
Alles aangesloten en het werkt.

Maar nu komt het!

Na ongeveer 20 minuten stopt dat hele ding met werken, niets, nada.
PC opnieuw opgestart en hij doe 'et weer. Maar na ongeveer 15-30 minuten kapt 'ie er weer mee. Weer opnieuw opstarten en hopla draaien en toen weer terug naar af.

Ondertussen de laatste drivers gedownload, maar dat heeft tot nu niets geholpen.

Heeft iemand enig idee? want ik ben met stomheid geslagen.

(Trouwens op de search staat nou niet echt iets wat hier ook maar enigsinds op lijkt)

p.s. ik draai win2k sp1

• chicky
kick!!

• defl8te
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

is die wacom het enigste apparaat wat aan je usb hangt?

kheb zelf nl ook precies hetzelfde dingetje (handig ding trouwens!) en als ik mn webcam aan heb staan, slurpt die webcam de volledige bandbreedte leeg...

en het lampje? blijft die branden? of gaat die ook uit? of knipperen?

Chriet Titulaer is de man

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

IK heb zelf ook zo'n ding en die heeft 't altijd perfect gedaan onder W2K, behalve een enkel probleempje met een oudere versie van de drivers. Heb je ook andere USB apparaten aangesloten? Geven die ook problemen? Scheelt 't als je alle andere USB apparaten tijdelijk loskoppelt?

Heb je het ding ook al eens op een andere PC aangesloten?

• chicky
- Ik heb geen andere USB devices, dus dit kan het niet zijn.

- Ik heb de laatste driver gedownload en geinstaleerd, dus dit kan het ook niet zijn.

- Naar het lampje heb ik eigenlijk nog niet gekeken, dus wie weet (over ongeveer 15 minuten weten we meer)

Maar wat ik eigenlijk niet snap is dat steeds na ongeveer 20 minuten de tablet er mee stopt. Het lijkt er dus op dat er een prog wil starten (en dat dus niet kan of juist wel).

Na het installeren van de tablet wilden er twee prog's verbinding maken met internet. Dit heb ik NIET toegestaan (instellingen Norton Internet Security). Ligt hier misschien het probleem ??

• chicky
Nou van het lampje weet ik het nu dus ook.

Over de pen of muis nu wel of niet op de tablet ligt, het lampje is en blijft GROEN.

Dit is niet goed, maar dat wisten we al. Nu alleen nog de oplossing.

• chicky
Ondertussen draaid de tablet al ongeveer een uur zonder enig probleem op een win98 machine.

Zouden de problemen dan worden veroorzaakt door een probleem/instelling van win2k of de andere PC?
Pagina: 1